Vinn nätagg från Seasonic
Permalänk
Medlem

Jag försöker iaf att se positivt på det här, har man spelat FFXI så vet man även att SE har en tendens att ta jävligt dumma beslut till att börja med för att sen göra allt till frid och fröjd för den som klagar mest

Permalänk
Medlem

Åhh så sugen på det här spelet! WoW har blivit riktigt trist, åtminstone inom PvE. Någon som vet varför FF benchmarken inte funkar för mig och andra vad jag läst, den hänger sig direkt när man valt upplösning etc och ska köra igång?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vacant:

Åhh så sugen på det här spelet! WoW har blivit riktigt trist, åtminstone inom PvE. Någon som vet varför FF benchmarken inte funkar för mig och andra vad jag läst, den hänger sig direkt när man valt upplösning etc och ska köra igång?

Testa att uppdatera directx, finns en länk på samma sida som man får benchmarken ifrån.

Hjälper inte det så vet jag inte mycket, har du en stationär eller bärbar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av wrajjt:

http://www.ffxivcore.com/topic/11964-surplus-and-you-komoto-s...

Är rätt nära cancel pre-order-knappen nu... 8 timmars speltid i veckan, sen verkar din exp gå ned till 0% om du inte byter klass. Jag är inte i betan, så jag vet inte 100% hur det fungerar, men om det är som jag förstår det så är det en löjlig limit på ett spel vi betalar en fast månadskostnad för, och inte en timkostnad.

det där är ju gamla översättningen från japanska vilket inte är 100% korrekt.
finns engelskt uttalande på beta siten nu.

"It is worth noting, however, that the reduced rate will also gradually recover while players are engaged in activities that do not yield skill/experience points. In this manner, it is possible for the threshold value to reset completely, even before the completion of the one-week timer."

du kan alltså jobba tillbaka tid på annat sett.

sen som jag fattade det så är det 8+7h engaged. alltså när du har vapen framme. så tiden går ju inte om du bara står o väntar på folk eller nått sånt.

skillpoints som fås under tiden du inte kan få några lagras som bonus skillpoints o e specifika för alla klasser.

allt går o läsa mer detaljerat här:
Balancing Character Growth in Beta 3 - FFXIVCore.com - Final Fantasy XIV Fansite

tycker inte de verkar så farligt, men ja har inte heller mer än ca 10 timmar i veckan att lira

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem

The open beta test will begin on Wednesday, September 1, 2010 at 2:00 (GMT).

Visa signatur

Sugo SG05b 450W, Asus P8Z77-i Deluxe, i5 3570k, corsair h60, 8gb corsair xms3, msi gtx 670oc 2gb, intel 60gb ssd

Permalänk
Medlem
Skrivet av bonji:

The open beta test will begin on Wednesday, September 1, 2010 at 2:00 (GMT).

Yessss.... fortfarande semester då Då har man tid att testa fatigue-systemet på riktigt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

FINAL FANTASY XIV Open Beta Test Postponed

FINAL FANTASY XIV Open Beta Test, which is scheduled to begin at 02:00 (GMT) on Sept. 1, 2010, will be postponed due to a confirmation of critical bugs. New schedule will be released at a later date.

Along with the postponement of FINAL FANTASY XIV Open Beta Test, the issuing of registration code for FINAL FANTASY XIV Open Beta Test will be postponed as well. With the download of client software's installer, it will be suspended at 02:00 (GMT) on Sept. 1, 2010.

We apologise for any inconvenience this may cause.

How fun...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sezzor:

How fun...

Nooooo
Hoppas det inte dröjer allt för länge

Permalänk
Medlem

Som alltid har FF underbar musik, har kollat/Lyssnat på introt otaliga gånger nu, ser fram som fan mot betan så man kan njuta av den sköna musiken mer,. redan i FF IV blev jag såld på musiken o stämningen den skapade i spelet, tycker alltid dom varit otroligt bra på det.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

jahapp open beta inatt 04:00. nice.

om man vill föra över sitt namn från open beta till release måste man välja samma server i dem båda, tänkte höra vilken server ni alla tänkte välja? vore kul om vi kunde välja samma.

här kan ni sen se status på alla servers: FFXIV STATUS BETA!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Var kan man ladda ner Open betan och nyckel? Eller måste man köpa org för få nyckel till open betan?

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

Var kan man ladda ner Open betan och nyckel? Eller måste man köpa org för få nyckel till open betan?

nycklar verkar inte va släppta ännu, ladda hem betan vet ja inte heller hur man gör om man inte tidigare varit i closed beta

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Bah, tyckte mig ha läst någonstans att FF13 skulle ge en beta nyckel till FF14.. verkade dock bara vara för USA.. Älskar missförstånd =P
Hade verkligen velat prova detta.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av XPerion:

FINAL FANTASY XIV Beta Test Application Site

Vad jag förstår så ska man regga sig där för den öppna betan så får man en kod och instruktioner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nalta:

Bah, tyckte mig ha läst någonstans att FF13 skulle ge en beta nyckel till FF14.. verkade dock bara vara för USA.. Älskar missförstånd =P
Hade verkligen velat prova detta.

du har större chans att få ps3 beta invite om du reggar ditt ff13 hos square-enix, men de ger dig ingen garanti. gäller även här i europa, jag har gjort det. kommer inte få nån användning av de dock, men kul o testa på ps3an ifall man vill ha de på 2 ställen

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag fick beta invite för 2 dagar sen, de jag gjorde var att gå på FF14 hemsida och apply för beta testning

Visa signatur

I5-750 @ 4,0Ghz | corsair 850w | Corsair 1600mhz Dominator 8GB | samsung 1TB HDD | Crucial m4 SSD 64GB | P7P55 PRO | XFX HD 6970 | Fractal Design R2 Silver window mod | Corsair H50 watercooler
"CPU: AMD Phenom X2 [Överklockad till tre känslor]"
R2:Extended Silence Fenix

Permalänk
Medlem

Är det någon som har lyckats registera sig för den öppna betan?

Permalänk
Skrivet av omen:

Försökt men allt verkar ligga nere just nu

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem

Servrarna är väll lätt överbelastade ^^ Som vid alla andra öppna betor / spel releaser.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k || Asus Z87-Pro || 16GB DDR3 1600MHz || Gigabyte GTX 970|| EVGA Supernova G2 750W || BenQ XL2420T

Permalänk
Medlem
Skrivet av omen:

Försöker, men går inge vidare ^^

Permalänk
Medlem

Sitter flera timmar o försöker, sen när man väl lyckas kommer jag säkert tröttna efter 10min. Snacka om wasted time

Permalänk
Medlem

Applications for the FINAL FANTASY XIV Open Beta Test have been temporarily suspended. Please wait until we are ready to accept new applications and then try again.

*cry*

EDIT: Nu fick jag en kod

Permalänk
Medlem
Skrivet av omen:

Applications for the FINAL FANTASY XIV Open Beta Test have been temporarily suspended. Please wait until we are ready to accept new applications and then try again.

*cry*

EDIT: Nu fick jag en kod

Har också fått en kod, men nu när jag ska logga in så står det bara The FINAL FANTASY XIV Beta Test Site can only be accessed by those who have been granted Beta Test accounts.
Jag har registrerat key´n på mitt konto, men hjälper inte

Permalänk
Medlem

Detta är det enda jag får fram

Visa signatur

Stationär : Ryzen 5600x | Asus B550m | Asus RTX3080 | 32GB DDR4 | Corsair AX750 | TJ08-E Vattenkyld | 2xAcer XB271HU
ESX host 1 : ESX+VS 6.0 | SuperMicro X8STE | Intel Xeon E5620 | 48GB DDR3 ECC/REG | Areca 1680x+HP SAS Expander | 22x Hitachi 3TB 5k3000 | APC SMART-UPS 1500 |
ESX host 2 : ESX+VS 6.0 | Intel DQ77KB itx | Xeon E3-1265L v2 | 16GB SODIMM | 2x Samsung 850pro 250GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Merlinen:

Detta är det enda jag får fram

jag får samma

trodde man automatiskt skulle få vara med på open beta om man var i closed beta....

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Servrarna blir ju alltid extremt belastade av folk som vill börja lira samma sekund som betan sätter igång, ge det ett par timmar så kommer man säkerligen få igenom sin application.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

Faktum är att jag bara spammade den där länken jag fick i ett email för att få en kod, tog c.a 20 minuter (och då fick jag ändå sidan där det står att de inte skulle släppa fler keys) sen fick jag koden. Ytterliggare 20 minuter för att komma in på sitt account management, sen var det klart o betalt.

Fast nu är naturligtvis servrarna nere ändå så, men jag fick spela tre timmar i Ul'dah iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av wrajjt:

Faktum är att jag bara spammade den där länken jag fick i ett email för att få en kod, tog c.a 20 minuter (och då fick jag ändå sidan där det står att de inte skulle släppa fler keys) sen fick jag koden. Ytterliggare 20 minuter för att komma in på sitt account management, sen var det klart o betalt.

Betalt?
Vad då måste man förboka spelet för att få vara med i betan?

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Medlem
Skrivet av {SWEC}Rool82:

Betalt?
Vad då måste man förboka spelet för att få vara med i betan?

Nej, det måste man inte.