Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av dragnlord:

Vågar man köpa Samsung nuförtiden? Har inte klämt på Omnian men Samsung generellt har ju verkligen inte osat kvalitet tidigare. Har en F480 TouchWiz som jag haft i två år och att den hållt två år är väl det enda positiva man kan säga om den. Har de blivit bättre eller känns de fortfarande som en plastbitsorgie med skärm?

Hur är det med batteri och batteritid? Att beräkna återstående batteritid verkar inte vara deras styrka och inte heller att få batterierna att räcka särdeles länge. Hur lång batteritid kan man räkna med och kan man lita på att batterimätaren visar rätt?

Jag är grymt sugen så jag ska klämma lite på den så snart jag kan men jag har rätt starka reservationer pga tillverkarens tidigare arbete så att säga.

Jag känner lite samma sak när det kommer till Samsung men bestämde mig ändå för en Omnia istället för HTC. Främst pga skärmen men även av vad jag läst om båda telefonerna.

När det kommer till batteritid så är det antagligen som alla andra smartphones i dagsläget, 1-2 dagar max.

Någon som fått sin telefon som skulle kunna skriva lite mer om den?

Permalänk
Medlem

Fick som sagt min idag.
Första intrycket så här långt är positivit. Bra skärm, snygg och stilren. Baksidan är möjligen lite tråkig. WP7 flyter på bra.
Som en föredetta iPhone ägare kan jag ärligt säga att Zune krossar iTunes på PC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi fick in en batch på 50 telefoner igår, måndag. På torsdag den 11 nov får vi in ytterligare 100 telefoner och den 18 nov får vi in telefoner som täcker hela vår backlogg. Jag kan tyvärr inte från mina system se i vilken turordning du står, men enligt logistik så skall alla kunder som lagt beställning, beroende på vilken plats man har i kön ha sin Omnia7 innan den 20:de november.

winmobile.se - Forum • Visa tråd - Uppdatering från Tre. Omnia 7 kommer på tisdag!

Feels good man, frågan är om det stämmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

Skulle gissa på att man får telefonen nästa vecka då. Man kan väl hoppas.

Edit: Såg på tre.se att det står 2-3 dagars leveranstid på Omnia 7 nu! Så det lär ju stämma att de har fått in en större lagerorder nu.

Permalänk
Medlem

Jag fick min idag! Har inte hunnit testa så mycket, är lite annorlunda jämtemot android som jag är van vid. Gillar dock outlook-klienten starkt! Främsta anledningen till att jag valde W7.

Väldigt fin skärm också

Permalänk
Medlem

Detta låter ju lite läskigt:
Klantskallar på Tre - Ola Johansson

Har jag inte fått min telefon på måndag så blir det att slå en signal till Tre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel:

Detta låter ju lite läskigt:
Klantskallar på Tre - Ola Johansson

Har jag inte fått min telefon på måndag så blir det att slå en signal till Tre.

Jag blev rädd och ringde tre. Åtminstonde så finns min order, och de sa att de förhoppningsvis kunde leverera den på Måndag. Jag beställde min över internet med kontantkort 28 Oktober.

Permalänk
Medlem

Undrar om Telia eller överhuvudtaget någon annan butik som erbjuder köp av telefon med abonnemang kommer få in Omnian den närmaste tiden?
Funderar på att eventuellt köpa en Phone 7 telefon någon gång efter årsskiftet men just nu känns det som att det är bara Omnian och Dellen som lockar, dock så verkar det som att Dellen måste importeras då det verkar som att det är frågetecken om den ens kommer till Sverige (om ens europa?) och hade själv tänkt ta och förhoppningsvis binda mitt Telia abonnemang till telefonen.
Blir dock lite svårt om 3 ska vara giriga.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Tre har Omnia 7 exklusivt i Sverige i början, så det kommer nog ta ett tag innan någon annan ens får sälja den.

Permalänk
Medlem

Vad är egentligen skillnaden mellan en Omnia 7 från Tre och till exempel Komplett?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Ingen förutom att den från 3 är låst till dem, och den ifrån komplett har förmodligen inte 3 Hub.

Permalänk

Får man någon bekräftelse från Tre när de skickar telefonen? Så man har ett spännande kollinummer att följa. Någon som vet?

Permalänk

Jag har haft min Omnia 7 sedan 25:e oktober (köpte i butik på Kungsgatan) och den är awesome. Fick min upplåsningskod efter drygt 2 veckor och kör nu med Tele2. Allt funkar klockrent förutom MMS. Verkar som att Tre har låst inställningarna eller nåt, måste kolla upp det. Är väldigt nöjd med den i alla fall. Metro UI:t är snyggt, snabbt och annorlunda. För att inte tala om SAMOLED-skärmen, sicken svärta och galna färger!

Nu väntar man bara på Spotify och Ilomilo, sen är jag en nöjd snel hest!

Förresten har jag börjat försöka lära mig C# och utvecklingsverktygen för WP7. Riktigt enkla och bra verktyg måste jag säga. Väldigt skoj, hittade en videoserie med tutorials för nybörjare här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Får man någon bekräftelse från Tre när de skickar telefonen? Så man har ett spännande kollinummer att följa. Någon som vet?

Tre sa till mig någon gång att de inte skickar ut något kollinummer, vilket jag tycker är ganska jobbigt eftersom att AVIn alltid tar ~1 dag längre för att komma fram till mig

Permalänk
Skrivet av Sir. Haxalot:

Tre sa till mig någon gång att de inte skickar ut något kollinummer, vilket jag tycker är ganska jobbigt eftersom att AVIn alltid tar ~1 dag längre för att komma fram till mig

Ah, drygt. Man får hoppas på SMS-avi då. Brukar vara lite snabbare än posten iaf.

Permalänk
Medlem

Ingen telefon idag heller! Fick ringa Tre och gissa vad!? Amatörerna hade givetvis slarvat bort min beställning... Det är tacken för att man beställer samma dag som den släpps och att man en månad senare får själv ta reda på att de har klantat sig.

Jävla skitföretag och pinsamt att de får exklusivitet på telefonen.

Permalänk

Hur är det med Marketplace via ett Svenskt Live ID nu? Pratade precis med Shaun och han påstod att det visst fanns ett Svenskt Marketplace... Vore ju toppen att kunna ha mitt Svenska ID som första kontot då jag slipper skatta till USA om jag kör app sales genom firman här iställetför där.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem

Hörde med Telia och Tre har ensamrätt på Omnia fram tills Mars, sen kanske även Telia tar in den.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag fick prova på en av våra kunders HTC Trophy igår. Jag gillade den. Mycket trevliga funktioner och gränssnittet är riktigt bra. Vet inte om Phone 7 är grejen för mig men jag är övertygad om att det kommer bli en storsäljare till företag som använder exchange och behöver kunna köra office ordentligt i en mobil. Hoppas bara att utvecklare till alla möjliga system fattar att de inte kan hänga kvar på windows mobile 6.0 och 6.5 längre. De segar ju ner utvecklingen nåt djävulskt.

Permalänk
Skrivet av darkmoon:

... men jag är övertygad om att det kommer bli en storsäljare till företag som använder exchange och behöver kunna köra office ordentligt i en mobil. Hoppas bara att utvecklare till alla möjliga system fattar att de inte kan hänga kvar på windows mobile 6.0 och 6.5 längre. De segar ju ner utvecklingen nåt djävulskt.

Lite tråkigt då att WP7 inte har fullt Exchange-stöd...

Nån som vet nån Tre-butik i Skåne som har en Omnia 7 som man får pilla på? Och ni som har en, hur funkar batterimätaren? Är den pålitlig?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dragnlord:

Lite tråkigt då att WP7 inte har fullt Exchange-stöd...

Va!? Har jag inte hört något om. Det enda jag läst som en del saknar är att synka med outlook på din dator men exchange-stödet är väl tokbra om jag förstått det rätt!?

Permalänk
Skrivet av Fetskaft:

Va!? Har jag inte hört något om. Det enda jag läst som en del saknar är att synka med outlook på din dator men exchange-stödet är väl tokbra om jag förstått det rätt!?

Det verkar vara hart när omöjligt att hitta en lista men enligt den här artikeln så stödjer WP7 bara en del av Exchange-funktionerna.

Citat:

But the Windows Phone story falls apart in the details. Yes, Windows Phone 7 supports a number of Exchange policies. But unlike Windows Mobile, which supports the full range of Exchange policies, Windows Phone 7 (for now at least) supports only a subset of those policies. Microsoft calls these the "core" set of EAS policies.

Så det funkar troligen med det som det är designat för men saknar massor funktioner för att faktiskt vara mer än bara en konsumentinriktad telefon, istället för företagsriktad sådan som de gamla WinMo-lurarna var. Det är visserligen det som Microsoft siktat på, att göra en telefon för slutanvändaren, så jag säger inte att det är fel—jag skiter i rätt många delar av Exchange—men det är ingen utpräglad företagstelefon som t.ex. BlackBerry eller WinMo.

Permalänk
Skrivet av dragnlord:

Lite tråkigt då att WP7 inte har fullt Exchange-stöd...

Nån som vet nån Tre-butik i Skåne som har en Omnia 7 som man får pilla på? Och ni som har en, hur funkar batterimätaren? Är den pålitlig?

Jag tycker att batterimätaren är pålitlig. Den har inte massa shenanigans för sig som att gå från halvfull till tom på en timme eller dylikt. Den tickar stadigt ner liksom. Batteriet räcker rätt länge för att vara en smartphone också. Uppemot två dygn vid måttlig användning (och med svart bakgrund).

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför kvaliten är så extremt dålig på youtube? HTC TROPHY! När jag kollar trailers osv på IMDb så är det bra kvalitet:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Plumpen:

Någon som vet varför kvaliten är så extremt dålig på youtube? HTC TROPHY! När jag kollar trailers osv på IMDb så är det bra kvalitet:/

FLV?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Någon som vet om svenskt t9 fungerar på LG optimus 7?

Annars om man kan fixa det på nått sätt?

Permalänk
Medlem

Nej T9 fungerar ej.

Permalänk
Medlem

För er som funderar på samsungs wp7-lur: YouTube - Super AMOLED vs LCD: On the Samsung Omnia 7 and LG Optimus 7 Windows Phone 7 devices
(notera att det inte är fel att välja samoled-skärmen före slcd, men ingen av skärmarna är perfekta)

Permalänk
Medlem
Skrivet av HMB:

För er som funderar på samsungs wp7-lur: YouTube - Super AMOLED vs LCD: On the Samsung Omnia 7 and LG Optimus 7 Windows Phone 7 devices
(notera att det inte är fel att välja samoled-skärmen före slcd, men ingen av skärmarna är perfekta)

Svårt att få en rättvis jämförelse genom en video men man ser ju klart att svärtan är bättre på Omnian, men det är ju inga nyheter. Visste sedan tidigare att färgerna är översatuerade och icke naturliga på amoled men att det fanns såna gradientfel var nytt.

Sedan måste jag säga att LG'n upplevs som mycket mer grådassig i videon än i verkligheten. Jag kollade på min samtidigt och jämförde med videon och den är mycket finare på riktigt.

Permalänk
Medlem

TJena!
Vad är det egentligen för skillnad mellan HTC mozart och HTC trophy?, förutom kameran?