Problemet jag har stött på under dagen är att jag kan få svartskärm lite när som helst, om jag spelar World of Warcraft eller om jag sitter och surfar.
Nu, jag vet inte vad som kan vara problemet men datorn köptes igår och det borde verkligen inte vara något problem med den.
För ett så smidigt system som möjligt är det iaf enligt mig läge att ominstallera OS, annars kan sådant som händer dig just nu inträffa, så som även föregående påpekade installera om Windows.
Ja, jag har byggt datorn. Är 99% säker på att allting är satt i rätt plats.
Alla delarna var införskaffade för två dagar sedan.
Installera om Windows borde inte vara problemet tror jag, då hårddisken är ny.
Nu när jag tänker efter är det inte bara svartskärm. Några gånger kan det vara randigt med olika färger varje gång. En gång är det blått, andra gången brun och så vidare.
Kan det bero på överhettning av CPU (kylpasta) eller GPU (fläkten snurrar som den borde)?
Behöver verkligen hjälp med detta då jag börjar bli orolig att datorn kan "gå sönder".
Du är inte den första som är 99-100% säker. Ta isär ALLT igen ändå. Kolla under dom att allt är rätt mm. Sätt ihop alla kablar och delar ordentligt. Enda sättet att vara säker.
Hej igen. På moderkortet finns det en kontakt till en 2x4pins ATX-kontakt. Jag har endast kopplat in en 4-pins kabel där då det endast finns en sådan kabel från mitt psu.