Ska klocka en AMD 1055T till minst 4ghz, vilken kylare ska jag ha?

Permalänk
Medlem

Ska klocka en AMD 1055T till minst 4ghz, vilken kylare ska jag ha?

Hallå där!

Ska klocka min AMD 1055T till 4 ghz, som det står i rubriken. Men då undrar jag vilken CPU kylare jag ska använda mig utav. Blir det Noctua D14 eller en H50? Eller vad blir det som jag behöver?

Tack på förhand

Visa signatur

No, whats STD? Is it a new instance or something?

Permalänk
Medlem

Om du har plats så är Noctuan det självklara valet.

Permalänk
Medlem

du kan inte nöja dig med en tråd?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Terihan:

du kan inte nöja dig med en tråd?

Haha gillar att ha så många åsikter som möjligt, eftersom att alla säger olika.

Visa signatur

No, whats STD? Is it a new instance or something?

Permalänk
Skrivet av Hacktard:

Haha gillar att ha så många åsikter som möjligt, eftersom att alla säger olika.

Mkt möjlig, men du vet väl om att de är emot reglera att korsposta?

ONtopic
Du kan juh satsa på en h70 annars, lite bättre än en h50, minns dock inte hur den stod sig mot noctuan

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_speed:

Mkt möjlig, men du vet väl om att de är emot reglera att korsposta?

Har inte direkt frågat efter processor kylare innan, bara inuti en tråd där jag frågade om datorköp så kom det på tal vilken processorkylare jag skulle köpa. Sen skapade jag en tråd där jag frågade om fläktar, så kom CPUkylare upp där också. Men jag tänjde väl lite på forumreglerna

En H70 är lite över min budget, det får bli en Noctua D14 eller en H50. Vilken ycker du att jag ska köpa utav dom? Ska ha det i en Storm Scout, som jag kanske nämnde tidigare i tråden, så luftflödet kanske blir bättre med en noctua?

Visa signatur

No, whats STD? Is it a new instance or something?

Permalänk
Skrivet av Hacktard:

Har inte direkt frågat efter processor kylare innan, bara inuti en tråd där jag frågade om datorköp så kom det på tal vilken processorkylare jag skulle köpa. Sen skapade jag en tråd där jag frågade om fläktar, så kom CPU kylare upp där också. Men jag tänjde väl lite på forumreglerna

En H70 är lite över min budget, det får bli en Noctua D14 eller en H50. Vilken ycker du att jag ska köpa utav dom? Ska ha det i en Storm Scout, som jag kanske nämnde tidigare i tråden, så luftflödet kanske blir bättre med en noctua?

Uppfattade ett tidigare inlägg som att du skapat 2st trådar, men om dom var om 2 skilda saker (datorsystem vs Kylare) så har du juh inte gjort nått fel.
Snarare jag som har gnällt för ingenting... ursäkta ska inte vara så snabb på o kommentera nästa gång

Jag skulle köpt en h50/h70 för jag tycker inte det känns speciellt bra med en sån stor tung kylare som bara hålls upp utav moderkortet, och tycker det blir "snyggare" med en h50/h70 än en stor metal klump som noctuan eller likanande kylare.

Men om du bara tänker på kylförmågan är väl noctuan bäst, har för mig att den presterar någon grad bättre än h serien

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Jag håller med dig om att H50 ser snyggare ut, och om båda skulle kunna klara av min klockning till 4ghz och om det bara skilde nån grad emellan så är det nog ganska givet att det får bli H50

Tack så mycket för din åsikt!

Visa signatur

No, whats STD? Is it a new instance or something?

Permalänk
Skrivet av Hacktard:

Jag håller med dig om att H50 ser snyggare ut, och om båda skulle kunna klara av min klockning till 4ghz och om det bara skilde nån grad emellan så är det nog ganska givet att det får bli H50

Tack så mycket för din åsikt!

Vad jag fattat/läst/sett så klarar typ alla AMD x6or 4ghz och vissa med standard kylaren tom.
(någon annan kanske kan verifiera/säga till om jag har fel...)

Det är det forumet är till för

Visa signatur

Ryzen 5800x - Strix B550-F Gaming - TUF RTX3080 - Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance RGB PRO SL - WD_BLACK SN750 1TB - Seasonic Focus GX 850W - FD Define 7 Compact DTG - AOC CU34G2X - ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem
Skrivet av the_speed:

Vad jag fattat/läst/sett så klarar typ alla AMD x6or 4ghz och vissa med standard kylaren tom.
(någon annan kanske kan verifiera/säga till om jag har fel...)

Det är det forumet är till för

detta skulle gärna jag vilja veta också jag är lite sugen på x6 nämligen hehe

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem

Köpt till en CM Hyper 212 plus...

Som sagt, någonting som säger att man måste ha någon av dom kylarna? Har i dagarna beställt en 1055 med en CM Hyper 212 plus, kanske får den imorgon men bor i Luleå så allt ska först till Ånge (tack som fan för att dom lägger ner den skiten nu) för att sedan skickas vidare med av Posten inhyrda liftare och rallare upp till Luleå, så man bruka få vänta några dagar extra på grejorna...

Kan i.a.f skriva hur högt jag kommer med den kylaren. Gött att kunna köpa en till 12 cm fläkt för att köra push-pull om det skulle visa sig att temperaturen blir lite hög. Jag ska köra cfg-beräkningar på den burken så det är viktigt att den är stadig som berget dock, så den måste kunna gå svalt och stabilt under 100% belastning timme ut och timme in...

Verkar dock som att det ska gå att nå 3,7 ghz på stock V så 4 ghz med lite trixande borde inte vara några problem...

Nu är det klart... hade jag inte varit så snål hade jag köpt en H50 direkt! Fast då hade jag antagligen tänkt att dom där 300 kronorna gör sig bättre investerade i ren hårdvara och så hade jag köpt 1gb versonen av 460 istället för 768gb versionen...

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770