Gnome-panel, konstigt utseende.

Permalänk
Medlem

Gnome-panel, konstigt utseende.

Installerade Ubuntu för några dagar sedan, och har nu stött på ett problem. Om ni kollar screenshoten här så kanske ni förstår: http://img577.imageshack.us/img577/6016/screenshotak.png

Det blir en gråare yta under översta panelen, dvs den verkar inte följa systemets färgschema om jag fattar rätt. Problemet "försvinner" om jag förminskar panelen, då blir det bara en pixelrad som är i fel färg.

Någon som har en aning om hur jag kan fixa detta?
Skulle även vilja ha bort den gröna pilen på drawern, om detta är möjligt.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem

Det där är ju inte Ubuntus standard-skrivbord, så jag antar att du ställt in det så där själv? I alla fall, du borde kunna högerklicka på panelen och gå in på egenskaper för att ställa in panelen.

Permalänk
Medlem

Det är bakgrunds bilden som är för liten, om du minskar ner den så försvinner det. Antingen ställer du till default tema färger eller så byter du bakgrunds bilden till en bredare.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av perost:

Det där är ju inte Ubuntus standard-skrivbord, så jag antar att du ställt in det så där själv? I alla fall, du borde kunna högerklicka på panelen och gå in på egenskaper för att ställa in panelen.

Ja, det är ganska så eget. Har redan varit inne där, trodde inte att det skulle bli några problem av att bara ändra storlek på panelen men det blev det.

Skrivet av Scirocco:

Det är bakgrunds bilden som är för liten, om du minskar ner den så försvinner det. Antingen ställer du till default tema färger eller så byter du bakgrunds bilden till en bredare.

Hur byter jag bakgrundsbilden? (Antar att du inte menar den på skrivbordet, bytte till en solid färg och problemet var fortfarande kvar)
Bytte till Clearlooks temat och då såg det inte konstigt ut. Så jag antar att det har med temat att göra.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.