SweClockers drop!
Permalänk

Helt ny laggande dator.

Till ex, ska packa upp en film vilket enligt 7-zip tar 1 timme men har max 2% load på en av 4 kärnor, har även allmänt mysko lagg i webläsaren i den här datorn etc. alla drivisar å sånt är där dom ska.

specs:
ASUS Maximus III Formula, P55
Intel Core i5 Quad Processor i5-750
Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9 *2
Western Digitial Caviar® Green 1,5TB

win xp 32 bits, - tillfällig lösning tills jag har råd med win7

nå tips ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Larethania:

Till ex, ska packa upp en film vilket enligt 7-zip tar 1 timme men har max 2% load på en av 4 kärnor, har även allmänt mysko lagg i webläsaren i den här datorn etc. alla drivisar å sånt är där dom ska.

specs:

nå tips ?

Om du kör WD Green hårddisken som system kan det vara orsaken, dom är inte menade att köras som systemdiskar, utan som lagring.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Skrivet av Larethania:

specs:

nå tips ?

Ett tips är ju att slopa 32 bits windows med tanke på att du inte ens kan använda 4GB minne med det.

Visa signatur

Cooler Master ATCS 840 | Asus P5Q Pro | Q6600 | TRUE | XFX 5850 | 4 GB PC 8500 | Corsair TX 650w | Samsung F1 750 GB + 1,5 TB Seagate Barracuda

Permalänk
Skrivet av Forze:

Om du kör WD Green hårddisken som system kan det vara orsaken, dom är inte menade att köras som systemdiskar, utan som lagring.

Det där hade jag ingen som helst aning om. Iaf så kör jag win7 nu å äntligen så har jag fått min nya dator, vart ju som rally allting. Ska uppgradera till ssd som systemdisk senare så just nu känner jag inte att jag behöver ändra nått.