Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lunait:

Sådär, nu är ett Silverstone 450W SFX beställt från Tyskland. Hoppas på att få det nästa vecka.

Jag ser fram emot dina intryck av nätdelen.

Permalänk

Vad har du för temps i full-load?

Visa signatur

i5 2500k@stock ** P67A-GD65 ** AMD 6950 ** 1TB F3 ** Lian-Li PC-FI8

Permalänk
Medlem

Jag borde få ett Sparkle GTX 460 1GB på torsdag så då kan jag köra igång datorn igen. Ska kolla load-temps då.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

Nu är grafikkortet och nätagget monterade, och det finns några nya gallerbilder.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Inaktiv

Trevligt att se Silverstone-nätdelen.

Varför bytte du ut HD5850 mot ett GTX460 egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anders.149:

Trevligt att se Silverstone-nätdelen.

Varför bytte du ut HD5850 mot ett GTX460 egentligen?

Den främsta anledningen var nog att GTX460 är kortare än HD5850. Det blir lättare att pilla i chassit när det är mer utrymme bakom kortet.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Entusiast

Min första tanke var också föregående talares då 460 är ett sämre kort än 5850... visst är det väl marginellt. För övrigt så har du gjort ett kanonjobb! Kanonsnyggt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Min första tanke var också föregående talares då 460 är ett sämre kort än 5850... visst är det väl marginellt. För övrigt så har du gjort ett kanonjobb! Kanonsnyggt!

Det beror nog lite på vilken recension man läser. Enligt vissa recensioner presterar 460 bättre än 5850 i en hel del spel. En oväntad fördel med 460 är också att det väger betydligt mindre än 5850 - gör datorn lättare att bära med sig.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

några nya planer med 5850?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dvearJ:

några nya planer med 5850?

Om du menar det 5850:t jag hade i datorn innan så är det sålt.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk

Gillar den gröna ikonen nere i vänstra hörnet, som det står ett U på ^^

Visa signatur

Dator 1|Fractal Design R3 Titanium|AMD Phenom 2 X6 1055T 2.8Ghz |Noctua NH-U9B SE2|Gigabyte GA-880GM-UD2H |Corsair 8GB 4x2GB XMS3 DDR3|AMD 7970| Chieftec750w| Intel 320 120GB SSD|
Servern|NZXT Lexa S |AMD Dualcore 3.1Ghz|Arctic Cooling Rev2 |Gigabyte DS3 |4x2 Crucial DDR2 667mhz |Nvidia GT 430|4x2TB Western Digital Green|Chieftec 400w|
"Try not. Do or do not, there is no try"

Permalänk

Är det vanlig storlek på nätagget?

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 Black | PowerColor Radeon 5850 pcs+ | AMD Phenom II x4 955 BE | Scythe Ninja III | Gigabyte 790XTA UD4 | Fractal Design Tesla 550w|

Permalänk
Medlem
Skrivet av TurboKossaN:

Är det vanlig storlek på nätagget?

Nej, det är SFX (Silverstone ST45SF). Har dock läst om folk som har moddat in ett vanligt ATX-nätagg i chassit, men då förlorar man hårddiskplatserna och DVD-läsaren.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem

Jag har bestämt mig för att slå ihop miniservern och minidatorn, då det känns onödigt (och dyrt) att ha två datorer som står tre meter ifrån varandra. Följande komponenter kommer att ingå i "hybriden":

Lian Li PC-Q08B (från miniservern)
Nexus NX-5000 R3 530W (-"-)
WD Caviar Green 2TB (-"-)
Intel Core i5 750 (från minidatorn)
Corsair 2x2GB 1600MHz (-"-)
Intel X25-M G2 40GB (-"-)
WD Caviar Black 500GB (-"-)
Sparkle GTX460 1GB (-"-)
Zotac H55-ITX (nytt)
Thermalright AXP-140 (-"-)

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunait:

Zotac H55-ITX (nytt)

varför nytt moderkort?
är det något fel eller speciellt negativt med DFI-kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av _simis_:

varför nytt moderkort?
är det något fel eller speciellt negativt med DFI-kortet?

Det har bara 3 SATA-kontakter. Zotac-kortet har 6 st.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk

Synpunkter på nätagget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rymdvanilj:

Synpunkter på nätagget?

Jag hann iaf testa det lite grann. Det har precis rätt mängd kablar för en SG05, och de är lagom långa så det blir nästan inget kablage över att försöka stuva undan. När det är igång är det tyst, jag hörde det inte märkbart över de andra fläktarna i systemet. Dessutom ger det ju utrymme för lite överklockning, till skillnad från andra SFX-nätdelar.

Visa signatur

Mvh Johan

Permalänk

Grymt bygge!

Tack för att du delade med dig av bilderna och informationen. Gav inspiration att själv bygga ny dator med samma chassi

Permalänk
Medlem

Grymt bygge. Får bli en sådan låda nästa gång. Smidig att ha med på LAN.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk
Medlem

Jag har byggt en nära på identisk burk som din

Är lite känslig för surrande datorer och funderar därför på att byta ut lite kylning i den (kör stock cpu och chassiefläkt just nu)

Just dessa två känns enklast och billigast att byta ut, och tar bort fler dB/kr.

Hur upplever du din Shuriken? Mycket bättre än stock? Kylförmåga och ljudnivå mot stockkylaren?
Använder du fläkten som följde med chassiet eller är den också utbytt?

Visa signatur

Chassie: Silverstone SG10B - Moderkort: Asus Gryphon Z87 - CPU: Intel Core i5 4670k - RAM: G-Skill Ares 2133MHz 2x4GB - Grafikkort: 2x Zotac GeForce GTX680 4GB Referens - Nätagg: Corsair AX760 - Monitorer: 3x AOC i2367Fm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anigma:

Jag har byggt en nära på identisk burk som din

Är lite känslig för surrande datorer och funderar därför på att byta ut lite kylning i den (kör stock cpu och chassiefläkt just nu)

Just dessa två känns enklast och billigast att byta ut, och tar bort fler dB/kr.

Hur upplever du din Shuriken? Mycket bättre än stock? Kylförmåga och ljudnivå mot stockkylaren?
Använder du fläkten som följde med chassiet eller är den också utbytt?

Jag använde aldrig stockkylaren så jag vet faktiskt inte hur stor skillnaden är. Hade en Scythe Slipstream 1200rpm som chassifläkt.

Visa signatur

Mvh Johan