Call Of Duty: Black Ops

Permalänk
Avstängd

Vissa säger dom har bättre FPS i xp. Jag provade och lade in XP 32bit. 91fps konstant, med w7 hade drops och hack nere till 30 fps. Q9550, 4GB RAM, ATI 5850

EDIT: Provade innan jag bytte till xp att installera om w7 32bit och w7 64bit med senaste drivers.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Hoppas inte detta klassas som reklam men jag hyrde en server nu inatt och tänkte tipsa om den ifall någon är intresserad. Den ligger i Danmark, Hardcore MIX spelas. Reglerna är simpla; inga noobtubes, inget last stand och inga raketer på spelare. Har den en månad men hoppas kunna få in lite stammisar som kan hålla ordning på servern och sedan förlänga. Får se hur det går. Sprider ordet lite i olika forum

IP: cod.noll54.eu:3104

Hoppas någon trillar in iaf

Ska kolla in den, men kan man skriva in ipn någonstans så jag hittar igen den?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av macmann1:

Hoppas inte detta klassas som reklam men jag hyrde en server nu inatt och tänkte tipsa om den ifall någon är intresserad. Den ligger i Danmark, Hardcore MIX spelas. Reglerna är simpla; inga noobtubes, inget last stand och inga raketer på spelare. Har den en månad men hoppas kunna få in lite stammisar som kan hålla ordning på servern och sedan förlänga. Får se hur det går. Sprider ordet lite i olika forum

IP: cod.noll54.eu:3104

Hoppas någon trillar in iaf

Second chance!

Skrivet av KKay:

Ska kolla in den, men kan man skriva in ipn någonstans så jag hittar igen den?

Du kan väl dra en connect i konsollen och väl där inne lägga den i favoriter?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Second chance!

Ah, hette det möjligtvis last stand på MW2 så jag har fastnat i dessa banor tro?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDaemon:

Second chance!

Du kan väl dra en connect i konsollen och väl där inne lägga den i favoriter?

Dra en connect?
Inte så hajj på konsoller.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Lyckades maxa Black ops idag!

kör stabilt på en ca 70 grader i 1600x1200 med en fps mellan 25 till 40. Innan uppdateringarna har jag knappt kunnat köra på lägsta!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av KKay:

Dra en connect?
Inte så hajj på konsoller.

Typ
/connect cod.noll54.eu:3104

Ska fungera nu vad jag vet, det var en av grejorna de lade till i någon uppdatering.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av burken_swe@yahoo:

Lyckades maxa Black ops idag!

kör stabilt på en ca 70 grader i 1600x1200 med en fps mellan 25 till 40. Innan uppdateringarna har jag knappt kunnat köra på lägsta!

25-40 fps är ju så väldigt spelbart också

Visa signatur

9800X3D|Asus TUF B650-Plus WIFI|Thermalright Phantom Spirit 120 Evo|2Tb NVME|MSI RTX 5080|6000mhz CL30 32GB|Corsair RMe 1000w|Fractal North|LG 240hz 1440p OLED 27"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oggaaaa:

25-40 fps är ju så väldigt spelbart också

jodå klart det är det kunde gärna ha flutit på bättre men men:P Sitter man på en graffe som ligger under minimum kraven och maxar spelet så är det bra tycker jag

Ps. kör utan någon som helst överklockning på graffen

Permalänk
Medlem

Tänkte höra efter om någon annan kör detta med crossfire? Mitt spel kraschar när kartan laddats klart när jag har crossfire aktiverat. Kör jag bara med ett grafikkort funkar det prima. Har multigpu 1 i configen, nåt mer?

Kan tillägga att i BF BC2 ger det mig en fin prestandaboost och fungerar utan problem.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | SF450

Permalänk
Skrivet av macmann1:

Tänkte höra efter om någon annan kör detta med crossfire? Mitt spel kraschar när kartan laddats klart när jag har crossfire aktiverat. Kör jag bara med ett grafikkort funkar det prima. Har multigpu 1 i configen, nåt mer?

Kan tillägga att i BF BC2 ger det mig en fin prestandaboost och fungerar utan problem.

Jag kör två stycken HD4870 i CF och det fungerar hur bra som helst!

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Hedersmedlem

Shader warming verkar ställa till problem för vissa, med krascher osv. Värt att prova stänga av om spelet strular mycket.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Vad är det för uppdatering alla pratar om?
Gör den någon nytta?

Visa signatur

E2160 @ 3.0Ghz 400x8 || Thermalright Ultra-120 eXtreme || Gigabyte P35-DS4 || Nvidia 8800GTX || 4GB 6400 @ 800Mhz 4-4-4-12 || Samsung 320GB || Raptor 36GB

Permalänk
Medlem

Vad ska man skriva i console för att kunna se fps och sådant?

P: Vet faktiskt inte, men fick en liten uppdate på steam igår när jag starta BO

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av korvkiosk:

Alla mina kompisar får upp danska servers med bra ping, men ja hittar inga danska, bara holländska och lite tyska? Vet ni vad felet kan vara?

Kolla så du inte filtrerar vissa saker.

Visa signatur

E2160 @ 3.0Ghz 400x8 || Thermalright Ultra-120 eXtreme || Gigabyte P35-DS4 || Nvidia 8800GTX || 4GB 6400 @ 800Mhz 4-4-4-12 || Samsung 320GB || Raptor 36GB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av juckeyy:

Vad ska man skriva i console för att kunna se fps och sådant?

P: Vet faktiskt inte, men fick en liten uppdate på steam igår när jag starta BO

\cg_drawfps 1

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Shader warming verkar ställa till problem för vissa, med krascher osv. Värt att prova stänga av om spelet strular mycket.

Förut hade jag konstant 70 fps. Nu har jag runt 30 fps och när jag stänger av shader warming får jag stabila 80 fps.

Vad fan håller Treyarch på med? Vad är shader warming?

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Son of Qwerty:

Förut hade jag konstant 70 fps. Nu har jag runt 30 fps och när jag stänger av shader warming får jag stabila 80 fps.

Vad fan håller Treyarch på med? Vad är shader warming?

Shader warming är typ precachning av shaders så spelet ska flyta på bättre när du kommer till "nya" områden i banor, laddningen sker i början av sessionen istället.

Funkar uppenbarligen inte perfekt för alla, orsakar bland annat krascher på vissa håll. För min lillebror kraschade det ungefär var tredje multiplayer-match med shader warming påslaget.
Intressant att det har sådan stor prestandapåverkan för dig, har inte hört något liknande förr.
För mig har det funkat bra, både med Nvidia och AMD-kort.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

jag får inte upp concolen när jag spelar vad kan vara felet ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av a.svensson:

jag får inte upp concolen när jag spelar vad kan vara felet ?

MP eller SP? I mp ska den vara på som standard iaf, men finns någon inställning för det också.
I sp måste du in i config-filen och ändra seta monkeytoy "1" till seta monkeytoy "0".

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

MP eller SP? I mp ska den vara på som standard iaf, men finns någon inställning för det också.
I sp måste du in i config-filen och ändra seta monkeytoy "1" till seta monkeytoy "0".

I mp är det jag inte får fram den.
någon som vet vilken inställning det är ?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av a.svensson:

I mp är det jag inte får fram den.
någon som vet vilken inställning det är ?

Settings -> Game -> Enable Console -> YES

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av TheDaemon:

Settings -> Game -> Enable Console -> YES

såpass enkelt
tack så mycket

Permalänk
Medlem

Tja

Undrar vad som är felet ... har skaffat en AMD Phenom II ™ x2 555 BE
Unlocked core till >>> X4 B55 Black Edition 4.0Ghz har en Zalman Nvidia Cooler på den
Undrar varför min dator fryser sig i Multiplayer läget i BOPS ... " något random fel i cpun "
spelar på Win XP har DDR3 Minnen från Corsair , Grafikkort ATI HD 5450 1GB
Innan jag bytte processor / mobo hade jag Intel Pentium Dual Core E5300 @ 2.6 Ghz
och ett FOXCONN H-IG41 Mobo , och med samma graffe och ram som nu och Windows XP , och då fungerade COD superfint , men jag ville uppgradera och har gjort det ... varför det nu ej vill fungera frågar jag er ...
Man spelar i 5 min , sedan hänger sig spelet " fryser sig " och man får hålla in start knappen på datorn och stänga av den ...
och CPU värmen ligger på 42 + i COD ,
och graffets värme ligger på 45 + i COD
, hittar inga fel på RAM:en har AUTO Voltage på allt i datorn då jag för tillfället har glömt min Corsair 1000W hemma
/ Tack På Förhand Compaqo

Visa signatur

i5 7600K, GTX1060 6GB, 16GB RAM, 256+128GB SSD, Compaq Sleeper PC Chassi, Corsair Harpoon RGB, Biltema "gaming" tangentbord

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Black Ops funkar med 5.1 headsett? Alltså kommer det funka kommer jag höra varifrån stegen kommer osv?

Visa signatur

1: i5 3570k @4.2ghz---1070TI---ASRock extreme4---Noctua NH-U12A---Fractal Design R3---Be quiet L8 630w---Intel 330 180gb---Seagate/Samsung HDD 1tb---Asus Xonar DX---Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP

Permalänk
Skrivet av compaqo:

Tja

Undrar vad som är felet ... har skaffat en AMD Phenom II ™ x2 555 BE
Unlocked core till >>> X4 B55 Black Edition 4.0Ghz har en Zalman Nvidia Cooler på den
Undrar varför min dator fryser sig i Multiplayer läget i BOPS ... " något random fel i cpun "
spelar på Win XP har DDR3 Minnen från Corsair , Grafikkort ATI HD 5450 1GB
Innan jag bytte processor / mobo hade jag Intel Pentium Dual Core E5300 @ 2.6 Ghz
och ett FOXCONN H-IG41 Mobo , och med samma graffe och ram som nu och Windows XP , och då fungerade COD superfint , men jag ville uppgradera och har gjort det ... varför det nu ej vill fungera frågar jag er ...
Man spelar i 5 min , sedan hänger sig spelet " fryser sig " och man får hålla in start knappen på datorn och stänga av den ...
och CPU värmen ligger på 42 + i COD ,
och graffets värme ligger på 45 + i COD
, hittar inga fel på RAM:en har AUTO Voltage på allt i datorn då jag för tillfället har glömt min Corsair 1000W hemma
/ Tack På Förhand Compaqo

Låter som din processor inte kan låsas upp till fyrkärnig stabilt.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Inteno:

Någon som vet om Black Ops funkar med 5.1 headsett? Alltså kommer det funka kommer jag höra varifrån stegen kommer osv?

Generellt så verkar det vara både lägre volym och "precision" i ljudbilden för steg osv än övriga spel i serien, enligt vissa har de gjort detta avsiktligt för att motverka det som kallas "sound-whoring". Det lär ju inte bli sämre direkt men du ska nog inte skaffa några 5.1-lurar enbart för detta spelets skull

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

Och än en gång så är Mutliplayer ospelbart... Server browsern visar endast servrarna med högst ping >.> och dessutom mycket färre än vanligt.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

kör battlefield bad company 2 istället grabbar

Visa signatur

Intel I7 950 @3.8GHz | Nvidia GTX570 | Asus Sabertooth X58 | 6gb Corsair PC3 @1600MHz | Samsung F3 1TB | CM 690 II Advanced | Corsair AX850

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Crafting:

kör battlefield bad company 2 istället grabbar

Lite som att byta herpes mot HIV, nej tack.

Visa signatur

Nytt namn, samma bismak.