Allt det är realistiskt. Någon siffra över 120 är hjelt otänkbart.
Jag tycker det hade varit vettigt med en 144Hz panel som stöder variabel sync.
Så att den alltså inte enbart kan synca i 144Hz, utan även lägre om man vill.
Typ G-sync, Freesync eller dylikt.
Med en rekommendation att spelutvecklarna sätter en framecap (begränsning) på någonting lägre än 144Hz.
Förslagsvis sätta en cap på någonstans mellan 60 och 140 beroende på spel.
Med variabel refresh, om man ska sätta en cap så brukar det rekommenderas att man inte sätter den till exakt samma som skärmens max, utan att man sätter den åtminstone någon/några FPS lägre än skärmens max.
Så vill man köra 120 FPS är det bästa om skärmen klarar mer än 120 Hz.
Men det räcker ju om skärmen klarar 130 Hz eller mer vanliga 144 Hz.
Behöver inte klara 240 Hz eller dyl.
Men det beror ju lite på vad för paneler som finns tillgängliga till vilka priser också.
Det var artikeln som nämnde 240
OatmealDome grävde i Nintendos motor och mellanprogram NintendoWare Bezel Engine och fick syn på en textsträng som bekräftar stöd upp till 240 bildrutor per sekund.
Varför ska de tillåta rendering i 240 FPS om de kommer köra med en 60 Hz panel ?