Apple skjuter upp internationella lanseringen av Ipad

Permalänk
Melding Plague

Apple skjuter upp internationella lanseringen av Ipad

Efterfrågan på Apples nya surfplatta Ipad är långt större än beräknat. Över en halv miljon enheter såldes redan vid lanseringen, vilket nu får Apple att skjuta upp den internationella introduktionen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Ipad är ändå inget att jag så jag bryr mig inte i alla fall

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk

Helt otroligt. En överdimensionerad iPhone säljer så här bra (vilket i dagsläget är mer fakta än åsikt så inga flames tack).

Visa signatur

Corsair Obsidian 800D -- Corsair AX 1000W -- MSI Z87-G45 -- Intel Core i7 4770K -- 2xR290X Crossfire -- Corsair 2x8GB DDR3 1600 Mhz -- Samsung 850 EVO systemdisk -- Windows 8.1 64 bit.

Permalänk
Avstängd

Det är typiskt USA: först tar man hand om allt inom landet, sen utom landet.:P Medan tex. Sony Ericsson lanserar åt alla oavsett landtillhörighet.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

överhyped imo.. Men folk får köpa vad dom vill! gissar på att fler företag lanserar liknade snart så kanske man köper en som är mer prisvärd!

Visa signatur

What was your favourite single player Quake level? One of the forty identical greenish-brown castles or one of the forty identical brownish-green castles? - Ben Croshaw

Permalänk
Medlem

Orka gå runt med en sån där grej.... Skulle skrappa sönder skärmen direkt efter 2 min.....

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

skit...
Vi fick in en på jobbet. Satt och lekte med den, att surfa osv var riktigt skönt... Skärmen är helt jävla otrolig!!!
Jag var/är tveksam på om det är värt 4990 att ha en riktigt bra surfplatta... Funderar på att ha en i köket att ha recept tillgängliga och sen ett par aktiva små högtalare...

Men som sagt, skärmen, helt fantastisk, bland de absolut bästa jag sett.. Vi har ca 20st netbooks uppställda i butik och ingen kom i närheten av denna. prisstegen på netbooks var från 1990-5990
Men som sagt har en netbook säkert fler möjligheter med usbportar osv...

Men jag har lärt mig lite att det inte handlar om vad du kan göra(vilket visseligen är mycket) utan hur du kan göra det på mac generellt. Tex var surfa en fröjd på ipaden, inte alls samma känsla på en netbook, nu äger jag ingendera själv men ca 1h på båda gav mig denna upplevelse...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enkronan:

Det är typiskt USA: först tar man hand om allt inom landet, sen utom landet.:P Medan tex. Sony Ericsson lanserar åt alla oavsett landtillhörighet.:P

Hur många telefoner säljer dom av en modell efter en vecka? 0,5miljoner?? Njaaa

Permalänk

And nothing of value was lost......

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r

Permalänk
Medlem

Det enda som är riktigt intressant med denna skapelse tekniskt är skärmen. Kör samma panel med högre upplösning och kombinera den med CULV plattformen och sätt på ett tangentbord. Då skulle jag bli glad!

Otroligt hur usla skärmar de flesta laptops har. Vet att IBM Thinkpad hade fina skärmar i alla fall men vet inte hur det är nu iom när Lenovo tog över.

Permalänk
Medlem

gillar inte ipad'en alls, ja sure den är nog nice att surfa på och kolla på film men vad mer ska jag ha den till? bara kolla på film/anime (som jag gör allafall) ja jo okej men får den plats med mitt 500gb arkive med anime? nope gör den inte, får kanske plats med en bluray film och thats it. alla program som vanligt kommer kosta pengar, till och med updateringar kommer kosta. så va fan ska man ha den till? xD
ett par filmer och surfa på, kan man inte göra den på en laptop då? tycker jag är lättre, skriva på mm.
en polare köpte en ipad, den gick sönder efter 4 dagar sen sket han i den, tyckte inte den ens är värd att laga. köp en iphone (eller ipod touch) och va nöjd, kan du ringa allafall

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boken:

Men som sagt, skärmen, helt fantastisk, bland de absolut bästa jag sett.. Vi har ca 20st netbooks uppställda i butik och ingen kom i närheten av denna. prisstegen på netbooks var från 1990-5990

Låter rimligt, IPS e inte tokigt

Tror me att den är härlig att surfa på, men de känns inte riktigt som att den har mångsidigheten som krävs för att motivera priset.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boken:

Hur många telefoner säljer dom av en modell efter en vecka? 0,5miljoner?? Njaaa

Iof.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
iFamily Sweden!

Permalänk

Var det inte typ 300000 nånting som var förbokade? Då kan väl knappast 500000 vara långt fler än beräknat. Antagligen sker förseningen av andra orsaker men man vill få en negativ nyhet att verka positiv. ;P

Permalänk
Medlem

Äntligen en apple tråd som inte urartat... Änsålänge

Permalänk
Medlem
Skrivet av TMO KOTOR:

Var det inte typ 300000 nånting som var förbokade? Då kan väl knappast 500000 vara långt fler än beräknat. Antagligen sker förseningen av andra orsaker men man vill få en negativ nyhet att verka positiv. ;P

om de sålde 300 000 första dan va nog inte 300 000 förhandsbokade?

Permalänk
Skrivet av Boken:

om de sålde 300 000 första dan va nog inte 300 000 förhandsbokade?

Efter två veckor uppskattade man att det fanns 240,000 förbokningar så någonstans i de trakterna bör det nog vara. På releasedagen var det mest de som förbokat som fick sin iPad så jag tror nog att 300000 känns rätt rimligt.

Permalänk
Medlem

Luktar marknadsföring lång väg. Dvs planerad "försening".

Permalänk
Medlem

Kollat runt på tradera men likabra att vänta.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 9800X3D - Arctic Liquid Freezer III 280 - ASRock B850 Steel Legend - G.Skill 64GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 - Gigabyte RTX 5080 Aero SFF - Corsair RM850X ATX 3.1 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av elghinnarisa:

en polare köpte en ipad, den gick sönder efter 4 dagar sen sket han i den, tyckte inte den ens är värd att laga. köp en iphone (eller ipod touch) och va nöjd, kan du ringa allafall

Hur lyckades han att göra sönder den efter så kort tid? Måste nog vara en naturbegåvning om han lyckas förstöra nåt så fort.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Hade den haft några anslutningsmöjligheter och funktioner så hade den ju vart högst intressant, men troligen så kommer det produkter på samma koncept från andra tillverkare till sommaren...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 5800X3D - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - AMD RX 6950 XT - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boken:

Äntligen en apple tråd som inte urartat... Änsålänge

Jo men tror det beror på de nya hårdare reglerna.:P Eller trevliga medlemmar: tror typ det är 50/50.:)

Visa signatur

iFamily Sweden!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tomas_88:

Orka gå runt med en sån där grej.... Skulle skrappa sönder skärmen direkt efter 2 min.....

http://www.youtube.com/watch?v=Q9NP-AeKX40
Inte en repa, tydligen. På med ett skydd (typ invisibleshield, eller liknande) så lär den hålla rätt bra.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

Tror att Ipad är en förhållandevis trevlig och användbar produkt, måhända revolutionerande på något hörn, men om sanningen skall fram så är den en aning dyr.

Visa signatur

Jag gillar hårdvara.
Jag gillar spel.
Jag gillar teknik.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boken:

skit...
Vi fick in en på jobbet. Satt och lekte med den, att surfa osv var riktigt skönt... Skärmen är helt jävla otrolig!!!
Jag var/är tveksam på om det är värt 4990 att ha en riktigt bra surfplatta...

Jag tyckte också skärmen var skön att använda när man skulle surfa. Men med tanke på hur grovt du uttrycker dig så är du nog mer positiv än jag. Satte mig ner och läste en stund, det lite jobbigt för ögonen. Själv var jag intresserad av en ipad just för att kunna använda den som en läsplatta som man kan surfa på.

Tyvärr så finns det inget som slår e-bläck just nu, när det kommer till att läsa böcker.

Permalänk
Medlem

jag tror att avsaknaden av anslutningar kan vara en långsiktig tanke i att allt ska vara trådlöst... Eller vad tror ni? Fler och fler har trådlösa skrivare, servrar, mediaspelare, även i svenssons hem.. Kan återkoppla till mitt jobb där vi säljer ca 50% trådlösa skrivare med en stadig ökning.
Mediaspelare säljer som smör! NASar/servrar osv är fortfarande rätt nytt för många men det ökar också..

Ut med usb in med nätverk!!

Eller vad tror ni? är jag ute och cyklar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Jag tyckte också skärmen var skön att använda när man skulle surfa. Men med tanke på hur grovt du uttrycker dig så är du nog mer positiv än jag. Satte min ner och läste en stund, det lite jobbigt för ögonen. Själv var jag intresserad av en ipad just för att kunna använda den som en läsplatta som man kan surfa på.

Tyvärr så finns det inget som slår e-bläck just nu, när det kommer till att läsa böcker.

med e-bläck antar jag att du menar böcker? bara för att försäkra mig

nej böcker kommer nog under ett okänt antal år framöver (förmodligen ganska många) ha en oöverträffad marknadsandel tillsammans med ljudböcker.

Folk har precis upptäckt ljudböcker och så kommer detta. Katastrof!!!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Piece of Cake:

Hur lyckades han att göra sönder den efter så kort tid? Måste nog vara en naturbegåvning om han lyckas förstöra nåt så fort.

Det går väl om man verkligen försöker

Är det IPS-panel på skärmen? Det skulle kunna förklara priset, en vanlig IPS-skärm kostar runt 5k bara den (22" iförsig, men då är det utan touch)

Visa signatur

En budget compaq laptop från 2007.

Permalänk
Medlem

japp, ips, sanslös skärm.. kan inte släppa den nån usbport eller så hade inte varit fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boken:

med e-bläck antar jag att du menar böcker?

E-ink skärmar.

http://en.wikipedia.org/wiki/E-ink

Är bättre för ögonen om man ska läsa.

Visa signatur

Alienware 14| 14,0" FHD IPS| Intel Core i7-4700MQ 2,4-3,4 GHz| Nvidia GTX 765M 2 GB GDDR5| 8 GB DDR3L 1600 MHz| 256 GB mSATA SSD + 750 GB HDD (7200 rpm)| MIN RECENSION AV ALIENWARE 14
För närvarande student på KTH. Har ni några frågor är det bara att skicka ett meddelande.