Permalänk

Udda start med dator!

Hej Sweclockers medlemmar jag har en fråga till er som är pro / experter på datorer!

Jag och min polare byggde ihop en gammal dator som han har haft på vinden ett tag. Det är en aning gammal dator från ca 2003 antar jag. Vi byggde ihop den och när vi stoppade in elkabeln i nätagget så lös moderkortet rött i en liten lampa!? I alla fall så startade vi den. Den utlöste ett väldigt ovanligt ljud som lät som en brandbil en liten leksak menar jag nu. Jag blev rädd och drog ut elkabeln och sen dess har vi inte kunnat göra något med den. Vi har kopplat allt rätt och vi laddade hem en manual till moderkortet som visade oss hur vi skulle göra.

Vad är felet? Svara om ni vet!

MVH Daniel3131

Permalänk
Medlem
Skrivet av daniel3131:

Hej Sweclockers medlemmar jag har en fråga till er som är pro / experter på datorer!

Jag och min polare byggde ihop en gammal dator som han har haft på vinden ett tag. Det är en aning gammal dator från ca 2003 antar jag. Vi byggde ihop den och när vi stoppade in elkabeln i nätagget så lös moderkortet rött i en liten lampa!? I alla fall så startade vi den. Den utlöste ett väldigt ovanligt ljud som lät som en brandbil en liten leksak menar jag nu. Jag blev rädd och drog ut elkabeln och sen dess har vi inte kunnat göra något med den. Vi har kopplat allt rätt och vi laddade hem en manual till moderkortet som visade oss hur vi skulle göra.

Vad är felet? Svara om ni vet!

MVH Daniel3131

Monterat distanserna?

Permalänk

Beskriv lite mera?

Permalänk
Skrivet av daniel3131:

Beskriv lite mera?

moderkorts distanser moderkortet får inte ligga direkt på chassit

Visa signatur

Intel Core i5 4670k gigabyte Gigabyte GA-Z87X-D3H A-Data 4x4Gb 1600mhz 4x1Tb diskar SSD 120gb Kingston r9 270X Gigabyte

Permalänk

Fanns nog inga. Är det därför det låter så?

Kan man göra egna distanser?

:EDIT Det fanns distanser!

Permalänk

Vet inte men.. när jag byggde min dator så satt inte ram-minnet i ordentligt och datorn gav ett högljutt pip, kanske det?

Visa signatur

2500K + Noctua NH-U12P | ASRock P67 Extreme6 | Corsair XMS 2*2GB | Radeon 3870 512mb | Samsung 160GB + 1TB | Fractal R3 | Corsair AX750 | Samsung T220

Jag kan ha helt åt skogen fel, du är varnad!

Permalänk

Det sitter som det ska. Allt gör det. Undrar vad som är fel! Och det fattades en distans!

Permalänk

testa ryck ur minnerna och prollen om det piper som det borde så är nog moderkortet rökt ¨
Hårdvara, mest troligt värme
cpu eller minne är tack o go natt.. sen kan de ju vara en bra ide o byta bios batteriet..

Visa signatur

Asus: Bara vi har äkta USB 3.0 och SATA 6,0 Gbps
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/w47khy.png[/img]