Permalänk

Ny låda för sli och utrymme.

Tjena alla
Jag hade tänkt att uppgradera min gamla burk och ska köra på med nytt moderkort och prolle och ialla fall två 570gtx sli och min låda är en antec 900 tror den är kanske i minsta laget om jag ska köra sli tycker dom ser så satans stora ut. Och givetvis vill man ju både ha lite arbetsutrymme och bra luftflöde i burken.
Hade spanat in Corsair Obsidian 800D och Corsair Graphite 600T
Men jag hörde att obsidian hade dåligt luftflöde och ska man köra på den så är det vattenkylning som gäller är det någon som har någon erfarenhet av något av dom här lådorna eller någon som har några andra tips.

Mest orolig för luftflödet för kortens skull prollen kommer jag nog köra med en H50.

Permalänk
Medlem

Byt inte ut Antec Ninehundred om du vill ha luftflöde, Ninehundred är bland de bästa lådorna när det gäller luftflöde. Fixa kabeldragning och proppa lådan full med fläktar.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

jaha tror du den klarar två 570gtx tycker dom verkar stora som satan och tror inte jag kan ha fler fläktar vet inte om det finns kanske plats för en till på plexi sidan.

Permalänk
Medlem

Om du inte vill "byta" modell, kolla på antec 1200 istället då? Eller den mer eller mindre förbjudna HAF serien ( dom är gräsliga det är därför jag säger förbjudna )

Jag sitter med en 800D, har visserligen bara haft ett chassi så jag kan inte avgöra vad som är bra och bra men har runt 35 grader i idle och runt 63 i load.
Jag tror att 800D är minst lika bra som andra chassin.

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem

800d skulle jag rekommendera om du har vattenkylning. Det har inget bra luftflöde, antec har nog dom bästa när det gäller luftflöde. Om man nu inte kan tänka sig o köpa HAF (HIGH AIR FLOW, u know) ;P

Visa signatur

Citera för svar!
Har jag hjälpt dig? Klicka på Gilla!
[Galleri]XBMC på Raspberry Pi [GUIDE] XBMC på Raspberry Pi
i7 930 @ 4GHz, 6950, Asus P6X58D-E, Corsair HX750W, 2st Corsair SSD 60 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av kill the clown:

jaha tror du den klarar två 570gtx tycker dom verkar stora som satan och tror inte jag kan ha fler fläktar vet inte om det finns kanske plats för en till på plexi sidan.

Sidofläkten plus topfläkten, bakgre fläkten och de i fronten är tillräckligt. Mät innan du gör något förhastat.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

ok tack för hjälpen då kanske jag avaktar med ny låda och testar om allt får plats i min gamla 900 då ska kolla in den mer eller mindre förbjudna HAF serien också