Corsair Tx650 inte tillräckligt för ett GTX 470?

Permalänk
Medlem

Corsair Tx650 inte tillräckligt för ett GTX 470?

Hej kära SweC!

Har ett problem som kommit för några dagar sedan, mitt nätagg piper i en ton lik tinnitus när jag foldar. Det är inte coilwine, det kommer från nätagget jag är bergis.
Mailade Inet för att se om de kunde kolla på mitt agg för jag tror det är fel på det.
Jag kör ett klockat GTX 470 840MHz core (vatten) och en i5'a på 3.8GHz.

Fick svar av Inet att de trodde att nätagget var överbelastat och inte klarade av att driva min dator. Jag har dock fått för mig att datorn drar max 500w från väggen, har dock inte mätt detta. Iaf jag tycker mitt Tx650 ska räcka för att driva min dator. kan tillägga att datorn varit i drift ca 3500h (tog samma värde som min Hdd)

Vad säger ni, har Inet fel?

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Antielefant

Ska inte vara något bekymmer med att nätagget inte orkar, nej.

Dock är coilwhine (det är faktiskt det, dock antagligen på spolarna i nätagget) inget direkt ovanligt i Corsair TX när de får högfrekvent belastning. Testa att sätta ena PCI-E kontakten via molexadapter och se om det hjälper av bekymret.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zcenicx:

Ska inte vara något bekymmer med att nätagget inte orkar, nej.

Dock är coilwhine (det är faktiskt det, dock antagligen på spolarna i nätagget) inget direkt ovanligt i Corsair TX när de får högfrekvent belastning. Testa att sätta ena PCI-E kontakten via molexadapter och se om det hjälper av bekymret.

det ska göras direkt! Tack för svar!

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

det ska inte spela någon roll på singelrail nätagg om man kör via molex eller PCI-E, då alla gula kablar ändå är kopplade till samma punkt.

jag vill istället vända på frågan, varför du är så bergis att det är nätagget? mina kort, båda två, och mina gamla kort även dom, har alla låtit som stuckna grisar när man foldar, kör 3Dmark 2001/03 osv. det hänger ihop med belastning och FPS på nåt sätt, för man hör tonen gå upp och ner beroende på bildfrekvens.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommie_l:

det ska inte spela någon roll på singelrail nätagg om man kör via molex eller PCI-E, då alla gula kablar ändå är kopplade till samma punkt.

jag vill istället vända på frågan, varför du är så bergis att det är nätagget? mina kort, båda två, och mina gamla kort även dom, har alla låtit som stuckna grisar när man foldar, kör 3Dmark 2001/03 osv. det hänger ihop med belastning och FPS på nåt sätt, för man hör tonen gå upp och ner beroende på bildfrekvens.

Jag är ganska bergis på att det är nätagget då jag har en tyst dator i övrigt, radiatorn sitter en bit från grafikkortet och jag har skiljevägg mellan psu och grafikkort. det är bara "bakom" psu som jag hör ett pipande ljud.

/S

Visa signatur