Börja med Eve online igår, men hur pimpar jag min destroyer?

Permalänk
Medlem

Börja med Eve online igår, men hur pimpar jag min destroyer?

Jag hittade Eve online igår och täntke jag skulle prova det. Självklart va det ett skit kul spel och jag spelade en 10 timmar eller så, tror jag fick en ganska bra start och jag köpte en Calldari Destroyer igår, fjäska upp den med 4 railguns, 1 rocket launcher och en shield booster. Nu är problemet att ajg har inte el till att installera fler kanoner eller shild´s etc. Hur gör jag för att få mer kräm i skeppet? såg något som kallas power reactor som passar i small slots. Men de ger ju typ 10 mer i el? fins det inget sätt man kan pimpa sin destroyer? jag har runt 1.700.000 credits kvar. Hur och vad ska jag ha på en destroyer för att maxxa den?

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Keeper of the Bamse

Nu är jag tråkig, men vänta tills du kan ratta cruisers istället, destroyern är ett tråkigt mellanting mellan fregatt och kryssare; som en fregatt med åtta kanontorn liksom, du har inte kräm nog att fita det fullt

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem

attans, jag har ju redan köpt en destroyer jag ska mes flyga runt i nub space och lära mig spelet så jag ville ha ett starkare alternativ till frigaten. Hadee jag köpt en cruiser så hadde jag itne haft råd att fitta den, fast kanske skulle ha väntat då. aja får bli att flyga rnt med en halvdan destroyer ett tag då

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Du kan träna engineering (har jag för mig) så får du lite mera kräm

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Varje level engineering ger väl en 10% eller så,

Reactor Control Units ger också procentuell ökning till powergrid mot en kostnad av CPU. (10% PG för 20tf CPU för vanliga RCU I)

Du behöver Energy Grid Upgrades II för att använda såna.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

engineering ger 5% per level och är en viktig skill, kör upp den till 5.
samma med electronics, och typ alla skills som har "upgrades" i namnet...

En liten varning, om du vill pvp'a, träna amarr eller minmatar, caldari suger seriöst för pvp (endast några få bra skepp).

Visa signatur

Citera om ni vill att jag ska svara...

Permalänk
Medlem

Förövrigt håller jag med en tidigare post att Destroyers suger pung.

Ett tips om du gillar PvE som Caldari är att satsa allt på missiler och sen köpa en Caracal.

Sen har du en rätt klar linje att följa med en Drake kort efter Caracal och sen en Raven.

Detta alltså om du gillar missiler (och således PvE, Caldari är i min mening bäst på PvE men dessvärre sämst på PvP )

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Sen ska du läsa raka vägen till Marauders lvl5

så ses vi ingame om 2-3 år

hohoho

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

eftersom du kör Caldari bör du definitivt gå efter missile skills och en Drake, man hör hela tiden hur den är so "overpowered". Ger så mycket även med låga skills.

Permalänk
Medlem

drake må va bra, men den är så förbannat tråkig...

Om du vill köra en drake i pvp, skaffa t2 heavy assault missiles, maxa shield tanking och missiles, och släng på en mwd.

grattis, nu har du det tråkigaste skeppet i spelet, vinner typ 75% mot alla bc och mindre, och du kan döda vissa bs i den... Se upp för nanocanes dock...

Visa signatur

Citera om ni vill att jag ska svara...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ivanovan
Destroyers aren't that good anyways. Skip them entirely, train frig a bit more. Stick with the best racial frig, you'll be much better off:

Incursus for gallente
Rifter for minmatar
Merlin for caldari
Punisher for amarr

Train gunnery OR missiles skills at 3 and 4, use only one type of gun, use weapon upgrades in the lows + damage control. afterburner in mid slots, then webs for quick kills / shield for better tank.

If you really insist on flying destroyers: find the smallest pulse/autocannon/rocket and fit 7 of them. You shouldn't need to uppgrade power core for that. Also, train engineering and electronics at 4, you'll need it.

If you do what I said and skip the destroyer, then train missiles OR gunnery AND drone skills until you can get missions lvl 2. At that point, get a cruiser.

vexor/rupture/omen?arbitrator?/caracal

and so on. This is how you progress doing PVE in Eve

The advantage of skipping destroyers and training frigs instead: you can get into PVP early with any of the frigs I named.

Permalänk
Medlem

om du vill köra en destroyer ändå, träna för en interdictor, t2 destroyer hull, är iaf lite bra...

Visa signatur

Citera om ni vill att jag ska svara...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vaksai
om du vill köra en destroyer ändå, träna för en interdictor, t2 destroyer hull, är iaf lite bra...

You can ONLY use an interdictor in 0.0 sec. That's a bit of limited use for lots of skills that take AGES to learn. At least heavy interdictor is interesting in low and high sec for their incredible buffer and infinipoints.

And don't tell me an interdictor is a good anti-frig ship, because that's not true. Too expensive for a ship that cannot fit any tank. It's not efficient at all. Assault frigates are better even, and tbh assault frigs aren't that awesome...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ivanovan
You can ONLY use an interdictor in 0.0 sec. That's a bit of limited use for lots of skills that take AGES to learn. At least heavy interdictor is interesting in low and high sec for their incredible buffer and infinipoints.

And don't tell me an interdictor is a good anti-frig ship, because that's not true. Too expensive for a ship that cannot fit any tank. It's not efficient at all. Assault frigates are better even, and tbh assault frigs aren't that awesome...

Du kan visst använda interdictors i både low o highsec, det är bara bubbelmodulen som du inte kan använda.
Assaultfriggs är mycket bra för lvl1 o tom lvl2 missions, speciellt hawk.

Visa signatur

Asus Crosshair V Formula | AMD Phenom II X6 1100T BE | Corsair Vengeance Blue DDR3 1866MHz 16GB | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ Vertex3 120GB SSD + WD VelociRaptor 150GB | Fractal Design R3 | Corsair H100

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ivanovan
You can ONLY use an interdictor in 0.0 sec. That's a bit of limited use for lots of skills that take AGES to learn. At least heavy interdictor is interesting in low and high sec for their incredible buffer and infinipoints.

And don't tell me an interdictor is a good anti-frig ship, because that's not true. Too expensive for a ship that cannot fit any tank. It's not efficient at all. Assault frigates are better even, and tbh assault frigs aren't that awesome...

Sa bara att om han vill flyga ett destroyer hull ska han satsa på en interdictor.
Men, EVE är 0.0, så om man gillar destroyers så kan man ju flyga en inderdictor i 0.0 för det hjälper då fan så mycket mer än en vanlig destroyer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DjCad
Du kan visst använda interdictors i både low o highsec, det är bara bubbelmodulen som du inte kan använda.
Assaultfriggs är mycket bra för lvl1 o tom lvl2 missions, speciellt hawk.

Mjo, men stor mening att satsa på en af för missions? Lika bra att gå direkt för en drake, tar inte så lång tid att fixa skills för, sen så har han ett bra skepp för missions. Kostar ungefär lika mycket att stoppa på t1 på en drake som det gör att stoppa på t2 på en af...

Visa signatur

Citera om ni vill att jag ska svara...

Permalänk
Medlem
Citat:

Mjo, men stor mening att satsa på en af för missions? Lika bra att gå direkt för en drake, tar inte så lång tid att fixa skills för, sen så har han ett bra skepp för missions. Kostar ungefär lika mycket att stoppa på t1 på en drake som det gör att stoppa på t2 på en af... [/B]

Jo, det är bättre på att satsa på en Drake än att köra AF.

Visa signatur

Asus Crosshair V Formula | AMD Phenom II X6 1100T BE | Corsair Vengeance Blue DDR3 1866MHz 16GB | XFX Radeon HD6870 1GB | OCZ Vertex3 120GB SSD + WD VelociRaptor 150GB | Fractal Design R3 | Corsair H100

Permalänk
Medlem

det har gått någa dagar nu min destroyer är en salvager numera, btw jag fick 2 "blue print copys" av min corp leader, raven och drake, bara sådär hux flyx. De har 1 license produktion vardera. Jag fick en smärre chock när jag ser att de är värda runt 300.000.000. jag är helt ny i corp och hajjar iten varför jag fick dem överhuvudtaget om de är värda så mycket. Att det står copy går det inte att sälja dem då? jag ska spara dem för framtiden hadde jag tänkt, men går dessa verkligen att kränga för sådana summor? litar min corp leader på mig så pass efter bara 2 dagar?

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

jag har för övrig fått 20 mille att rusta för och om 1 skill lvl till i cloaking så får jag en gratiz buzzard då jag bett om att få den rollen i corp. Har jag bara tur eller funkar spelet såhär?

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

Vänta bara, snart dör du...

Nä, men det finns många schyssta corps i EVE, men förvänta dig inte att allt kommer komma gratis...

Troligtvis har du läst fel, en Drake och en Raven bpc är definitivt inte värd 300m. Du kan kanske få en Drake bpo för det priset, inte så insatt i produktion och sånt... Dina bpc är väl värda 200k-1m kanske, beroende på material och production efficiency.

Och sen, även om de skulle va värda 300m, så är inte det särskilt mycket... En kille i min corp flyger en officer/deadspace fittad marauder för missions, kostade han 12 miljarder isk att köpa allt, fattar inte varför i helvete han gjorde det när min golem för 1 miljard gör jobbet lika snabbt...

Buzzarden kräver covert ops, bara så du vet. Ett tips är att ladda ner EVEMon (http://evemon.battleclinic.com/index.php). Lättare att hålla reda på sina skills och hur man ska planera.

Hoppas du stannar kvar i EVE, ett jävligt kul spel när man väl blir ekonomiskt oberoende och kan pvpa hela dagen lång.

Visa signatur

Citera om ni vill att jag ska svara...

Permalänk
Medlem

ah jag tränar cov ops som main atm. Klart jag stannar spelet är ju skit kul. hajjar iten att jag missa det under mina wow år.

sell: Drake Blueprint 205,542,055,17 ISK
Sell: Raven blueprint 99,232,188,66 ISK
Jita moon4

haha är jag sifferblind?

tnx för Evemon länken btw

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yeah_Right
ah jag tränar cov ops som main atm. Klart jag stannar spelet är ju skit kul. hajjar iten att jag missa det under mina wow år.

sell: Drake Blueprint 205,542,055,17 ISK
Sell: Raven blueprint 99,232,188,66 ISK
Jita moon4

haha är jag sifferblind?

tnx för Evemon länken btw

Det där är för BPOs, BPCs går inte att sälja på market.

Visa signatur

Min nästan hemliga sida Ancilla, face mea laganum!
Jag har sjukast drömmar. Det ligger i min natur att avsiktligt tolka felaktigheter fel.
0
0:17 < sphr> Raz^ jag spenderade 4h med att slita bort punghåren för hand

Permalänk
Medlem

Hmm... Är nog oresearchade bpo's som säljs från marknaden? Är som sagt inte så insatt i mining/production etc... Tror inte du kan sälja på den ordern iaf...

Här är ett par bilder från contracts.

Drake BPC

Drake BPO

Som du ser så är dina blueprints inte värda så mycket, om det däremot står Blueprint Original i info så är den värd några isk.

Edit: Kan inte stava...

Visa signatur

Citera om ni vill att jag ska svara...

Permalänk
Medlem

Just think for a second

Price of the of a drake is 30M.

if a blueprint that can only run one production costs 90M, then there is something wrong somewhere

What you have is a BPC, blueprint COPY.

Basically your corp CEO made a copy of a blueprint ORIGINAL he had, and gave it to you. It doesn't cost him anything but a bit of time, probably something like 2 days.

Permalänk
Medlem

fan ta dig Yeah_Right, ska återaktivera mitt eve-konto tror jag...

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Yea_Right: Finns många corps som ger ut massa gratisprylar för att locka till sig medlemmar. Min personliga erfarenhet är att de som är överdrivet generösa främst är ute efter mycket folk in i företaget.

Ang. powergrid så är det för iallafall frigates ibland värt att använda en modul som heter "Micro Auxiliary Power Core". Denna ger dig +10pg. Alltså inte procent, utan 10st rena. Sätts i lowslot och tar lite cpu.

Välkommen till spelet. Skulle du vilja hänga med ett större gäng svenskar är det bara att du hör av dig till mig. Men du verkar trivas i ditt företag nu, så kör på det tillsvidare :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Här har vi en rutinerad ser jag ;)

Skrivet av Nightcrawl:

Yea_Right: Finns många corps som ger ut massa gratisprylar för att locka till sig medlemmar. Min personliga erfarenhet är att de som är överdrivet generösa främst är ute efter mycket folk in i företaget.

Ang. powergrid så är det för iallafall frigates ibland värt att använda en modul som heter "Micro Auxiliary Power Core". Denna ger dig +10pg. Alltså inte procent, utan 10st rena. Sätts i lowslot och tar lite cpu.

Välkommen till spelet. Skulle du vilja hänga med ett större gäng svenskar är det bara att du hör av dig till mig. Men du verkar trivas i ditt företag nu, så kör på det tillsvidare :).

Hur många svenskar är ni igentligen xD ? jag sålde mitt första acc som jag började med i 03 och hade en carrier då. Har börjar igen med helt färsk acc och letar efter några eller många svenskar att dra runt med o ha skoj igen me undrade om man kunde få hänga på med er sen ha de

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk

Nu kliar det i rymd-fingrarna! Länge sedan jag lirade EVE, men jag vet att jag kommer tröttna efter en vecka

Visa signatur

Chassi: trästubbe | Minne: guldfisk | Grafikkort: sexans skolfoto | Processor: mammas symaskin

Permalänk
Avstängd

Jag har 5mill SP och flyger Drake (kan flygga abaddon också med hyffsad fitting) har jefligt ont om pengar nu, och speltiden går ut snart, men någon som vet en vettig corp som inte ställer för höga krav men ändå hjälper till, har aktiviteter etc i highsec eller 'secure 0 sec'? Någon som känner Chribba i spelet och kan fixa ut en miljard? XD

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Jag har 5mill SP och flyger Drake (kan flygga abaddon också med hyffsad fitting) har jefligt ont om pengar nu, och speltiden går ut snart, men någon som vet en vettig corp som inte ställer för höga krav men ändå hjälper till, har aktiviteter etc i highsec eller 'secure 0 sec'? Någon som känner Chribba i spelet och kan fixa ut en miljard? XD

Vad ska du med en miljard till när du har 5mil SP?

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Solaris:

Vad ska du med en miljard till när du har 5mil SP?

Någon missade sarkasmen..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200