Otroligt irriterande problem med EYEFINITY!

Permalänk
Medlem

Otroligt irriterande problem med EYEFINITY!

installerade om win 7 x64 idag för jag la till 2 ssd i min raid 0 setup... allt funkar prima med alla drivrutiner osv..ända tills jag skall ställa in EYEFINITY.

Datorn hittar alla 3 skärmar, men när jag klickar på duplicate för att få igång alla 3 så ändras upplösningen till 640x480 och det går INTE att få tillbaka 1920x1080..

Först klickar man i duplicate på 2 skärmar, sen skall man ju klicka på create group...och i setupen 3x1.. fine det går .. men sen händer inget alls längre...där stannar datorn efter att h apipit precis som när man ansluter en usb och tar du den efter ett tag DUDU.. dudu typ flera ggr gör den så.. sen skall man ju få fram en ny bild efter att man har skapat gruppen och klickat på arrange... men händer inget däär.. har lyckats komma dit 1 gång. då skall skärmarna bli bå och man skall klicka på dem..

provade med catalyst 10.6.. det var då detta inträffade... men spelar ingen roll att jag gått ner till 10.5 eller 10.3 där det sist fungerade... fungerar inte med dom iallafall nu

Någon som vet vad problemet ka vara? SJUKT störande att upplösningen blir låst på 640x480 + att datorn inte klarar av att skapa eyefinity setupen.

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Moderator
Moderator

Just vaknat men jag kollar, ge mig ett par minuter att slå på tevatten.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Startläge: De tre skärmarna visar exakt samma bild i sin native upplösning (1920x1080 i mitt fall)

1, CCC / Desktops & Displays
To configure your desktop, click the triangle on the desktop below.

2, Efter att ha klickat på triangeln får man valmöjligheten;
Display group / Create group

3, Nytt popupfönster - "Select layout", 3 liggande displayer sida vid sida i mitt fall.
Accept

4, Skärmarna blir svarta, CCC frågar om display arrangement is correct?
Yes

5, Frågar om "Do you want to compensate for bezels around the edges of your displays?"
Där svarar jag nej eftersom jag har ett hårdvaru/mjukvaru problem med den funktionen.

6, Klar med arrangemanget av skärmar i CCC "Desktops & Displays". Upplösningen ska vi fixa också.
Klicka på triangeln en sista gång, välj properties.

7, Desktop properties
Här bör man kunna välja desktop area / grouped - alla upplösningarna.
I mitt fall, 5760x1080.

Klart.

------------------

Vet inte var du får duplicate från?

EDIT: Skulle väl kanske vara i startläge när datorn ska identifiera skärmarna, det är svårt att reproducera med en existerande uppsättning. Låter som om det kan vara där det går snett för dig. Får forumsöka lite.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Startläge: De tre skärmarna visar exakt samma bild i sin native upplösning (1920x1080 i mitt fall)

http://support.amd.com/PublishingImages/Support/eyefinity/1_1...

1, CCC / Desktops & Displays
To configure your desktop, click the triangle on the desktop below.

http://i34.tinypic.com/29z6ibp.png

2, Efter att ha klickat på triangeln får man valmöjligheten;
Display group / Create group

http://support.amd.com/PublishingImages/Support/eyefinity/2a_...

3, Nytt popupfönster - "Select layout", 3 liggande displayer sida vid sida i mitt fall.
Accept

4, Skärmarna blir svarta, CCC frågar om display arrangement is correct?
Yes

5, Frågar om "Do you want to compensate for bezels around the edges of your displays?"
Där svarar jag nej eftersom jag har ett hårdvaru/mjukvaru problem med den funktionen.

6, Klar med arrangemanget av skärmar i CCC "Desktops & Displays". Upplösningen ska vi fixa också.
Klicka på triangeln en sista gång, välj properties.

7, Desktop properties
Här bör man kunna välja desktop area / grouped - alla upplösningarna.
I mitt fall, 5760x1080.

Klart.

------------------

Vet inte var du får duplicate från?

EDIT: Skulle väl kanske vara i startläge när datorn ska identifiera skärmarna, det är svårt att reproducera med en existerande uppsättning. Låter som om det kan vara där det går snett för dig. Får forumsöka lite.

Punkt 1 och 2 och 3 CHECK... punkt 4... .. då slocknar skärmrna alla 3 sen när bilden kommer tillbaka, är det i upplösningen 640x480 och går inte att ändra och ccc frågar INTE om display arrangement is correct... verkar inte som om ccc funkar då heller, för rutan i ccc där dispalyerna visas är nu helt tom

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm

Permalänk
Moderator
Moderator

eyefinity problem 640x480 - Google Search

Hittade en radda med poster om problem med adapters men du kör väl DP till DP rakt på?

Nix, apple adaptern. Ok, plocka bort i båda ändar och anslut igen?

Visa signatur

Permalänk
Moderator
Moderator

Fick du ordning på det?

Visa signatur