Permalänk
Skrivet av sack:

Okej, bara för att A Sandberg tjatar så.

http://i36.tinypic.com/vdix6e.jpg

Så ska det se ut!

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk
Proffsmoddare

Sånt som händer, men för er som inte orkar pilla igenom hela tråden så finns bilderna uppdaterade i första tråden, utom de senaste som är på sida 14.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Häftigt!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av beyorn:

Häftigt!

Tack!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Nyansen på vattnet va inte så snygg imo, annars är de mesta tiptop

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av tannee:

Nyansen på vattnet va inte så snygg imo, annars är de mesta tiptop

Det menar du inte! xD Ser ut som något giftigt.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av sack:

Det menar du inte! xD Ser ut som något giftigt.

Giftigt är bra!
Men kanske inte det mest estetiska alla gånger

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Blackgoat:

Giftigt är bra!
Men kanske inte det mest estetiska alla gånger

//BG

Passar kanske bra in i Nuclear.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

jag kör precis med samma vatten och den är snyggast med UV ljus, men felet jag gjorde är att det är bara snygg i reservoaren då slangen är genomskinlig men med UV blå effekten vilket ger lite konstig får tillsammans med vatten inne

Permalänk
Medlem

Jag kan bara ta och hålla med alla föregående poster, du kan det här! Väntar med spänning efter "slutresultatet" och vill bara säga att du tillsammans med många andra här på Swec är stora insperationer, så stora att jag nu sakta men säkert ska ta mitt kliv in i "moddningsvärlden", trots min strama studentbudget =). Keep it up!

//Mantower

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av tatus_se:

jag kör precis med samma vatten och den är snyggast med UV ljus, men felet jag gjorde är att det är bara snygg i reservoaren då slangen är genomskinlig men med UV blå effekten vilket ger lite konstig får tillsammans med vatten inne

Bjuder er på en liten uppdatering imorgon tror jag, den innefattar det jag gjort idag + det som kommer att göras imorgon. Kan säga att dagens uppgift innefattade en del vitt puder. Den nya uppdateringen bjuder också på lite fräshare vatten, utan att jag har gjort någonting med det. Det är samma vatten som används sedan Coolingstuff sponsrade med det och jag har inte tillsatt någonting.

Skrivet av Mantower:

Jag kan bara ta och hålla med alla föregående poster, du kan det här! Väntar med spänning efter "slutresultatet" och vill bara säga att du tillsammans med många andra här på Swec är stora insperationer, så stora att jag nu sakta men säkert ska ta mitt kliv in i "moddningsvärlden", trots min strama studentbudget =). Keep it up!

//Mantower

Mantower, det värmer när du blir inspirerad av mina byggen och att kliva in i moddningsvärlden med stram budget är precis så som den skall göras. Kreativiteten är på topp då enligt egna erfarenheter. Man blir så illa tvungen att komma på smarta idéer och lösningar när man inte har råd med att köpa färdigt. Sedan kan man införliva dem i januari när man får det stora studielånet. Jag är själv student sedan två år tillbaka så vet hur det kan vara. Just nu kämpar jag med att få CSN lån och bidrag, min ansökan blev inte godkänd i år. Förhoppningsvis får jag ett godkännande snart då jag hade några tentor som låg orättade.

Visa signatur

Permalänk
Proffsmoddare

Och så uppdateringen jag lovade.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sweet! Grymt najs i vitt!

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Vitt??

Det var inte direkt vad man var beredd på. Men snyggt var det iaf

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Det vackra aluminiumet borta

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Omg! U made me come in my pants!!!

Permalänk
Medlem

Coolt och snyggt! Vattnet ser iaf inte grönt ut!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

i5 3570K||ASRock Z77M||Corsair 16GB@1866MHz||Intel 530 SSD||Fractal Design Define Mini

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Saandberg:

Sweet! Grymt najs i vitt!

/S

Kul att du gillar det.

Skrivet av HoBb3:

Vitt??

Det var inte direkt vad man var beredd på. Men snyggt var det iaf

You need to start reading what I'm writing bro! Men kul att jag överraskade några.

Skrivet av Skarhed:

Det vackra aluminiumet borta

Den var fin original, men den är finare nu. Sandblästrad + pulverlackad. Det är en perfekt finish all around och både radiatorgaller och chassit har exakt samma struktur nu. Att den är vit är heller inte helt fel tycker jag och det ger bygget en helt annan dimension än tidigare. Kul att sitta och jämföra bilder faktiskt.

Skrivet av of-doom:

Omg! U made me come in my pants!!!

>_>

Skrivet av ajsp:

Coolt och snyggt! Vattnet ser iaf inte grönt ut!

Nej, nu är det mycket mer orang'et tack vare att det reflekteras mot det vita. Mot svart är vattnet fortfarande grönt, eftersom att inget är gjort med det sedan förra uppdateringen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Skyller på skolan och att min dator varit ur funktion några dagar
Skulle vilja se en bild uppifrån och se hur det ser ut där. Eller har det inte hänt något speciellt innuti?

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av HoBb3:

Skyller på skolan och att min dator varit ur funktion några dagar
Skulle vilja se en bild uppifrån och se hur det ser ut där. Eller har det inte hänt något speciellt innuti?

Står i första posten sedan bygget startade tror jag. Är inte 100% säker dock. Ingen större skillnad ifrån de jag visade led+plexit på. Gått tillbaka till kabeldragningen som var innan det. Eller är lite av en blandning. Det är inte klart än heller.

Visa signatur

Permalänk

Riktigt snyggt blev det
Me like whitey whitey!
Keep em coming!!

//BG

Visa signatur

---Project: Nuclear Winter
---Nuclear Media
---Aktiv setup: Fractal Design Define R3 Nuclear Winter mod | ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | AMD FX-8350| Corsair H50 | Corsair XMS3 8GB DDR3 @1600Mhz | ADATA SP900 256GB SSD | Samsung SP F3 1TB HDD | EVGA GTX770 ACX| Corsair AX850, MDPC-X Titanium & Copper Mod |

Permalänk
Medlem

Trevligt trevligt
Har du bytt vatten eller är det ljussättningen som gör att det ser så mycket trevligare ut nu än innan?

Vitt blev riktigt snyggt men frågan är om jag inte hade valt matt i stället dock (kanske är matt?, skärmen här på jobbet är skit)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Blackgoat:

Riktigt snyggt blev det
Me like whitey whitey!
Keep em coming!!

//BG

Kul att du gillar det.

Skrivet av RainesX:

Trevligt trevligt
Har du bytt vatten eller är det ljussättningen som gör att det ser så mycket trevligare ut nu än innan?

Vitt blev riktigt snyggt men frågan är om jag inte hade valt matt i stället dock (kanske är matt?, skärmen här på jobbet är skit)

Det är samma vatten. Mot svart skiftar det i mossgrönt men mot vitt så lyser det orange't.

Färgen är halvmatt, tycker det passade riktigt bra.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Kul att du gillar det.

Det är samma vatten. Mot svart skiftar det i mossgrönt men mot vitt så lyser det orange't.

Färgen är halvmatt, tycker det passade riktigt bra.

Roligt att vattnet funkade mot vitt
ah halvmatt funkar
urkass kontrast och färgsättning på denna skärmen :\ någon billig lågbudgetdell på hela 17" XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Proffsmoddare

24k visningar. Inte illa, vore kul att se hur många som prenumerar på tråden.

Skrivet av RainesX:

ah halvmatt funkar
urkass kontrast och färgsättning på denna skärmen :\ någon billig lågbudgetdell på hela 17" XD

Vad kan man begära? Verkar ju som ett lagom slitsamt arbete när du sitter och slöar vid Swec.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Jag kan börja med att erkänna att jag bevakakar den

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

ah halvmatt funkar

Det är tur att man har en fabrikskalibrerad ips-skärm så man slipper få fel intryck av alla färger. Min tn-skärm som stor bredvid har fel färger (om jag utgår från att ipsen har rätt). Ibland stör det mig rejält. har försökt ändra färgerna men det är omöjligt att få det att passa ihop.

Skrivet av sack:

Vad kan man begära? Verkar ju som ett lagom slitsamt arbete när du sitter och slöar vid Swec.

Jag har en flik uppe som jag uppdaterar dagligen, borde räknas iaf.

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av jocke92:

Det är tur att man har en fabrikskalibrerad ips-skärm så man slipper få fel intryck av alla färger. Min tn-skärm som stor bredvid har fel färger (om jag utgår från att ipsen har rätt). Ibland stör det mig rejält. har försökt ändra färgerna men det är omöjligt att få det att passa ihop.

Jag har en flik uppe som jag uppdaterar dagligen, borde räknas iaf.

Hur ser mina bilder ut i ips-skärmen? Jämna och fina i färgerna?
Med prenumeranter menade jag inte att alla behövde skriva. Men ade varit kul med siffror menar jag. Kanske ingentign som registreras.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Tja jag sitter och har en maskin som gör 90% av mitt jobb så jag kan ta det ganska lungt XD

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nice vart det i vitt. Mer bilder på insidan vill vi se.

Visa signatur

FD Era 2 | Asus B650E-I | AMD 78003DX | RTX 5080 FE |
Corsair 32GB | Samsung 990 Pro 2TB | Corsair SF850