The Elder Scrolls V: Skyrim

Permalänk
Skrivet av RPGWiZaRD:

Typ det samt tweaker lite ljus och skugg inställningar och sånt, tycker det ser mycket mer realistiskt och har en såndär cinematisk känsla över det, kolla här:

Hur ska man installera det? Ska man installera både Original FXAA Mod och Custom Settings File?

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Någon som ens använder wards? de drar ju sjukt mycket mana och tar tid att ladda up vilket gjör att de blir värdelösa. Och som grädde på mosen kan warriors få en sköld med permanent lesser ward utan mana kostnad.

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Hur ska man installera det? Ska man installera både Original FXAA Mod och Custom Settings File?

Först installerar du Original FXAA mod sen laddar du ner hans custom setting fil och ersätter originalfilen.

Visa signatur

Intel Core i9 10850k @ 4.8GHz || Nvidia GeForce GTX 3080 || HyperX Fury RGB 32GB 3600MHZ || ASUS ROG STRIX Z490-H || Samsung 970 EVO Plus 1TB NVMe || Ducky One 2 Mini RGB || Steelseries QcK Heavy || Razer Naga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xermalk:

Någon som ens använder wards? de drar ju sjukt mycket mana och tar tid att ladda up vilket gjör att de blir värdelösa. Och som grädde på mosen kan warriors få en sköld med permanent lesser ward utan mana kostnad.

Precis. Jag har kört Destruction nu under mina spelade 40h. Och det är så jääävla dåligt.. Jag kör Adept, och har polare som kör dual wield och klagar över att det är för enkelt... suck.

Detta spelet känns inte riktigt igenom tänkt. Och bara en sån sak som FOV, att de inte äns orkar ändra det till PC versionen? Suck.

Permalänk

hej
jag har en fråga gällande vänsterhänta spelare

detta berör ju många spel men jag stötte på det nu när jag börja lira skyrim.

jag har en vänster mus på min vänster hand.
jag har vänster knapp som klick och högre knapp som meny

när jag starta skyrim så blir det tvärtom för gubben.
vänster knapp styr gubbens höger hand
höger knapp styr gubbens vänster hand

men i menyerna så funkar det som vanligt, dvs att jag klickar med vänster...

så kan jag ändra så att gubbens vänster hand följer vänster musknapp.

tackar

Permalänk
Skrivet av darkmoon:

Var nåt utvecklingsstört system med låskolvarna där man skulle pilla upp dem en och en och det tog ju en eeeeevig tid. Så jag är glad att de bytte ut det.

Ja, man skulle pilla upp låskolvarna och sedan fästa dem i högsta läget. Var man för snabb eller långsam gick dyrken oftast av. Låskolvarna föll ner i olika hastighet olika gånger och gav ifrån sig olika ljud så man kunde lyssna efter när de skulle falla ner långsamt och försöka tajma bättre.

Detta system tycker jag är ngt simplare men gillade faktiskt hur det var i oblivion.

Visa signatur

Veritas Vos Liberabit o Despectivus Dei

Permalänk
Skrivet av frallan123:

Först installerar du Original FXAA mod sen laddar du ner hans custom setting fil och ersätter originalfilen.

Tackar, dock vill inte custom filen laddas ner :/

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

hjarterkung: Det är så för alla, vänster knapp styr höger hand, väldigt lustigt men jag tror att det är eftersom de nog tänkte att karraktären är högerhänt och att man oftast vill ha vanlig attack på vänster musknapp (klicka med pekfingret) och därmed så blev det så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipsfingers:

Har lirat nu i ca 8h och har kommit till lvl 12, min karaktär ska vara warrior inriktad med 2h-vapen. Min fråga är nu vad ska jag lägga mina perk-points på först(har sparat alla). Ska jag köra på just vapen-skill eller typ enchanting för mer dmg?

En annan fråga, dessa cutscenes som kommer in ibland när man slåss, är det när man gör en bra kombo(tex. block + sidstep + attack) eller random?

tack på förhand!

Funderar på samma sak, går då att göra fina vapen om man lägger lite vikt på smithing.

Tror att man "crittar", är liknade i fallout 3/NV.

Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v

Permalänk
Medlem

Någon som kan hjälpa mig med mitt giftermål? Jag gifte mig med en tjej, men hon försvann så fort jag sa ja. Det är meningen att man ska prata med henne efter bröllopet för att bestämma vart man ska bo, men jag hittar henne inte. Jag spelade in när det hände:

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Någon som kan hjälpa mig med mitt giftermål? Jag gifte mig med en tjej, men hon försvann så fort jag sa ja. Det är meningen att man ska prata med henne efter bröllopet för att bestämma vart man ska bo, men jag hittar henne inte. Jag spelade in när det hände:

http://www.youtube.com/watch?v=B7hSQA-775M

Inte kollat på klippet, men du hittar henne där hon "bor" eller där du friade till henne helt enkelt. Väl där så kan du prata med henne och diskutera boendefrågan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lindgren92:

Detta spelet känns inte riktigt igenom tänkt. Och bara en sån sak som FOV, att de inte äns orkar ändra det till PC versionen? Suck.

Ändra själv? Åtta tryck på tangentbordet totalt om jag räknar rätt.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anton_Cimex:

Funderar på samma sak, går då att göra fina vapen om man lägger lite vikt på smithing.

Tror att man "crittar", är liknade i fallout 3/NV.

Kör 2h med heavy armor... har endast lagt perks i 2h vapen, Heavy armor, och Smithing.
Tycker inte jag har användning för resten.

(Sämst är ju lockpick perks) Alla lås går ju att öppna iaf.

Cutscenes/Vad det nu är när man fajtas beror på att du får ett "killing blow" på fienden.
Är det en critt så står det i vänstra hörnet bland alla andra meddelanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Inte kollat på klippet, men du hittar henne där hon "bor" eller där du friade till henne helt enkelt. Väl där så kan du prata med henne och diskutera boendefrågan

Har letat i hela staden där hon bor. Har inte hittat henne.

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ladestam:

Kör 2h med heavy armor... har endast lagt perks i 2h vapen, Heavy armor, och Smithing.
Tycker inte jag har användning för resten.

(Sämst är ju lockpick perks) Alla lås går ju att öppna iaf.

Cutscenes/Vad det nu är när man fajtas beror på att du får ett "killing blow" på fienden.
Är det en critt så står det i vänstra hörnet bland alla andra meddelanden.

Vad jag vet så får man inga meddelanden på PC men du kanske menar någon konsol.

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Jag får gåshud av musiken!

Visa signatur

NZXT Phantom Svart | NZXT HALE90 850W 80+ Gold | ASRock Z68 Extreme4 GEN 3 | Intel Core i5 2500K 3,3GHz | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3 1,5V | MSI GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC TWIN FROZR II SLI

Microsoft Sidewinder X4 | Mionox Naos 5000 | Razer Tiamat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Vad jag vet så får man inga meddelanden på PC men du kanske menar någon konsol.

Jodå, står i övre vänstra hörnet för mig med. Så det finns.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rosslan:

Vad jag vet så får man inga meddelanden på PC men du kanske menar någon konsol.

Jo, det får man. T.ex om man är gömd när man skjuter en fiende med pilbågen, x2 damage

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem

Bara jag som tycker att svårighetsgraden är lite udda? Kör på adept och vissa saker är extremt lätta medan vissa blir extremt svåra.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Bara jag som tycker att svårighetsgraden är lite udda? Kör på adept och vissa saker är extremt lätta medan vissa blir extremt svåra.

Som jag förstått det så ska spelet vara svårare ju högre upp du är

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Steffe:

Jodå, står i övre vänstra hörnet för mig med. Så det finns.

Skrivet av KKay:

Jo, det får man. T.ex om man är gömd när man skjuter en fiende med pilbågen, x2 damage

My bad :P, hade jag ingen aning om, eller jo att man fick sneak attack, men tänkte inte på att det står "killing blow"...

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Coldfire2143:

Någon som kan hjälpa mig med mitt giftermål? Jag gifte mig med en tjej, men hon försvann så fort jag sa ja. Det är meningen att man ska prata med henne efter bröllopet för att bestämma vart man ska bo, men jag hittar henne inte. Jag spelade in när det hände:

http://www.youtube.com/watch?v=B7hSQA-775M

Enligt: http://elderscrolls.wikia.com/wiki/Marriage
Så är där några buggar som kan uppstå, gå till tidigare save o kontrollera så det inte hände för dig.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem

Lyckades stänga av Vsync igår, allting fungerade klockrent ute i stora världen.
Men när jag går in i en grotta t.ex, då går min fps upp i över 200, och på grund av det så blir min sens jättekonstig!
Vågrätt fungerar som vanligt, men lodrätt så är sensen jättehög! Det blir ospelbart, så nu har jag aktiverat Vsync igen.

Hur tusan fixar jag detta?

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av edgren:

För det första så är UI'n perfekt för ett spel som The Elder Scrolls.

Ett system där man inte någonstans har överblick över sin karaktär, ett system där man inte kan se vilka grejer man har på sig eller jämföra stats på de grejer man har på sig utan att scrolla upp och ner i en lista, ett system där man måste scrolla upp och ner i en lista som utan problem kan vara över 100 föremål lång när man skall brygga lite potions, ett system där man måste gå in under magi för att kolla vilka effekter som påverkar ens karaktär för att sedan hoppa ur menyn och in igen för att dricka en ny potion, ett system där man har snabbknappar för åtta spells/föremål när en magiker utan problem använder fler än så bara för spells, ett sådant system är långt ifrån perfekt.
Det främsta man vill ha i ett ui är överblick, men dessvärre fick aldrig Bethesda den fusklappen.

Skrivet av Lindgren92:

Precis. Jag har kört Destruction nu under mina spelade 40h. Och det är så jääävla dåligt.. Jag kör Adept, och har polare som kör dual wield och klagar över att det är för enkelt... suck.

Eftersom man dör på en träff från allt som andas boss eller är stort så måste man hålla det man vill ta kål på borta. Antingen med en companion som får agera melee eller med summons. En atronach är riktigt bra både på att dra på sig skada och att få magiker att vända sidan eller rumpan mot dig så du kan kasta spells på dem utan att stoppas av deras ward hela tiden.
Hela konceptet med att lightning också skall bränna mana är dock misslyckat, jag har hittills inte stött på en enda 'boss' eller magiker där man kunnat få slut på deras mana.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av KKay:

Lyckades stänga av Vsync igår, allting fungerade klockrent ute i stora världen.
Men när jag går in i en grotta t.ex, då går min fps upp i över 200, och på grund av det så blir min sens jättekonstig!
Vågrätt fungerar som vanligt, men lodrätt så är sensen jättehög! Det blir ospelbart, så nu har jag aktiverat Vsync igen.

Hur tusan fixar jag detta?

Det finns ett hack för att begränsa framerate, men det är tredjeparts dx-injector så kör på egen risk om du ska prova det.
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=34

Permalänk
Medlem
Skrivet av hjarterkung:

hej
jag har en fråga gällande vänsterhänta spelare

detta berör ju många spel men jag stötte på det nu när jag börja lira skyrim.

jag har en vänster mus på min vänster hand.
jag har vänster knapp som klick och högre knapp som meny

när jag starta skyrim så blir det tvärtom för gubben.
vänster knapp styr gubbens höger hand
höger knapp styr gubbens vänster hand

men i menyerna så funkar det som vanligt, dvs att jag klickar med vänster...

så kan jag ändra så att gubbens vänster hand följer vänster musknapp.

tackar

Gå in i settings och ändra? detta gjorde jag efter 3 minuters spelande

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem

Vad menas att man inte kan sova riktigt när man är varulv?

Permalänk
Medlem

Har precis köpt Skyrim men kommer inom kort köpa en ny dator. Så nu undrar jag om det går att flytta över sparningar? Vore lite segt att behöva köra om:(

Permalänk
Skrivet av twit:

...
Hela konceptet med att lightning också skall bränna mana är dock misslyckat, jag har hittills inte stött på en enda 'boss' eller magiker där man kunnat få slut på deras mana.

Jag håller med om det här med att bränna mana, men när jag spelar magiker så har jag oftast mer mana än liv, och då är det inte så konstigt att de dör före manan tar slut. Förutsatt att det bränner lika mycket.

Fast å andra sidan är svårt att testa på en krigare eller annat fä, eftersom de sällan (aldrig?) kastar magier...

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det finns ett hack för att begränsa framerate, men det är tredjeparts dx-injector så kör på egen risk om du ska prova det.
http://www.skyrimnexus.com/downloads/file.php?id=34

Det lär lösa det till en viss del iaf. Men ju högre fps jag får, ju högre sens blir det lodrätt för mig. Runt 60 fps är allt ok, men då kan jag ju lika gärna ha Vsync på

Visa signatur

#framtiden