Integrerad webcam problem

Permalänk

Integrerad webcam problem

Ja nu har jag sökt i ca 2timmar o inte hittat en enda lösning... Har en Fujitsu Esprimo Mobile V5545 där jag inte får igång den integrerade webcamen. Det är windows7 installerat på den och jag har testat uppdatera drivers, men de senaste drivers är redan installerat...

Någon som vet vad problemet kan vara? Är även logitech webkameraprogram installerat på den. Någon konflikt där tro? I enhetshanteraren heter webcamen Lexmark X422, vid sökningar på google kommer typ bara Lexmarks skrivare upp Oo Någon som har någon idé?

Tacksam för svar (inte min dator, chefens dotters dator....)

Edit: Och ja jag har kollat Fujitsus hemsida efter drivers men inte hittat dom där =P

Visa signatur

MSI K8N Neo Platinum || AMD Athlon64 3500+ || Asus Geforce 3 64mb || 2x 512mb random DDR ram minnen ||

Permalänk
Vila i frid

Lexmark X422 är en kombinationsmaskin, printer, photoscanner och fax.

Är du SÄKER på att laptopen har en inbyggd web-kamera så att inte den tidigare installationen använt sig av en extern webcam?

OM nu laptopen verkligen har en integrerat webcam är det möjligt att Microsoft har valt att inte supporta den. Titta mha Enhetshanteraren under kameror (eller okänd enhet) vad enheten har för Hårdvaru-ID. Posta isf den strängen här. Den ser ut nåt i stil med USB\VID_049F&PID_0051&REV_0105

Permalänk

Jo den har webcam integrerat. (Är en liten kamera högst upp på laptopens skärm) så helt 100% säker på det.

Jo nu tog chefen hem datorn o skulle försöka lösa det så kan inte kolla Hårdvaru-ID tyvärr. Dock tror jag det är som du säger att microsoft valt att inte supporta den, eller att det blev något strul när ja uppgradera den till win7 ifrån vista. (den såldes med vista o har nu win7 uppgradering) Kan vara det som orsakat något strul.

Konstigt bara att den står som Lexmark X422 i enhetshanteraren under Bildenheter. För någon kombinationsmaskin är inte installerat till den överhuvudtaget =P Men tack iaf för svaret, får återkomma om chefen inte löser det

Visa signatur

MSI K8N Neo Platinum || AMD Athlon64 3500+ || Asus Geforce 3 64mb || 2x 512mb random DDR ram minnen ||

Permalänk
Vila i frid

Att Lexmark'en står under bildenheter beror på scanner-funktionen den har och är inte relaterat till den inbyggda webcam'en.

Permalänk

Okej men då förstår ja inte. Varför står den där när det inte finns eller har funnits en Lexmark multiskrivare installerad på den? Men om jag minns rätt så stod det bara några skumma siffror och tecken på Hårdvaru-ID't alltså inte USB\VID etc... Så antar att den inte supportas av OSet.

Men jag får återkomma om chefen ber mig titta på det igen.

Visa signatur

Permalänk

Okej har nu fått tillbaka laptopen o ska kolla den igen.. Så Hårdvaru-ID är: usb\vid_043d&pid_008f&mi_00

Men såg nu att nu har den även USB 2.0 Camera under bildenheter.. Något som antagligen installerats av något Logitech program. Men funkar inte där heller... men för säkerhets skull får du ID't på dom som finns under den med.

H-ID: USB\VID_0C45&PID_62C0&REV_0210&MI_00
(andra raden) : USB\VID_0C45&PID_62C0&MI_00

Har googlat dom id'na men inte blivit någe klokare av svaren jag hittat.. Tacksam för svar

Visa signatur

Permalänk

Problem löst. Tankade hem Fujitsus Webcam Test Tool på fujitsus hemsida, visade sig att kameran fungerat hela tiden.... Men inte med logitech programmet som var installerat dock.. Så avinstallerade Lexmark x422 från enhetshanteraren, starta om och inga mer frågetecken i enhetshanteraren. Men några Vista drivers senare o allt fungerar som det ska.

Tack iaf för svaren

Visa signatur