Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00
Permalänk
Medlem

Ständigt Disconnects

Hej jag sitter på telias adsl bredband, 8mbit. nu är det såhär att jag får ständigt disconnects (vet inte var det heter på svenska) i spel och även webbläsarn, det bara stänger ner sig helt plötsligt, tex om jag är inne och lirar HoN så får jag säkert 7 Disconnects per game vilket är grymt störande, det började igår och jag vet inte vad jag ska göra, har ni några förslag så jag kan lösa det här? jag har en Netgear DG834Gv5 ADSL modem om det hjälper till. är öppen att testa nästan allting,

tack i förväg, hoppas verkligen någon kan hjälpa mig med det här, för jag har ingen aning om vad det kan vara för fel.

Mvh Topfuel

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3D | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RX 7900 XT | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M | Noctua NH-U12S PnP

Permalänk
Medlem

Skulle du kunna göra ett test på http://www.pingtest.net/ och sedan visa en skärmdump?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Skulle du kunna göra ett test på http://www.pingtest.net/ och sedan visa en skärmdump?

Sådär

Visa signatur

Ryzen 7 5700x3D | MSI B550 Tomahawk MAG | 3600mhz DDR4 | RX 7900 XT | EVGA G2 Supernova 750W | Phanteks Enthoo Pro M | Noctua NH-U12S PnP

Permalänk
Medlem

Hmm, så det är inte packet-loss.

Vad har du för firmware på din router? Har läst att v6.x har gjort så att många har fått ständigt med disconnections.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Hmm, så det är inte packet-loss.

Vad har du för firmware på din router? Har läst att v6.x har gjort så att många har fått ständigt med disconnections.

Jag har V1.6.01.34

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Har precis samma problem med Tyfon adls. Efter 3 veckors påtryckning om att det är deras skit modem (Inteno) som är problemet så har dom nu konstaterat det samma. så på måndag så får jag ett Zyxel modem i stället.

Visa signatur

AMD® Ryzen 7 7800X3D - ASUS Prime AMD Radeon RX 9070 XT OC - ASUS TUF Gaming B650-PLUS WIFI Moderkort - Phanteks Glacier One 360M25 - Kingston FURY Beast RGB DDR5 6000MHz 32GB - 2xKingston NV3 SSD 2TB - Corsair RMe Series RM850e PSU
--------------------------------------------------------------------------------------
AMD® Ryzen 7 1700 - Asus TUF Gaming Radeon RX 5800 XT - Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB - Gigabyte GA-AB350-Gaming 3, Socket-AM4 - Samsung SSD 840 EVO 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Jag har V1.6.01.34

Du borde läsa igenom en tråd som jag hittade, verkar vara samma problem som du har.

Det verkar vara firmwaren som strular. Ta en titt på tråden, dock så är det på engelska.

(Lägg märke till att denna information är från den tråden som finns längst ner)
Antingen så kommer du få downgrade:a din firmware till en äldre version, eller vänta tills DGTeam släpper en version till just din router (stödjer endast DG834Gv4 just nu och inte v5 som du har).

Detta är iaf allt jag har hittat under den tiden jag letat som verkar vara någorlunda vettigt (notera att den tråden är något ny med).

Länk till tråden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cable:

Du borde läsa igenom en tråd som jag hittade, verkar vara samma problem som du har.

Det verkar vara firmwaren som strular. Ta en titt på tråden, dock så är det på engelska.

(Lägg märke till att denna information är från den tråden som finns längst ner)
Antingen så kommer du få downgrade:a din firmware till en äldre version, eller vänta tills DGTeam släpper en version till just din router (stödjer endast DG834Gv4 just nu och inte v5 som du har).

Detta är iaf allt jag har hittat under den tiden jag letat som verkar vara någorlunda vettigt (notera att den tråden är något ny med).

Länk till tråden.

Men han hade Mac läste ett meddelande om att ändra broadcast channel. Men att ändra firmware version vågar man, + vilken av dom ska man ta av de dom länka?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av topfuel:

Men han hade Mac läste ett meddelande om att ändra broadcast channel. Men att ändra firmware version vågar man, + vilken av dom ska man ta av de dom länka?

Han hade dock samma problem som du, så jag tror inte att det är pga. Mac.

Du har den senaste versionen av firmwaren som finns just nu, jag kan faktiskt inte tänka mig vad det annars kan vara, eftersom de senaste inte alltid är det bästa, det kan fortfarande innehålla buggar, jag råder dig dock inte att testa det om du är osäker.

Jag menade länken längst ner, btw.