Permalänk
Medlem

Mobilsurf?

Kommer snart att införskaffa en smarthphone och funderar lite över mobilsurf. Har telia max 25 nu och ska väl lägga till mobilsurf. Frågan är hur långt den 1 gb data som man får förbruka varje månad kommer att räcka? och vad händer om man förbrukar 1 gb?

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Jag har endast förbrukat 1Gb en månad. Kör du via Wifi hemma så är det lungt. När du gjort av med 1Gb stryps hastigheten och du får ett sms där de frågar om du vill köpa till mer.

Har du tänkt köra ex spotify får du tanka ner låtlistor via Wifi hemma så du kan spela dem på offline-mode i mobilen sen;)

Permalänk
Medlem

hmm okej var inne på telias hemsida nyss och såg att det finns lite andra alternativ också. Men frågan är hur mycket man behöver det. För det blir att använda det en hel del via wifi:n hemma:P

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Jag har samma variant, Max 25 + 1GB i månaden, har aldrig utnyttjat allt. Då surfar jag dagligen på spårvagn till och från skolan, samt en del utanför när jag behöver kolla saker på stan, hos polare etc. Har Wifi hemma och på skolan dock. Har utnyttjat på sin höjd 740 MB.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

hmm okej var inne på telias hemsida nyss och såg att det finns lite andra alternativ också. Men frågan är hur mycket man behöver det. För det blir att använda det en hel del via wifi:n hemma:P

Ska du ha en android så bör du ha mobilsurf. Mobilsurf Extra för 99 brukar räcka för de allra flesta. Fördelen med det är att du får en kostnadskontroll. Det blir aldrig dyrare än 99 kronor. Det som händer när du når taket är att hastigheten sänks tills nästa månad.

Och om du slår i taket ofta kan du alltid öka till Extra+ för 199, då har du 10GB istället. Men det är väldigt sällan man behöver den större tjänsten.