Permalänk
Medlem

En dlink 804 tråd.

JA, jag har sökt och vet att det finns massor med liknande trådar men jag får inget svar av dom.
Är det någon som har en dlink 804 som lyckats skicka filer via msn ?
Hur gjorde du isåfall.
Jag har testat det mesta, men inget fungerar.
Och ja jag vet att denna router suger.

Permalänk
Medlem

Routern är super bra faktiskt , att folk sedan inte kan ställa in den ordentligt är en helt annan sak.

Kolla vilken port du har på msn och sedan så slår du igång dem så att de är öppna både in och ut.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Devlaska
Routern är super bra faktiskt , att folk sedan inte kan ställa in den ordentligt är en helt annan sak.

JO, och tyvärr leder detta till att 20% av alla trådar i nätverksforumet handlar om just D-Link 804 :/

Visa signatur

Im your mother Luke...

Permalänk
Medlem

okey, det ska jag testa men jag tror att jag testat det.
Men jag sitter i Stockholm nu
Förövrigt sa någon på d-links support att det inte gick att ställa in så att man kunde skicka filer med msn på dl804.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magnusv
Men jag sitter i Stockholm nu

Wow! Jag har en hylsnyckel nr 12 i höger ficka och en bild på Chewbacca på väggen... WTF har det med saken och göra?

magnusv: Konsulterat manualen på cd:n? Ganska användbar, även om den inte tar up just problemet filöverföring via msn.

Som någon sa, kolla upp vilken port det går över, och confa routern så att den släpper förbi trafik på den porten.

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rushdie

Wow! Jag har en hylsnyckel nr 12 i höger ficka och en bild på Chewbacca på väggen... WTF har det med saken och göra?

För att han kanske bor i Mora och inte direkt kan testa vad som föreslogs...

Permalänk
Medlem

Hmmm.. jag fick det inte att funka när jag öppnade portarna som msn använder (enligt microsoft) 6891-6900 tror jag.. jag öppnade både på UDP och TCP och ingen skillnad blev det...

Visa signatur

Många bäckar små, blir en stor å.

Permalänk
Medlem

Har du windows XP ?

har du isf tagit bort den inbyggda brandväggen ?

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

Nej jag har inte tagit bort den inbyggda brandväggen... Ska testa det.. tack för tipset...

edit: Den var redan inaktiverad...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

hur tar man bort den?

Visa signatur

gotta go fast

Permalänk
Medlem

jag sökte på brandvägg i hjälpen i xp... Sen gick jag in på egenskaper på nätverkskortet och anvancerat och inaktivera.... nått sånt..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har du testat detta firmware... "Fixed File Transfer of MSN Messanger"
v2.05b2

Permalänk
Medlem

"Har du testat detta firmware... "Fixed File Transfer of MSN Messanger"
v2.05b2"

Har testat den -> funkar klockrent

Permalänk
Medlem

Oj, denna firmware har jag inte sett.
Men detta ser lovande ut.
Ska testa så fort jag kommer hem från skolan.
Tack !

Permalänk
Medlem

Den firmwaren finns inte på svenska sidan... och länken funkar inte..... kan någon posta länken till själva filen?

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cofi
Den firmwaren finns inte på svenska sidan... och länken funkar inte..... kan någon posta länken till själva filen?

Varför skulle en länk till själva filen fungera när inte ens sidan fungerar?

Dessutom fungerar ftp://ftp.dlink.co.uk/pub/ ypperligt.

Permalänk
Medlem

Nej, den länken verkar inte fungera..
Men den där andra ftp adressen fungerar.
Men där så är senaste firmwaren V2.04.
Var tankar man 2.05 ?
EDIT: Det verkar som om den sidan är nere tillfälligt, eftersom även svenska d-link länkar dit.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Okej, nu fungerar det.
Tack så jättemycket

Permalänk
Medlem

För mig står det "Couldn't find any router!" Vad ska jag göra???

Visa signatur

187

Permalänk

Den stora frågan är väl varför någon vill använda ett så ruttet program som MSN Messenger..

Visa signatur

blä

Permalänk
Medlem

PappaBoeg...Messenger golvar ICQ i 4 av 6 ronder! PC för Alla Nov 2002 skrev tex "I vår duell tar Messenger hem segern. Programmet är lättare att komma igång med, det är lättare att använda och ditt användarnamn är betydligt smidigare."

Själv håller jag med dem! Msn är ett mkt användarvänligt program med fin grafik och väldigt populärt!

Så du kan juh ta och fråga dig själv varför du inte använder Messenger!

Iaf Firmware hittar inte min Router...vad kan vara felet?

Visa signatur

187

Permalänk
Medlem

Med risk för att verka jobbig så måste jag fråga om ett till problem.
Det är så att routern verkar tappa kontakten med modemet ca var 5:e minut.
Det står En nätverkskabel är inte ansluten och alla nedladdningar bryts.
Så Efter några sekunder kan man surfa igen och starta om nedladdningarna och allt fungerar.
Kollar jag wan status står det bara upptime på 3 min eller något sådant.
Tycker detta verkar skumt, någon som vet vad som kan göras ?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sajke
PappaBoeg...Messenger golvar ICQ i 4 av 6 ronder! PC för Alla Nov 2002 skrev tex "I vår duell tar Messenger hem segern. Programmet är lättare att komma igång med, det är lättare att använda och ditt användarnamn är betydligt smidigare."

Citat:

PC för Alla Nov 2002 skrev tex "I vår duell tar Messenger hem segern. Programmet är lättare att komma igång med, det är lättare att använda och ditt användarnamn är betydligt smidigare."

Efter du tagit med detta tror jag inte att någon förklaring varför man inte använder det behövs.

Själv testade jag messenger i två dagar, sen försvann det illa kvickt, det är fan det sämsta programmet jag sett på länge. Seriöst, hur kan man använda sådan skit?

Permalänk
Medlem

Jag är uppvuxen med MSN Messenger och jag tycker det funkar perfa!

Åter till problemet..När jag ska installera Firmware v2.05b2 så hittar den inte routern! Varför?

Visa signatur

187

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sajke
Jag är uppvuxen med MSN Messenger och jag tycker det funkar perfa!

Åter till problemet..När jag ska installera Firmware v2.05b2 så hittar den inte routern! Varför?

Börja med en lägre version, man måste det om man har riktigt gammal firmaware.

Permalänk
Medlem

Messanger är hemskt och det är bara en dålig kopia av icq eftersom m$ inte fick köpa icq juh.
Också därför det ligger inbyggt i xp för att konkurera ut icq , precis som IE låg inbyggt i win95 för att slå ut netscape.

Visa signatur

"Signatur"

Permalänk
Medlem

jag får det inte att fungera... ja jag har installerat den uppdateringen, det ser jag i webbkonfen.
Jag har även öppnat 6891-6900 i TCP och UDP. Ska jag göra nått mer?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magnusv
Med risk för att verka jobbig så måste jag fråga om ett till problem.
Det är så att routern verkar tappa kontakten med modemet ca var 5:e minut.
Det står En nätverkskabel är inte ansluten och alla nedladdningar bryts.
Så Efter några sekunder kan man surfa igen och starta om nedladdningarna och allt fungerar.
Kollar jag wan status står det bara upptime på 3 min eller något sådant.
Tycker detta verkar skumt, någon som vet vad som kan göras ?

Hade så förut med...fast det stod aldrig att "nätverkskabel ej ansluten", utan trafiken dog bara... dock så klarade irc, ftp osv sig, men http (port 80 typ) stannade upp... dock varade mitt i 20-30 sekunder...

Försvann när jag öppnade en massa portar för att få program/spel att fungera... Vet ej vilken jag öppnade för att få det att fungera (om det ens har med portar att göra...) kolla dmz:en också förresten, kan ha med den att göra (vet ej)

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Medlem

jag tappar också kontakten för någon sekund ibland... Någon annan som vet var man kan fixa detta?

Visa signatur