Permalänk
Medlem

Alienware

Tjenare funderar på en ny monster-dator då tänkte jag på Elgiganten - Alienware Aurora ALX jag vet att man kan bygga en själv för en billigare slant men jag tycker om alienware och är bered att betala det här priset! Tror ni den kommer flyta crysis på ultra?

iom att jag vill ha en riktig vass spel-dator så undrar jag om det kanske är mer värt Elgiganten - Alienware Area 51 eller kommer Aurora ALX att klara spelen på x8? eller räcker Aurora ALX till det?

Tack i förhand

Permalänk

Suck, du har blivit förtrollad av ett fjantigt chassi med komponenter som du får för halva priset annars. För din ekonomis bästa: köp delar och låt Inet bygga en dator åt dig.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret dock trivs jag med alienware har ägt en förut så vill inte köpa några delar från inet och låta dem bygga datorn åt mig.. vill endast ha alienware! så skulle aurora alx klara crysis på max?

Permalänk
Medlem

Ingen dator klarar crysis på max lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Werdes:

jo ⇩

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | ASUS RTX 4070 Super
LAPTOP Lenovo P1 | i7 13700H | RTX A1000

Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Skrivet av cat_fish_1:

"Klarar" är en definitionsfråga antar jag nice rigg btw.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Werdes:

+1 utan Vsync finns ingen max FPS...

Köp en alienware och spela på den och var glad, Ta den billigare av dom den räcker 8 dagar i veckan och du kastar mindre pengar i sjön...

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:

"Klarar" är en definitionsfråga antar jag nice rigg btw.

absolut är de en definitions fråga, i mitt fall är de allt på max, 1080p minst 60fps:P
tackar för så mycket

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Alienware är inte värt pengarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av fusiob:

Alienware är inte värt pengarna

+1

du får så mycke mer för den summan om du gör de själv, 1/3 av priset sitter i loggan.

Visa signatur

Permalänk

Om killen vill betala 5000 spänn för att skiten heter Alienware får han väl göra det. Två HD5870 ska maxa Crysis, skam vore väl annars.

Permalänk
Medlem

som Rickard11 säger, ta dig samman och köp delarna löst så kan du tom ha lite roligt i sommar förutom att spela pluss att du får en bättre dator

Permalänk
Medlem

blir det inte billigare och köpa den direkt från alienware?. Vi vet ju Hur elgiganten funkar tyvärr....

Permalänk
Medlem

Minne
RAM - typ DDR3
RAM (MB) 6 144
RAM - Maximal uppgradering (MB) 24 576
RAM - Hastighet (MHz) 1 067
RAM - Portar (total) 3
RAM - Portar (tillgängliga) 0

Tre portar borde väll ge maximalt 12 gb i ram eller har det kommit 8gb minnen?

Känns som du skulle få mer för pengarna om du plockade ihopp datorn själv som flera andra redan sagt, ska du ändå lägga ut pengar kan du lika gärna göra det och få mer för pengarna tex. flashdisk/ar, nvidia gtx480, snabbare minne, bluerayläsare etc.

Av dem två paketen skulle jag valt det första, klarar det messta på max även om grafikminnet inte räcker till för typ gta IV, vilket det i och för sig inte gör på det andra paketet heller.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem

Sjukt ovärda datorer i OP

Är alienware ägt av Apple eller? ;p
(Vet att det är dell )

Permalänk
Medlem

MEN VILL INTE KÖPA DELAR!!! -.- har ägt alienware förut och vill fortsätta med det

Gaston alright jag kör på första paketet då Aurora alx

Permalänk
Medlem

Varför inte? När Inet lika gärna kan bygga ihop den, så får du bättre hårdvara för dina behov, för mindre pengar, och utan en massa förinstallerade skitprogram som alla tillverkare alltid skickar med?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Båda datorerna är bra, ta den du har råd med i så fall.

Eller så sätter du ett pris så finns det ett antal här på swec. som plockar ihopp en betydligt bättre paket åt dig som inet eller liknande sätter ihopp och skickar hem till dig så slipper du åtminstone det roliga med att montera ihopp datorn.

Visa signatur

Lian Li A71FB, Bequiet Dark Pro 850w, Asus P9X79 pro, i7 3930k@4.7Ghz, R9 290X, H2O, 32gb ddr3, Samsung 830 128gb, 2x 1.5tb WD black, Asus Phoebus.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gaston85:

Båda datorerna är bra, ta den du har råd med i så fall.

Eller så sätter du ett pris så finns det ett antal här på swec. som plockar ihopp en betydligt bättre paket åt dig som inet eller liknande sätter ihopp och skickar hem till dig så slipper du åtminstone det roliga med att montera ihopp datorn.

ne tack kör på aurora alx då har ägt alienware förut och vill fortsätta med det

Permalänk
Medlem

Gör så, du borde inte bli missnöjd med prestandan på den i villket fall.

Visa signatur

Permalänk

Men om du vill spendera lite mindre pengar , och fortfarande få ett über rigg , och inte vill plocka ihop själv, så titta på denna : Inet Taurus Überkill Gamer Fermi Edition - Inet.se

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | Asus DCII 7970 | Corsair 1600mhz Vengence | Corsiar AX 850W | P8Z77-M PRO | i5 3570K @ 4.8Ghz | Corsair Force3 | Corsair H60

Razer Mamba | Razer Blackwidow Ultimate | Razer Carcharias

Permalänk
Skrivet av victorhedstrom:

men om du vill spendera lite mindre pengar , och fortfarande få ett über rigg , och inte vill plocka ihop själv, så titta på denna : inet taurus überkill gamer fermi edition - inet.se

+1

Permalänk
Medlem

FYFAN vad onödigt... du är helt ärligt dum om du köper den datorn för det priset... 10 000 sitter i loggan

Permalänk

kör på alienware burken, tror du blir nöjd.
sen om den är prisvärd eller inte kan vi ju ta i en annan tråd.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

Tänk dig vad mycket mer du skulle få i datorn om du beställer från inet! Shit asså om du inte lyssnar på vad folk sejer nu så borde du bli nominerad till årets dummaste! Ursäkta men är du så snuskigt rik att tiotusen? om inte mer svenska kronor inte är nått? tiotusen du lika gärna kan lägga på hård vara. SHIT asså vilken mer brutal dator du skulle få! Jävla alienware... Kallas väll snobb men finare ord kanske?

Permalänk
Medlem

Jag är bara intresserad av vad du vill ha från Alienware som är värt 5000:- ?

Visa signatur

-Gaming: | NZXT Lexa S | Core i5 750 @ 3 GHz | XFX 5850 xXx | Asus P7P55D EVO | Corsair Dominator 4GB | NH-D14 | WD Caviar Black 750GB
-Programmering/grafiskt: | MacBook Pro 13.3" | SSD 128GB | Ubuntu 8.10

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yeval:

Tjenare funderar på en ny monster-dator då tänkte jag på Elgiganten - Alienware Aurora ALX jag vet att man kan bygga en själv för en billigare slant men jag tycker om alienware och är bered att betala det här priset! Tror ni den kommer flyta crysis på ultra?

iom att jag vill ha en riktig vass spel-dator så undrar jag om det kanske är mer värt Elgiganten - Alienware Area 51 eller kommer Aurora ALX att klara spelen på x8? eller räcker Aurora ALX till det?

Tack i förhand

Ta area 51 du blir nog mycket nöjd:)
Och som några tidigare skrev,har man så betalar man som sagt,så sluta gärna gnälla och bevisa den svenska avundsjukan tack så mycket:))

Visa signatur

Asus Commando Q6600@3,6GHZ Coolermaster Gemini2 8GB Corsair Dominator Intel X25-V 40GB Samsung 250gb Gainward GTX295(på garantibyte) Win 7 Home Premium X64.......

Permalänk
Medlem

"har ägt alienware förut och vill fortsätta med det"

Vad fattar du inte? Vi pratar exakt samma komponenter som finns i dom Ailienware datorerna för ca halva priset. Man betalar ju bara för namnet. Känns ju litet idioti att ens fråga här när 30K för dig inte här nåt, då du verkar kunna köpa vad som helst. Alienware har bara egna chassin, resten av hårvaran har inte dom ett skit med att göra.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av alban72:

Ta area 51 du blir nog mycket nöjd:)
Och som några tidigare skrev,har man så betalar man som sagt,så sluta gärna gnälla och bevisa den svenska avundsjukan tack så mycket:))

Om du köper smör för 50000 kr kommer jag tycka att du är dum i huvudet och jag skulle säga det till dig utan den minsta avundsjukan i rösten.

Visa signatur

Phenom II x 4 925 - Gigabyte 5750 - Asus M4A78T-E - 2x2GB Crucial BallistiX 1333 MHz 7-7-7-24 - OCZ Fatal1ty Series 550W PSU - WD Caviar black 640GB

Permalänk

håller med dom andra i tråden ska du nu köpa en färdig byggd dator så gå efter Tauros Fermi uberkill istället ... annars plocka delar själv och få av pengarna än slänga pengar i sjön på ett märke

Visa signatur

[CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D][MB: Asus ROG Strix B650E-F Gaming]
[GPU: Power Color RX 9070xt Red Devil 16GB -70mV/-10PL/2668MHz Vram OC]
[Kylare: Arctic Liquid Freezer III 420 Stealth][RAM: G.Skill Trident Z5 Neo RGB 6000MTs CL30]
[PSU: Asus ROG Strix 1000W Aura][Case: Lian Li O11D Evo RGB Black]
[DAC/Amp: Asus Xonar Essence One][Lurar: Sennheiser HD650]