Permalänk
Medlem

Mega datorn

Hej!
Jag tänkte köpa mig en bärbar dator men kan inte säga att jag är så bra i området. Jag tänkte mig en av alienwares datorer men känns som att loggan höjer priser förmycket. Så att sätta ihop en dator hade kanske varit de bästa och mest prisvärda. Därför vänder jag mig till sweclockers!
Jag undrar om någon av er skulle kunna sätta ihop en super dator (bärbar)till mig, som kostar runt 15 - 20 000 och att spela på den är mitt främsta mål.
Jag tackar för all hjälp jag får!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonken:

Hej!
Jag tänkte köpa mig en bärbar dator men kan inte säga att jag är så bra i området. Jag tänkte mig en av alienwares datorer men känns som att loggan höjer priser förmycket. Så att sätta ihop en dator hade kanske varit de bästa och mest prisvärda. Därför vänder jag mig till sweclockers!
Jag undrar om någon av er skulle kunna sätta ihop en super dator (bärbar)till mig, som kostar runt 15 - 20 000 och att spela på den är mitt främsta mål.
Jag tackar för all hjälp jag får!

kan man bygga bärbara datorer själv? :S

Visa signatur

CITERA ANNARS HITTAR JAG EJ TILLBAKA

Cpu: i5 2500k @ 3.8Ghz | Mobo: ASrock Z68 extreme3 gen3 | Ram: Coresair8gb 1600mhz Vengeance | Graffe: Gainward GTX 570 Phantom | Nätdel: Corsair HX650W | Kylning: Noctua D14

Permalänk
Medlem
Skrivet av 3xTra:

kan man bygga bärbara datorer själv? :S

men kan ofta välja typ processor, grafik, minne och lite annat hos dell och visa andra märken..

men ALIENWARE M17X MLK CI7 2.66 6GB/500 17" W7HP - Alienware M17X - Produktinformation

eller

Acer Aspire 8943G Blu-ray - Inet.se

dock OM du kan spara typ 4000kr till så är
WEBHALLEN.com - Asus G73JH-TZ054Z - Core i7 820QM / 6GB / 1TB / Radeon HD 5870 / BluRay / BT / HDMI / Win7 Ultimate
typ det bästa du kan få som bärbart som finns i lager

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Keeper of Traditions

Får man fråga varför du vill lägga ut 20k på en bärbar?

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Här kan man välja ganska mycket själv. Notebookguru - High Performance Notebooks

Visa signatur

|i7 950 @ 4.0 Ghz 1,3v TR Archon P'n'P | Asus P6X58D-E | Dominator 6 Gb 1600 mhz | Msi GTX580 TWNFRZR II @ 840/1680/4140 | Seasonic X-750 W | WD Black 500 Gb | Samsung F3 1Tb | CM ATCs 840 | Win 7 Ultimate 64-bit |

Permalänk
Medlem

De enda datorerna du kan konfigurera lite själv är Alienware som du tittat på, samt Clevo/Sager som säljs av diverse företag under egna namn.
MSI har även viss konfigurationsmöjligheter på sina whitebooks men jag tror inte du kan köpa dom i EU?!

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Medlem