Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

Min Eyefinity hörna

Då jag nyligen uppgraderade datorn så passade jag även nu på att
Fixa om datorhörnan lite, datorbygget finns att följa på:
http://www.sweclockers.com/galleri/6198-nya-datorn

Då man har Ikea i närheten så var valet givet att handla bord och tillbehör därifrån.
Det blev ett VIKA AMON/ VIKA CURRY Hörn bord samt SIGNUM Kabelkanal horisontell.

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/50035115
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S79887464

Skall ännu inhandlas en till Signum kabelkanal då den första är redan överfull.
Till bordet kommer jag att göra en till skiva i MDF som lackas halvblank svart, den blir upphöjd
Ca 15cm, på den kommer 3st 24" skärmar att stå då jag har tänkt köra Eyefinity.
Datorn skall också få en liten hylla på hjul som görs i MDF samt lackas halvblank vit, bara så att den kommer
upp från golvet en bit.

Nedan följer några bilder på nya hörnet, rummet i sig är inte klart ännu, nya tapeter skall in, nytt golv
samt betsa taket.

Om ni röstar lågt så lämna gärna en kommentar om varför.

Uppdatering, nu finns ett litet videoklipp i Full HD när jag lirar BC2 Vietnam för dom som vill kika på det, länk nedan.

http://www.youtube.com/watch?v=iwBJLApBs7g

Min Eyefinity hörna

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem

Varför har chassit på en plast balja ?

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Entusiast

Men uj så tråkigt och standard. Windowsbakgrund och Internet explorer... aja baja, inga pluspoäng för det

Annars ser det väl helt ok ut. Inga fjantiga "Monster"-klistermärken eller tomma red bull-burkar. Bättre placering av datorn kan väl vara önskvärt?

Du får en 3:a iaf för att du lovar att du ska bli en eyefinity-broder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Varför har chassit på en plast balja ?

För att den inte skall ligga på golvet och samla massa damm, dock har jag gjort en platta med
hjul till den nu så det ser bättre ut, plastbaljan var det enda jag hade till hand just då

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Men uj så tråkigt och standard. Windowsbakgrund och Internet explorer... aja baja, inga pluspoäng för det

Annars ser det väl helt ok ut. Inga fjantiga "Monster"-klistermärken eller tomma red bull-burkar. Bättre placering av datorn kan väl vara önskvärt?

Du får en 3:a iaf för att du lovar att du ska bli en eyefinity-broder

Tror inte du lär hitta några Monster klistermärken eller tomma red-bull burkar hos mig är inte 15år precis..

Placering av datorn var bara tillfällig, väntar på en till kabelhållare då jag vill slippa se massa kablar hänga överallt, nu ser ju rummet ut som det gör, men blir nog bra när jag får extra skivan upphöjd på bordet för nya skärmarna, sen lite snygg led belysning som lyser vitt där under

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem

Nu är galleriet uppdaterat med lite mer bilder igen, skivan till skärmarna
är nu klar, står och torkar just nu och skall få sig en till omgång färg ännu.

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem

Då var galleriet uppdaterat igen, nu är skivan till skärmarna klar, bara några finjusteringar kvar, borra upp
ett hål i skivan för kablar från tangentbord, mus samt Logitech kontrollern

Nya skärmar kommer även i veckan, ställde bara upp gamla skärmarna provisoriskt
så man får en liten hum om hur det kommer att se ut.

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem

Grymt snygg lösning!
Nu väntar vi på en update med skärmarna på också innan betyg, ser bra ut än så länge

Visa signatur

Desktop: Corsair Carbide 400C | 3770K@4.4GHz | RX 6700 XT | 32GB DDR3 | RM750X | P8Z77-V Deluxe | 860 EVO 1TB
HTPC/Server: FD Array R2 | Intel i5-650 | Zotac 1156 mini-ITX H55 | 8GB DDR3 | 5st WD RED 3TB RAID 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av flukke:

Grymt snygg lösning!
Nu väntar vi på en update med skärmarna på också innan betyg, ser bra ut än så länge

Tackar så mycket, En skärm anländer idag,

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem

Seriöst? Min åsikt? 5p. Varför? Jadu...

Permalänk
Entusiast

Stiligt... dags att fixa 3 likadana skärmar nu bara så du också kan få njuta av full eyefinity

EDIT: Läste nu att det tydligen är på G... ska bli skoj att se

Permalänk
Medlem

Älskar vagnen! 5p för den alena. Sen vart bordet läskigt snyggt! 10/10

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem

Det blev snyggt. Vad använde du för färg för att få bordet så glansigt?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

Stiligt... dags att fixa 3 likadana skärmar nu bara så du också kan få njuta av full eyefinity

EDIT: Läste nu att det tydligen är på G... ska bli skoj att se

Thanks,, jo det är snart på väg, har nu en ny 24" Benq Led skärm, nu när det är jul
så får jag väl prioritera lite vad jag lägger pengarna på

Skrivet av GenKaan:

Älskar vagnen! 5p för den alena. Sen vart bordet läskigt snyggt! 10/10

much appreciated Vagnen blev ganska cool, dock väger den bly

Skrivet av vikham:

Det blev snyggt. Vad använde du för färg för att få bordet så glansigt?

tackar, kommer inte ihåg vad färgen hette, kan kolla upp det, vad jag minns så står det på burken
att det gick att måla i princip allt med den från metall till trä osv, färgen är importerad från Norge.

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem

Efter att jag testkörde nya skärmen igår, BENQ VW2420H 24" så klickade jag in mig på
CDON idag och drog iväg en beställning på 2st BenQ V2420 till ett fjuttigt pris av 2980kr.

I princip samma skärm men endast med VGA samt D-VI ingång, så nästa vecka får
man äntligen lira Eyefinity

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem

totalt värt att den väger ton, du lär ju ändå inte ha med den på lan? Det vore ju galenskap ^^ BigUp

Visa signatur

Que sera, sera

Permalänk
Medlem
Skrivet av GenKaan:

totalt värt att den väger ton, du lär ju ändå inte ha med den på lan? Det vore ju galenskap ^^ BigUp

Hehehe,, nä denna burk ska inte runt på Lan, iaf inte plattan

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem

Snyggt det blev en 4
Har du dimmer på dioderna om du har det blir det en 5

Visa signatur

Intel i7 930, Asus P6T Deluxe V2, Corsair Vengance 6GB DDR3, Asus GeForce GTX 560 Ti 448, Corsair TX 750W, Samsung 830 256 GB, Samsung Syncmaster P2350, Logitech G35, Logitech G9, Logitech Z-5500, Playstation 3 Slim

Permalänk
Medlem
Skrivet av bomba187:

Snyggt det blev en 4
Har du dimmer på dioderna om du har det blir det en 5

Tackar, tyvärr ingen dimmer, men kan jag locka till mig en 5:a om jag
säger att jag har lite olika resistorer som jag kontrollerar ljuset med

En dimmer står på listan faktiskt så det kommer.....

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem

Ojoj, vart riktigt snyggt med bordet och allt! Ser proffsigt ut!

Permalänk

Verkligen fint måste jag säga, hade jag inte bott så litet hade jag försökt mig på något liknande själv, verkligen imponerad.

Grattis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jimee:

Ojoj, vart riktigt snyggt med bordet och allt! Ser proffsigt ut!

Tackar jim, blir bra om man orkar lägga ner lite tid på det

Skrivet av Purjolöken:

Verkligen fint måste jag säga, hade jag inte bott så litet hade jag försökt mig på något liknande själv, verkligen imponerad.

Grattis

Tack! Är dock inte helt 100% färdigt ännu, ska ännu upp med en TV på väggen för alla konsoller osv, den kommer sitta bredvid vänstra datorskärmen typ

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Permalänk

Löjligt snyggt, 5p alla dagar i veckan.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Entusiast

Som jag skrev till den andra eyefinity-riggen här i galleriet... Visst känns ett 5870 lite ensamt i tyngre spel? Klockren 5:a till en eyefinity-vän iaf

Permalänk
Medlem

måste vara en av dom snyggaste byggen ja sett. iaf bord! sjukt najs!

Permalänk
Medlem
Skrivet av patrik.the.man:
Skrivet av Rickard11:

Löjligt snyggt, 5p alla dagar i veckan.

Skrivet av Zpnk:

Som jag skrev till den andra eyefinity-riggen här i galleriet... Visst känns ett 5870 lite ensamt i tyngre spel? Klockren 5:a till en eyefinity-vän iaf

Skrivet av raze14:

måste vara en av dom snyggaste byggen ja sett. iaf bord! sjukt najs!

Tack alla för dom trevliga kommentarerna, trodde inte det skulle gå hem så bra hos allihopa med bordet, man kanske borde börja bygga lite mer skivor och sälja

Zpnk: Det stämmer bra, kändes att det blev lite tungt i Bad Company 2, jag fick sänka grafiken ytterst lite för att det skulle lira bra, men jag har funderat på att slänga in ett till 5870 snart, borde lösa problemet

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it

Permalänk
Medlem

Måste säga att dom sista bilderna är snygga Du har fått mig att skaffa eyefinty inom en snar framtid

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Medlem

otroligt nice hörna! du får 5p av mig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrikfotograf:

Måste säga att dom sista bilderna är snygga Du har fått mig att skaffa eyefinty inom en snar framtid

Vad kul att man kan inspirera andra också

Skrivet av KweeTso:

otroligt nice hörna! du får 5p av mig!

Tack så jätte mycket

Visa signatur

if it ain't broke, don't fix it