varför snurrar inte processor kylarn?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
örebro
Registrerad
Aug 2010

varför snurrar inte processor kylarn?

som titeln säger ! min processor kylare är CPU cooler master hyper 212 plus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
junsele
Registrerad
Apr 2009

du har inte kopplat i fläkten. En kabel från fläkten ska kopplas in i moderkortet i CPU_FAN kontakten. Alt i en molex ifrån nätaggregatet

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
örebro
Registrerad
Aug 2010

jag har kopplat in den i moderkortet ! den snurrar bara ett tag när jag startar den!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Feb 2010

Så var det för mig med och det var för att mitt moderkort bara hade 3-pin kontakt och fläkten vill ha 4-pin. Kolla om det är 3-pins kontakt som fläkten är inkopplad i. Då måste du stänga av PWM styrning i BIOS, då kommer den börja snurra... dock så kommer den köra på 100% hela tin.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsbacka
Registrerad
Aug 2006

Vet att min fläkt gjort så innan emd fast då var det mer att prollen inte var tillräckligt varm, tog väl 1 minut innan den börja snurra. vet inte hur det är i ditt fall

ASUS Crosshair VI Hero // AMD Ryzen 7 1700 @3.85GHz @ 1.35V // MSi RX 480 GAMING X // G.Skill Flare X 2x8GB 3200MHz // Noctua NH-D15// Samsung 960 EVO 1TB // Fractal Design Define R5 // 2x ASUS MG278Q

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
örebro
Registrerad
Aug 2010

jag fixade de där med fläkten men nu lyser det än röd diod på moderkortet under lampan står de DRAM_LED är de ram minnena som är sönder?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

När lampan lyser betyder det att moderkortet måste "känna" igen minnena.
Tryck och håll in MemOK-knappen när DRAM_LED lampan blinkar.

Dell XPS 13 9370 | i5-8250U | 8 GB RAM | Intel HD 620 | 256 GB SSD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vid tangentbordet
Registrerad
Maj 2008

kan vara helt orelaterat men på min amd kort så om jag fiblar i bios och kör under 30% som max hastighet så klara inte min cpu flakt att snurra igång.

I am the Leech King!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
örebro
Registrerad
Aug 2010

ska lampan lysa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2009

Min fläkt på min kylare gjorde så också byte bara från 4pin till 3pin så ficksa det sig:D

One, two, Freddy's coming for you...Three, four, better lock your door...Five, six, grab your crucifix...Seven, eight, gonna stay up late...Nine, ten, never sleep again

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2001

Är det inte lättare att gå in i setupen & ange om man har en DC-fan(3-pin) eller pwm-fan(4-pin) än att byta kylaren?

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
PC
HTPC
Mediaspelare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Okänt
Registrerad
Jul 2010

Du har väll inte glömt att sätta dit distanser?

fallQy @EUW, failQy @EUNE

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kågeröd
Registrerad
Nov 2008

Koppla in den i plinten cpufan...inte någon annan

Corsair Crystal 460 RGB - Cooler Master V1000 - Aorus X370 Gaming K7 - Ryzen 5 1600 - Corsair 3000MHz - Samsung 960 EVO 256GB - Noctua D-14 - Sapphire RX 480 4gb