Permalänk
Cdon.com
Skrivet av kettu92:

Hej köpte för över en månad sen en Predator XB270HUDbmiprz. Skärmen hade backlightbleed och jag prövade RMA detta, och fick godkänd DOA.

Eftersom jag bor i finland och skärmen skulle till malmö så vet jag att det kan ta en stund. Men nu har det gått 3.5 veckor sedan jag förde den till posten, samt kunde spåra att för 3 veckor sen kom den till åland. Sedan gick den till cdons retursortering samma dag, efter detta har jag inte kunnat spåra paketet.

Har hört av mig med cdons personal, men dom beklagar och säger att jag skall vänta.
Men hur länge måste jag "ännu" vänta fören nånting börja hända?
Som konsument har jag för mig att jag har rätt att häva köpet ifall reparationen inte går inom skälig tid, vilket börjar locka. För börjar bli frustrerad på väntandet.

Hej Kettu92,

Kan du återkoppla till oss via PM så skall vi se vad som har hänt. 3,5 veckor låter, precis som du säger, mycket.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej när beräknas ni få in Asus gtx 1070 strix i lager?

Visa signatur

Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition| ASUS Z490 ROG MAXIMUS XII HERO| Intel Core i9-10900k 5,3GHz| Corsair iCUE H150i RGB PRO XT| Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 3600MHz| Samsung 970 EVO Plus 1TB | Corsair iCUE QL120 RGB 120mm 3-pack|Lian Li Strimer Plus 24-pin & 8-pin|be quiet! Dark Power Pro 12 1200W| |MSI GeForce RTX 3080 GAMING X TRIO 10GB

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Fille14:

Hej när beräknas ni få in Asus gtx 1070 strix i lager?

Hej,

Nästa leverans beräknas komma på fredag. Dock kommer det tyvärr inte täcka alla bokningar vi har på kortet. Så det är fortsatt bokningskö som gäller.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Jag vill som tidigare i tråden poängtera att detta är en väldigt unik situation som är allt annat än tillfredsställande både för oss som återförsäljare och er som kunder. Den enda informationen jag fått är att vår leverantör ska få in en skeppning 6/7 och det som blir tilldelat oss kommer komma in på lager 7/7.

Väl uttryckt; jag har svårt att se att ovissheten skulle gynna någon part i hela distributionsledet. Med det sagt tror jag att det vid det här laget står klart att alla i CDON:s förbokningskö som är aktiva på Sweclockers forum (eller tyst följer det som skrivs här) gärna tar del av torsdagens leveransbesked. Förutsatt att det inte är rena företagshemligheter som kommer att meddelas tror jag många skulle uppskatta en ny statusuppdatering i den här diskussionstråden så snart leverantören tagit bladet från munnen.

Visa signatur

load "$",8 : list

Permalänk
Cdon.com

Hej,

Vi har fått in lite MSI, Gigabyte och Inno3D 1070/1080 nu. Se tillgänglighet här: http://cdon.se/hemelektronik/nvidia_pascal/

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk

Tjena någon tidpunkt på när ni får in Corsair 32GB (4-KIT) DDR4 3000 Vengeance LED Stunning White LED? Har lagt en bokning men skulle vara kul å veta när dem kan tänkas dyka upp!

Visa signatur

PC master race!

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Kaninjägarn:

Tjena någon tidpunkt på när ni får in Corsair 32GB (4-KIT) DDR4 3000 Vengeance LED Stunning White LED? Har lagt en bokning men skulle vara kul å veta när dem kan tänkas dyka upp!

Tjena,

De ser ut att komma till leverantör 15/7, så du bör ha de i början på v29.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk

Vad kan man räkna med för leveranstid på Inno3D iChill GeForce GTX 1080 om man bor i Uppsala? Borde dyka upp på fredag eller hur? Beställde idag (onsdag kväll) så det skickas imorgon (torsdag) antar jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Nej, tyvärr då inte leverantör har angett ett exakt antal. Jag vill som tidigare i tråden poängtera att detta är en väldigt unik situation som är allt annat än tillfredsställande både för oss som återförsäljare och er som kunder. Den enda informationen jag fått är att vår leverantör ska få in en skeppning 6/7 och det som blir tilldelat oss kommer komma in på lager 7/7. Hur mycket det blir i exakta antal kommer jag veta först 6/7, men det råder fortfarande brist på korten så skulle bli förvånad om det blev mycket mer än en handfull. Hoppas det besvarar din fråga.

Vänligen,
Linus Wendel

Hur ser det ut? Kommer ni få in några Asus 1080 Strix idag? Hur många?
Hade varit kul att få ett kort till helgen då jag var på köplats 2, men det räknar jag inte med

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av First Ninja:

Väl uttryckt; jag har svårt att se att ovissheten skulle gynna någon part i hela distributionsledet. Med det sagt tror jag att det vid det här laget står klart att alla i CDON:s förbokningskö som är aktiva på Sweclockers forum (eller tyst följer det som skrivs här) gärna tar del av torsdagens leveransbesked. Förutsatt att det inte är rena företagshemligheter som kommer att meddelas tror jag många skulle uppskatta en ny statusuppdatering i den här diskussionstråden så snart leverantören tagit bladet från munnen.

Tjena,

ASUS 1080-kort kom precis till vår leverantör, så de landar på vårt lager imorgon. I denna skeppning blev vi tilldelade 3 st kort. Tyvärr inget vi styr över och jag hade självklart gärna sett större kvantitet då detta täcker en bråkdel av förbokningar på detta kortet. Tillgången på MSI och Gigabyte är betydligt bättre, även om vi inte heller där är i fas på många artiklar.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av JhvaElohimMeth:

Vad kan man räkna med för leveranstid på Inno3D iChill GeForce GTX 1080 om man bor i Uppsala? Borde dyka upp på fredag eller hur? Beställde idag (onsdag kväll) så det skickas imorgon (torsdag) antar jag?

Tjena,

Det bör du rimligtvis få. Du kan trycka "Spåra paket" under "Mina sidor" så kan du följa leveransen.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av ronz:

Hur ser det ut? Kommer ni få in några Asus 1080 Strix idag? Hur många?
Hade varit kul att få ett kort till helgen då jag var på köplats 2, men det räknar jag inte med

Tjena,

Tyvärr kom de till leverantör först idag, vilket innebär att vi har dem på vårt lager imorgon. Så dessvärre lär du inte få ditt kort förrän i början av nästa vecka.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Tjena,

ASUS 1080-kort kom precis till vår leverantör, så de landar på vårt lager imorgon. I denna skeppning blev vi tilldelade 3 st kort. [...]

Hej!

Tack för beskedet - det är givetvis inte vad någon hoppats på (ja, förutom möjligtvis de tre första i kön) men som det tidigare påpekats är uppenbarligen Asus produktionstakt på tok för låg för att hålla jämna steg med efterfrågan. Med det sagt håller tummarna för att CDON kan sätta press på sin leverantör och tillse att man kan hosta fram åtminstone tio kort under nästa vecka!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nexus 6p

Hej Cdon

Jag har köpt en nexus 6p hos er. Men jag har samma problem som nästan alla andra som köpt nexus 6p
Nämligen det att när man pratar med någon med telefonen så hör personen på den andra änden knappt något. Men står man helt still och inte rör sig så blir det ibland bättre.
Jag pratar om brusreducerings problemet. Känner ni till det? Är det någon idé att skicka in telefonen till er? Är rädd för att om jag gör det så man pröjsa felsökningen utan att ni kommer fram till något.

Mvh
/Robin

Visa signatur

Win10 | i7 6700k 4.5 ghz | Msi krait gaming x3 | 16GB 3200 mhz| Asus 1080 strix oc | Ocz 480GB / Samsung F1 1T

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Ljunki:

Hej Cdon

Jag har köpt en nexus 6p hos er. Men jag har samma problem som nästan alla andra som köpt nexus 6p
Nämligen det att när man pratar med någon med telefonen så hör personen på den andra änden knappt något. Men står man helt still och inte rör sig så blir det ibland bättre.
Jag pratar om brusreducerings problemet. Känner ni till det? Är det någon idé att skicka in telefonen till er? Är rädd för att om jag gör det så man pröjsa felsökningen utan att ni kommer fram till något.

Mvh
/Robin

Hej Ljunki,

Vi skulle vilja be dig att upprätta en reklamation på hemsidan så får vi undersöka med vår leverantör vad man kan göra åt problemet. Eventuellt skickar man telefonen på service därefter. Tryck här för att lämna reklamationen

Sen om man kan åtgärda det eller inte kan jag tyvärr inte svara på. Jag saknar utbildning för att göra ett utlåtande i den saken. Men om din produkt upplevs defekt så tar vi alltid det på största allvar och försöker hjälpa dig med de hjälpmedel vi har.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej, jag får inte Studentkortets rabattkod att fungera (100 kr rabatt vid köp över 1000 kr). När jag lägger in den kommer endast fraktfritt upp. Studentkortets kundtjänst verkar ha sommarstängt.

Visa signatur

Fractal Design North | Corsair SF850 | Asus ProArt B650 | AMD Ryzen 7 9700X | Noctua NH-D15 | Corsair Vengeance DDR5 5200 MHz 64GB (2x32GB) | Asus ROG Strix GeForce GTX 1080 | 2 x WD BLACK SN850X 2 TB | 3 x WD Black 6+1+1 TB | Asus Xonar Essence STX | Windows 11 Pro | Xiaomi 34" | B&W MM-1 | Ducky Shine 5 | Logitech G Pro

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Rokkoko:

Hej, jag får inte Studentkortets rabattkod att fungera (100 kr rabatt vid köp över 1000 kr). När jag lägger in den kommer endast fraktfritt upp. Studentkortets kundtjänst verkar ha sommarstängt.

Tjena,

Kan du skicka koden som du försöker använda i PM så ska jag kolla på det.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk

Hejsan!
Gjorde en beställning i helgen på en Harman Kardon Onyx 2 studio hos er.
Och det står inget om beräknad leveranstid och jag åker på semester om en vecka.
Skulle du kunna kolla att dom finns i lager och att det hinner komma på en vecka för annars finns det en risk att min beställning blir återskickad till er eftersom jag kommer vara borta mer än 14 dagar.

Visa signatur

Dator!
AMD Ryzen 7 3700X - AMD originalkylare - ASUS ROG Strix B550-I Gaming - Samsung 850 EVO 500 GB SSD + OCZ TR150 480GB SSD + Samsung 970 EVO Plus 1TB - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200MHZ - Cooler Master Masterbox NR200P -Powercolor RX 6800 Red Dragon -AOC 32" AGON-AG322QWG4 + ASUS MG248Q Gaming Monitor.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av helloween1978:

Hejsan!
Gjorde en beställning i helgen på en Harman Kardon Onyx 2 studio hos er.
Och det står inget om beräknad leveranstid och jag åker på semester om en vecka.
Skulle du kunna kolla att dom finns i lager och att det hinner komma på en vecka för annars finns det en risk att min beställning blir återskickad till er eftersom jag kommer vara borta mer än 14 dagar.

Tjena,

Dessa finns i lager och tar 1-3 arbetsdagar beroende på var du bor. Kolla "Spåra Paket" under "Mina sidor" så kan du se aktuell status.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Avboka order

Hej!

Bokade en order i fel adress.
Så vill avbryta denna.

Har PM;at dig.

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av gulejan:

Hej!

Bokade en order i fel adress.
Så vill avbryta denna.

Har PM;at dig.

Hej,

I denna typ av ärende får jag be att du kontaktar vår kundsupport via hemsidan, jag har skapat ett ärende åt dig redan så du borde få en bekräftelse till din mejladress.

Vår kundservice återkopplar till dig så fort de mottagit ärendet.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk

Leverans av Asus 1080 Strix OC?

Skrivet av CDON.COM:

I denna skeppning blev vi tilldelade 3 st kort.

CDON - finns någonting nytt att berätta om innevarande veckas leveranser från återförsäljaren? De tre ovannämnda Asus 1080 Strix OC-korten tycks vara på väg ut till den förmodat glada trio som står först i kön med orderstatus "Mottagen av lagret", men alla övriga kunder torde gärna vilja ha något form av lugnande besked (och möjligtvis en ny uppdatering om sin nuvarande köplats).

Med andra ord - hur ser veckans leveranser av Asus 1080 Strix OC-kort ut? Hur många kort väntas i nästa batch, och när räknar ni med att återförsäljaren levererar dem?

Visa signatur

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av First Ninja:

CDON - finns någonting nytt att berätta om innevarande veckas leveranser från återförsäljaren? De tre ovannämnda Asus 1080 Strix OC-korten tycks vara på väg ut till den förmodat glada trio som står först i kön med orderstatus "Mottagen av lagret", men alla övriga kunder torde gärna vilja ha något form av lugnande besked (och möjligtvis en ny uppdatering om sin nuvarande köplats).

Med andra ord - hur ser veckans leveranser av Asus 1080 Strix OC-kort ut? Hur många kort väntas i nästa batch, och när räknar ni med att återförsäljaren levererar dem?

Hej,

Helt riktigt så har 3 st kort lämnar vårt lager.

Denna veckan kom inga 1080 Strix OC allokerat till Sverige och det gäller alla återförsäljare som jag har förstått det. Nästa batch har jag tyvärr inte fått besked om men jag kommer göra allt för att hålla er och kunder som bokat kortet uppdaterade.

Vänligen,
Linus
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

En fråga bara!
Vill ångra mitt köp av 2 st gtx 1080 kort och har använt mig av ert formulär via eran sida.

När får man svar på denna?

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av segafreaktwo:

En fråga bara!
Vill ångra mitt köp av 2 st gtx 1080 kort och har använt mig av ert formulär via eran sida.

När får man svar på denna?

Hej,

Inom 24 timmar normalt. Just nu har vi lite släp, men din förfrågan borde få svar imorgon.

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej, jag köpte en dator och fick den levererad hem idag, jag gillar inte datorn så jag vill utnyttja min ångerrätt och skicka tillbaka så fort så möjligt, ska jag kontakta er via kundservice eller kan jag få en adress där jag kan skicka tillbaka?

Jag fick också en följesedel i lådan där man på baksidan kan kryssa i ångerrätt på pappret och skriva upp kundummer/ordernummer, längre ner står det en andress.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej,

Inom 24 timmar normalt. Just nu har vi lite släp, men din förfrågan borde få svar imorgon.

Mvh
Robin
CDON.COM

Inte fått något svar ännu! Hoppas på svar imorgon.

Fick dock en följesedel i lådan och på baksidan kan man kryssa i ångerrätt på pappret och skriva upp ordernummer.

Fick även en adress lapp så då borde jag bara kunna skicka tillbaks den med info på följesedeln?

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av segafreaktwo:

Inte fått något svar ännu! Hoppas på svar imorgon.

Fick dock en följesedel i lådan och på baksidan kan man kryssa i ångerrätt på pappret och skriva upp ordernummer.

Fick även en adress lapp så då borde jag bara kunna skicka tillbaks den med info på följesedeln?

Hej Segafreaktwo,

Har du inte? äldsta obesvarade ärendet är just nu 19 timmar gammalt i svenska köerna. Kan du återkoppla med den mejladress du använde för att skicka in ärendet via PM så ska jag kolla så inget blivit fel med ditt ärende.

Tack

Mvh
Robin
CDON.COM

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej Cdon.com

Kommer ni ta in HTC Vive VR? som komplett Inet Webhallen mm och i såfall när?