Muiltimediaspelare WD TV HD Live eller LG BD390 Blurayspelare

Permalänk
Medlem

Muiltimediaspelare WD TV HD Live eller LG BD390 Blurayspelare

Jag funderar på att köpa en Muiltimediaspelare tex Western Digital TV HD Live Media Player eller en LG BD390 Blurayspelare.

Vilken är det bästa valet ?
BD390 har ju oxå multimediaspelare och spelar upp det mesta inkl dvd/blueray och filer via nätverket.

WD tv hd live är bara multimediaspelare, men den är billig och verkar bra. Nackdelen med den är att den inte har någon dvd.

För det mesta så ligger filmerna jag kollar på i datorn, så skulle klara mig utan DVD spelare oxå.

Vad skulle ni ha köpt ? Kanske har andra bättre förslag ?
Max pris runt 2000kr. +/-$$$

Permalänk

Varför tänker du på att köpa en blurayspelare om du har alla filmer på datorn ? det är väl billigare och bättre att köpa en multimediaspelare

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

För att jag även behöver en ny DVD spelare, då min gamla inte funkar så bra längre.
Är bra att ha ibland, men för det mesta så kollar jag via nätverket.
Har min gamla Xbox som multimediaspelare nu, men den klarar tex inte .mkv

Endera köper jag en kombinerad dvd/multimedia eller så köper jag en av varje...
Men vet inte vad än...

Skrivet av jooelhoglund:

Varför tänker du på att köpa en blurayspelare om du har alla filmer på datorn ? det är väl billigare och bättre att köpa en multimediaspelare

Permalänk
Skrivet av larssonm:

För att jag även behöver en ny DVD spelare, då min gamla inte funkar så bra längre.
Är bra att ha ibland, men för det mesta så kollar jag via nätverket.
Har min gamla Xbox som multimediaspelare nu, men den klarar tex inte .mkv

Endera köper jag en kombinerad dvd/multimedia eller så köper jag en av varje...
Men vet inte vad än...

Asså du vill kunna spela upp dvd skrivor med .mkv innehåll ?om inte det , varför inte spela upp dvd grejerna i xboxen och resten i multimedaspelaren ?

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Jag valde själv mellan en mediaspelare(WD TV HD) och en blu-ray spelare (med mediacenter) (LG BD390/Sony BDP-370). Jag skulle precis gå in i butiken och köpa mig en WS TV HD Live till sovrummet när jag kom på att jag faktiskt vill kunna se på DVD/Blu-ray där med (man hyr trotts allt lite film då och då och det står en del i hyllan med).

Jag bestämde mig då för att köpa en LG BD390 istället och har faktiskt nyss kört lite tester på den och detta är vad jag kommit fram till :

+ Snyggt och enkelt interface
+ Grymt mycket snabbare än min Panasonic Blu-ray BD-65 spelare.
+ Provade 30-40 Xvid/Divx/mkv filer utan några större problem
+ Snabbare än min Western Digital HD TV rev1
+ Undertexter fungerar
+ VOB filer verkar funka bra
+ Enkelt att streama filer, även 1080p filer utan krångel

- Ful och mindre bra designad fjärkontroll (för min del blir det till att lägga in den i Harmony fjärren)
- Å verkar inte fungera
- DVD menyer fungerar inte (vilket det inte häller gör på WD TV HD)
- Undertexter på VOB filer fungerar inte
- Synkningen med ljudet verkar inte helt 100 på falla filformat.
- Trådlösa verkar fungera sådär, detta kan dock bero på min access punkt.

Trotts en del minus så känns det just nu som att jag gjort rätt val. Ett annat alternativ kunde ha varit att köpa en Blu-ray spelare för runt 1000 kr och en Western Digital HD TV Live för 1000 kr men jag förmodar att man inte får så mycket blu-ray spelare för 1000 kr idag?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Lutar nog åt att det blir en BD390 ändå.
Sägs vara bra bildkvalite på den. Borde vara bättre än xboxen iaf.

Ang. problem med bokstaven Å i undertexter, lösning av problemet.
Gå in under inställn. -> skivans undertext, välj övriga och knappa in 8386
Starta en film med undertexten i samma katalog, när ni ser att den svenska undertexten visas tar ni fjärren och trycker på den högra av subtitle knapparna i ca. 3sek, nu får ni upp en meny med codepages, jag valde CP1252.
Efter dessa handgrepp fungerar textningen perfekt och inställningen är sparad så det räcker med att göra detta 1 gång. ( Informationen om språkval och codpages finns i manualen s29 + 41 )

Skrivet av SnowJim:

- Å verkar inte fungera

Permalänk
Medlem
Skrivet av larssonm:

Lutar nog åt att det blir en BD390 ändå.
Sägs vara bra bildkvalite på den. Borde vara bättre än xboxen iaf.

Ang. problem med bokstaven Å i undertexter, lösning av problemet.
Gå in under inställn. -> skivans undertext, välj övriga och knappa in 8386
Starta en film med undertexten i samma katalog, när ni ser att den svenska undertexten visas tar ni fjärren och trycker på den högra av subtitle knapparna i ca. 3sek, nu får ni upp en meny med codepages, jag valde CP1252.
Efter dessa handgrepp fungerar textningen perfekt och inställningen är sparad så det räcker med att göra detta 1 gång. ( Informationen om språkval och codpages finns i manualen s29 + 41 )

Ja lösningen med Å hittade jag också igår och det fungerade utmärkt.

Även om jag skrev en del minus så är jag inte särskilt orolig, det enda som egentligen stör mig lite är att jag redan stött på ett par lip sync problem. De e inte en väldigt försjutning, men en aning. Får hoppas LG fixar detta, gäller dock nog att flera kunder klagar hos LG om det.

Bild kvalitén e väldigt bra utan tvekan, den ska även skala upp DVD ganska bra men jag har inte själv provat detta.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide