Den stora tråden om Windows Phone

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel:

6000? Kostar ju 5195 hos tre.se:
Samsung Omnia 7 - Privat - tre.se

Vad blir totalkostnaden om man byter bort Tre direkt efter köpet?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk

Fan också. Leveransdatumet för Omnia7 har flyttats till 14 januari hos Komplett...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Fan också. Leveransdatumet för Omnia7 har flyttats till 14 januari hos Komplett...

Fan vad sämst! 2 månaders väntetid...

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem

Det är väl bara att köpa Omnian från Tre och låsa upp den på en gång?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Fan också. Leveransdatumet för Omnia7 har flyttats till 14 januari hos Komplett...

Aj, jag hoppas att tre inte kommer att ha lika stora problem.

Permalänk
Medlem

Jag sitter med en LG och jag måste erkänna att jag var enormt skeptisk till gränssnittet i WP7 innan jag fick telefonen, men nu är jag helsåld. Jag har tidigare haft Nokia, Samsungs eget gränssnitt, HTC's windowsgränssnitt (sense) och Iphone. Wp7 slår samtliga med dess lätthet och snabbhet. Enormt imponerad faktiskt.

För marketplace och XBOX live är det bara att registrera kontot med region UK eller US i Zune.

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Jag sitter med en LG och jag måste erkänna att jag var enormt skeptisk till gränssnittet i WP7 innan jag fick telefonen, men nu är jag helsåld. Jag har tidigare haft Nokia, Samsungs eget gränssnitt, HTC's windowsgränssnitt (sense) och Iphone. Wp7 slår samtliga med dess lätthet och snabbhet. Enormt imponerad faktiskt.

För marketplace och XBOX live är det bara att registrera kontot med region UK eller US i Zune.

Får man fråga var du köpte LG'n? Eller är det en dev-lur? Har inte sett att den funnits i lager hos någon än. Har haft en beställning hos Dustin i några veckor men dom har leveransdatum först 2010-12-06.

Permalänk
Medlem
Skrivet av legis:

Jag sitter med en LG och jag måste erkänna att jag var enormt skeptisk till gränssnittet i WP7 innan jag fick telefonen, men nu är jag helsåld. Jag har tidigare haft Nokia, Samsungs eget gränssnitt, HTC's windowsgränssnitt (sense) och Iphone. Wp7 slår samtliga med dess lätthet och snabbhet. Enormt imponerad faktiskt.

För marketplace och XBOX live är det bara att registrera kontot med region UK eller US i Zune.

Har du haft möjlighet att använda Samsungen och/eller HTCna? Om ja - Kan du berätta vad du tyckte om dem?

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Får man fråga var du köpte LG'n? Eller är det en dev-lur? Har inte sett att den funnits i lager hos någon än. Har haft en beställning hos Dustin i några veckor men dom har leveransdatum först 2010-12-06.

Vi fick en direktleverans till företaget men jag vet tyvärr inte vem som distribuerat. Jag misstänker att de kommit direkt från något av våra andra kontor i Europa och därmed gått förbi de svenska köerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Har du haft möjlighet att använda Samsungen och/eller HTCna? Om ja - Kan du berätta vad du tyckte om dem?

Tyvärr inte. Jag har haft en HD2 i lite mer än ett år som jag är ENORMT nöjd med så jag var lite sugen på en HTC nu också men det blev en LG eftersom det var den enda som fanns tillgänglig just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wham:

Vad blir totalkostnaden om man byter bort Tre direkt efter köpet?

5195 + 350 för upplåsningskoden.

Permalänk
Skrivet av Nth:

5195 + 350 för upplåsningskoden.

Hmm.. Någon som hört med 3 hur pass säkert deras lev. datum är? Med tanke på att Komplett har ett lev. datum i januari och 3 i nästa vecka.

Permalänk
Medlem

Även om ni låser upp en Omnia från tre så kommer det vara deras rom som ligger kvar och mms kommer inte fungera med annan operatör. MS har gett operatörerna lite väl fria händer tycker jag. Är tydligen likadant i andra länder och många kunder är mindre nöjda vilket man förstår. Pratas om att man kan komma in i en "engineering menu" där man kan fixa så att det fungerar, men en sån sak görs nog på egen risk och klantar man sig är det nog bara glömma garantin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fetskaft:

Även om ni låser upp en Omnia från tre så kommer det vara deras rom som ligger kvar och mms kommer inte fungera med annan operatör. MS har gett operatörerna lite väl fria händer tycker jag. Är tydligen likadant i andra länder och många kunder är mindre nöjda vilket man förstår. Pratas om att man kan komma in i en "engineering menu" där man kan fixa så att det fungerar, men en sån sak görs nog på egen risk och klantar man sig är det nog bara glömma garantin.

Bara MMS som inte fungerar? Det kan jag leva med isåfall!

Aja, kommer garanterat mixtra med telefonen _när_ jag får den. Tröttsamt att vänta bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Hmm.. Någon som hört med 3 hur pass säkert deras lev. datum är? Med tanke på att Komplett har ett lev. datum i januari och 3 i nästa vecka.

Tja... De har gått ifrån "lägre leverans" till vecka 44 för att sedan byta det mot vecka 45 och senaste budet är vecka 46...

Hoppas att de får in den snart, jag vill ha min Omnia!!

Permalänk
Medlem

Jag vet inte riktigt hur seriöst man ska ta Kompletts leveransdatum på Omnian. Det står att de får in "2(!) st. 14.jan.2011 (Preliminärt)". Jag har för mig att det var minst 200 st för inte så länge sedan.

Det skulle dock vara skönt om Tre kunde spika leveransdatumet snart...

Visa signatur

Fujitsu UH572 / Intel CI5 3317U / Intel HD4000 / 4GB DDR3 / 128GB SSD / Win7 x64

Permalänk

Någon som vet var man kan importera en obrandad Omnia 7? Vill ha en nu!

Permalänk
Medlem

Håll koll på tyska butiker så kanske det börjar trilla fram 16GB-varianten av Omnian. Läste någonstans att amazon.de skulle få in den nu i november men vet inte om det stämmer.

Permalänk
Medlem

Vilken av Dessa två WP7 mobilerna är bäst?

1. HTC trophy

2. samsung omnia 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zqueeze:

Vilken av Dessa två WP7 mobilerna är bäst?

1. HTC trophy

2. samsung omnia 7

Det största skillnaden är väl att Omnia 7 har AMOLED skärm som ger starkare färger och högre betraktningsvinkel. Nackdelen med skärmen är att text kan bli lite suddigt på nära håll.

Valde själv mellan dessa två mobiler. Det fick bli Trophy tillslut, eftersom 3 inte kan ge klara besked.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

Det största skillnaden är väl att Omnia 7 har AMOLED skärm som ger starkare färger och högre betraktningsvinkel. Nackdelen med skärmen är att text kan bli lite suddigt på nära håll.

Valde själv mellan dessa två mobiler. Det fick bli Trophy tillslut, eftersom 3 inte kan ge klara besked.

Här även hört att HTC har haft en del problem och är långsammare än Omnian. Det senare eftersom att HTCs standard microSD kort är mycket mindre än Omnians NAND minne.

Permalänk
Skrivet av Fetskaft:

Även om ni låser upp en Omnia från tre så kommer det vara deras rom som ligger kvar och mms kommer inte fungera med annan operatör. MS har gett operatörerna lite väl fria händer tycker jag. Är tydligen likadant i andra länder och många kunder är mindre nöjda vilket man förstår. Pratas om att man kan komma in i en "engineering menu" där man kan fixa så att det fungerar, men en sån sak görs nog på egen risk och klantar man sig är det nog bara glömma garantin.

Inga problem att ordna på Omnia 7 från 3 UK iallafall - som du säger går man in i engineering mode och byter. Samsung har dock också en egen app för detta i "sitt" marketplace.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Medlem
Skrivet av emigrating12:

Inga problem att ordna på Omnia 7 från 3 UK iallafall - som du säger går man in i engineering mode och byter. Samsung har dock också en egen app för detta i "sitt" marketplace.

Folk som skrivit på Peter Wissingers blogg som provat "hacket" här i Sverige och inte fått det att fungera och Samsungs app fungerar tydligen inte här heller.

Permalänk
Skrivet av Fetskaft:

Folk som skrivit på Peter Wissingers blogg som provat "hacket" här i Sverige och inte fått det att fungera och Samsungs app fungerar tydligen inte här heller.

Taskigt läge. Har slutat följa hans blog så inte fått med mig det. Kan kanske gå om man flashar om till en Generic ROM dock?

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk

Finns det någon som testat Omnia7 och någon av HTC Trophy eller LG Optimus 7? Leveransdatum på Omnia7 verkar ju minst sagt osäkert och de andra två finns i lager, så har lite beslutsångest...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Forsberg1:

Finns det någon som testat Omnia7 och någon av HTC Trophy eller LG Optimus 7? Leveransdatum på Omnia7 verkar ju minst sagt osäkert och de andra två finns i lager, så har lite beslutsångest...

Fick min Omnia 7 idag. Beställde från 3 ca 2 veckor sen. Mycket trevlig skärm!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

Fick min Omnia 7 idag. Beställde från 3 ca 2 veckor sen. Mycket trevlig skärm!!

Från 3 i sverige? Hörde idag att 3 har fårr in leveranser varje gång, bara att leveranserna har varit för små för att kunna skicka till alla.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arie:

Fick min Omnia 7 idag. Beställde från 3 ca 2 veckor sen. Mycket trevlig skärm!!

Ca 2 veckor sedan? Jag beställde ca 3 veckor sedan från Tre och har fortfarande inte fått

Permalänk

Dialect fick in ett antal HTC Trophy idag - vet ej om de har sålt slut under dagen eller ej.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk

Vågar man köpa Samsung nuförtiden? Har inte klämt på Omnian men Samsung generellt har ju verkligen inte osat kvalitet tidigare. Har en F480 TouchWiz som jag haft i två år och att den hållt två år är väl det enda positiva man kan säga om den. Har de blivit bättre eller känns de fortfarande som en plastbitsorgie med skärm?

Hur är det med batteri och batteritid? Att beräkna återstående batteritid verkar inte vara deras styrka och inte heller att få batterierna att räcka särdeles länge. Hur lång batteritid kan man räkna med och kan man lita på att batterimätaren visar rätt?

Jag är grymt sugen så jag ska klämma lite på den så snart jag kan men jag har rätt starka reservationer pga tillverkarens tidigare arbete så att säga.