Apple skjuter upp internationella lanseringen av Ipad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boken:

jag tror att avsaknaden av anslutningar kan vara en långsiktig tanke i att allt ska vara trådlöst... Eller vad tror ni? Fler och fler har trådlösa skrivare, servrar, mediaspelare, även i svenssons hem.. Kan återkoppla till mitt jobb där vi säljer ca 50% trådlösa skrivare med en stadig ökning.
Mediaspelare säljer som smör! NASar/servrar osv är fortfarande rätt nytt för många men det ökar också..

Ut med usb in med nätverk!!

Eller vad tror ni? är jag ute och cyklar?

Som du säger ut med USB till skrivare och sånt bara de behålls till möss och TGB så man slipper batteri strul när man är in GAME.

Sitter själv me en Brother MFC-990CW hemma.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

När en surfplatta får vettig multitasking och stöd för flash. kommer jag nog skaffa en den får ju gärna vara lite billigare än ipad också ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thomas:

http://www.youtube.com/watch?v=Q9NP-AeKX40
Inte en repa, tydligen. På med ett skydd (typ invisibleshield, eller liknande) så lär den hålla rätt bra.

Ja såg att det fanns även skydd för Iphone men dom är tydligen väldigt svåra att sätta på. känner en som misslyckades 3 eller 4 gånger och gav upp till slut för att det blev för dyrt...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Skrivet av elghinnarisa:

en polare köpte en ipad, den gick sönder efter 4 dagar sen sket han i den, tyckte inte den ens är värd att laga. köp en iphone (eller ipod touch) och va nöjd, kan du ringa allafall

Troligt.

Permalänk
Medlem

Ännu en kassako för apple att mjölka den stora massan med.

Har även hört att man inte kan synka den trådlöst ens, måste köpa kabel från apple.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Skrivet av Apple:

På grund av den oväntat stora efterfrågan

Jorå så att..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Berling:

Tror att Ipad är en förhållandevis trevlig och användbar produkt, måhända revolutionerande på något hörn, men om sanningen skall fram så är den en aning dyr.

ja, 300 dollar är mer rimligt.

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tomas_88:

Ja såg att det fanns även skydd för Iphone men dom är tydligen väldigt svåra att sätta på. känner en som misslyckades 3 eller 4 gånger och gav upp till slut för att det blev för dyrt...

Nu har jag aldrig satt dit nån på ipad men på min iphone gick det som en smäck, har haft både invisible shield och copter.. båda va bra med viss fördel till invisible...

Permalänk

Kommande Microsoft Courier är bra mycket coolare och funktionell än vad Ipad någonsin kommer att vara: http://www.engadget.com/2010/03/05/microsofts-courier-digital...

Permalänk
Medlem

Jag kan meddela att efter lite enkla instruktioner klarade min mormor av att spela både Plants vs Zombies och navigera på SvDs hemsida utan problem och hon var klart positiv till hur enkel den var att använda.

Skärmen är sjukligt bra, det enda som begränsar betrakningsvinkeln är att skärmen till slut göms bakom skalet.. Batteritiden är brutal, 10 timmar filmtittande om du sänker ljusstyrkan till minsta. Om du anstränger dig så kan du få ner batteritiden till 6 timmar...

Jag kan inte hålla med om att den är jobbig att läsa på. Men jag är ju ung och kry och ser riktigt bra (1.6, att jämföras med 1.0 som är "normalt") och är dessutom van att kika på en datorskärm massor med timmar i sträck.

Jag tycker att det är en klart vettig pryl!
Nu har jag ju inga andra referenspunkter så det kanske kommer något som är oändligt mycket bättre som är Androidbaserat, vad vet jag

Skrivet av Mr.Berling:

Tror att Ipad är en förhållandevis trevlig och användbar produkt, måhända revolutionerande på något hörn, men om sanningen skall fram så är den en aning dyr.

Den är riktigt grym, alla som har hållt i den tycker om den, alla andra är lite skeptiska, i princip.
Dyr? Mjaeeeh, det beror på... 16 GB är ju rätt värdelöst om du har en lite större musiksamling... 32 GB är helt OK prissat, 64 GB är dyr, men jag tror att man skulle må bra av att inte behöva kompromissa mellan saker man vill ha på iPaden och saker man måste ha på den..

Skrivet av lendorien:

Helt otroligt. En överdimensionerad iPhone säljer så här bra (vilket i dagsläget är mer fakta än åsikt så inga flames tack).

En överdimensionerad touch juh! För i Sverige kan vi ju faktiskt ringa med fåra iFånar

Skrivet av Refused726:

Kommande Microsoft Courier är bra mycket coolare och funktionell än vad Ipad någonsin kommer att vara: http://www.engadget.com/2010/03/05/microsofts-courier-digital...

Skönt att du vet det redan nu
Men jag kan hålla med om att den verkar lovande.
Men jag vågar inte uttala mig förrän jag har hållt i en Courier om vilken som är bäst. Jag blev totalomvänd när jag började leka med iPaden första gången. Jag gick från att vara väldigt tveksam men ändå se potential i plattformen till att vara väldigt positiv till iPaden så som den är idag.

Skrivet av maniak:

Ännu en kassako för apple att mjölka den stora massan med.

Har även hört att man inte kan synka den trådlöst ens, måste köpa kabel från apple.

Jag har hört att man måste montera den själv också...
Det är lite konstigt att de inte kunde skära ner på priset mer när de gör som IKEA och outsourcar ihopbyggandet också... Riktiga pajasar de där människorna på Apple alltså

Jag lovar, man får inte med en dock-usb-kabel när man köper den! Jag vet, för det är min iPad som visar Swecs hemsida... Självklart får du med en USBkabel när du köper den! Att synka via bluetooth har jag inte försökt... Men jag kan testa

Edit: Det gick inte att synka med min MacBook iaf.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Skrivet av Felix:

Jag kan meddela att efter lite enkla instruktioner klarade min mormor av att spela både Plants vs Zombies och navigera på SvDs hemsida utan problem och hon var klart positiv till hur enkel den var att använda.

Skärmen är sjukligt bra, det enda som begränsar betrakningsvinkeln är att skärmen till slut göms bakom skalet.. Batteritiden är brutal, 10 timmar filmtittande om du sänker ljusstyrkan till minsta. Om du anstränger dig så kan du få ner batteritiden till 6 timmar...

Jag kan inte hålla med om att den är jobbig att läsa på. Men jag är ju ung och kry och ser riktigt bra (1.6, att jämföras med 1.0 som är "normalt") och är dessutom van att kika på en datorskärm massor med timmar i sträck.

Jag tycker att det är en klart vettig pryl!
Nu har jag ju inga andra referenspunkter så det kanske kommer något som är oändligt mycket bättre som är Androidbaserat, vad vet jag

Den är riktigt grym, alla som har hållt i den tycker om den, alla andra är lite skeptiska, i princip.
Dyr? Mjaeeeh, det beror på... 16 GB är ju rätt värdelöst om du har en lite större musiksamling... 32 GB är helt OK prissat, 64 GB är dyr, men jag tror att man skulle må bra av att inte behöva kompromissa mellan saker man vill ha på iPaden och saker man måste ha på den..

En överdimensionerad touch juh! För i Sverige kan vi ju faktiskt ringa med fåra iFånar

Skönt att du vet det redan nu
Men jag kan hålla med om att den verkar lovande.
Men jag vågar inte uttala mig förrän jag har hållt i en Courier om vilken som är bäst. Jag blev totalomvänd när jag började leka med iPaden första gången. Jag gick från att vara väldigt tveksam men ändå se potential i plattformen till att vara väldigt positiv till iPaden så som den är idag.

Jag har hört att man måste montera den själv också...
Det är lite konstigt att de inte kunde skära ner på priset mer när de gör som IKEA och outsourcar ihopbyggandet också... Riktiga pajasar de där människorna på Apple alltså

Jag lovar, man får inte med en dock-usb-kabel när man köper den! Jag vet, för det är min iPad som visar Swecs hemsida... Självklart får du med en USBkabel när du köper den! Att synka via bluetooth har jag inte försökt... Men jag kan testa

Edit: Det gick inte att synka med min MacBook iaf.

Nej det vet jag inte redan nu. Men grundat på de videos jag sett tycker jag att Courier klart verkar grymt mycket mer användbar än Ipad.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boken:

med e-bläck antar jag att du menar böcker? bara för att försäkra mig

Nej jag menar e-bläck, ja eller e-ink. Frugan har en Kindle och den är lika lätt att läsa ifrån som en vanlig bok. En stor fördel med e-bläck skärm är att den inte drar någon ström för att visa en sida. Att ladda en sida drar lite ström. Strömförbrukningen är dock minimal.

Ipad kommer som sagt inte ens i närheten av att vara någon bra platta för att läsa böcker.

Permalänk
Medlem

Måste få titta på en snart, är nyfiken som attan. Specsen tyder dock på en pryl med väldigt smalt användningsområde, antar iofs att man inte kan få en så bra skärm för 5000 kronor i en laptop.

Permalänk
Medlem

Eller så har den inte alls sålt bra och statistiken är påhittad för att skapa det där "alla andra har ju" suget som gör att apple användarna köper allt. Kanke lite konspirationsteori över det men vafan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Eller så har den inte alls sålt bra och statistiken är påhittad för att skapa det där "alla andra har ju" suget som gör att apple användarna köper allt. Kanke lite konspirationsteori över det men vafan.

Tvivlar på att ett så seriöst företag som Apple bara skulle hitta på all sådan statistik.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Eller så har den inte alls sålt bra och statistiken är påhittad för att skapa det där "alla andra har ju" suget som gör att apple användarna köper allt. Kanke lite konspirationsteori över det men vafan.

Jag kan intyga att folk stod i kö den 4 april för att få köpa sin iPad vid butiken på 5e vid Central Park
Det var alltså så många som ville köpa att de var tvungen att organisera spekulanterna i en kö, utanför butiken, för att folk som skulle titta på övriga appleprodukter skulle ha en vettig chans att kunna köpa något...

Jag tvivlar inte det minsta på att de sålde en halv miljon första veckan. Men att det är enda skälet till att den internationella releasen dröjer är jag mer skeptisk till. Det har ju surrats från underleverantörer om att det skulle vara brist vid lanseringen, det är nog den vi ser nu. Även om den inte märks av för att Apple skjuter upp på lanseringen.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boken:

jag tror att avsaknaden av anslutningar kan vara en långsiktig tanke i att allt ska vara trådlöst... Eller vad tror ni? Fler och fler har trådlösa skrivare, servrar, mediaspelare, även i svenssons hem.. Kan återkoppla till mitt jobb där vi säljer ca 50% trådlösa skrivare med en stadig ökning.
Mediaspelare säljer som smör! NASar/servrar osv är fortfarande rätt nytt för många men det ökar också..

Ut med usb in med nätverk!!

Eller vad tror ni? är jag ute och cyklar?

Nja, visst är det trevligt med trådlöst. Dock går det i grund inte att skriva ut från ipad, varken trådlöst eller med kabel. Det finns dock en workaround.

Permalänk
Medlem

Så Apple bestämmer sig för att låta det hänga och möra ytterligare lite till. Är någon förvånad?
Den stora shocken vore om de en enda gång lanserade någonting och INTE använde en minimal tillgång som om det vore godis...

Någonting säger mig att exakt samma sak hade hänt även om de så haft en ipad till varje kotte på planeten i lager.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem

Så jävla patetiskt, plus att det är ett helvetes vågspel! Med alla brister som uppdagats hade jag om jag varit Stevan Jobbig spottat ut skiten, vem vill ha en jävla massa halvfungerande WIFI-delar hängande över sig? Näe, detta må vara det "billigaste" de släppt men inte fan är det funktionellt eller hållbart!

Patetiska slarvrar som vill ha sådan här skit! Köp något fint till eran fru/flickvän eller barn istället!
Pengar i sjön!

(Jag äter gäääärna (dock dricker jag hellre) upp det jag precis skrivit.)

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Errek:

Så jävla patetiskt, plus att det är ett helvetes vågspel! Med alla brister som uppdagats hade jag om jag varit Stevan Jobbig spottat ut skiten, vem vill ha en jävla massa halvfungerande WIFI-delar hängande över sig? Näe, detta må vara det "billigaste" de släppt men inte fan är det funktionellt eller hållbart!

Patetiska slarvrar som vill ha sådan här skit! Köp något fint till eran fru/flickvän eller barn istället!
Pengar i sjön!

(Jag äter gäääärna (dock dricker jag hellre) upp det jag precis skrivit.)

Men du är inte bitter? haha! underbart inlägg.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av belga:

Så Apple bestämmer sig för att låta det hänga och möra ytterligare lite till. Är någon förvånad?
Den stora shocken vore om de en enda gång lanserade någonting och INTE använde en minimal tillgång som om det vore godis...

Någonting säger mig att exakt samma sak hade hänt även om de så haft en ipad till varje kotte på planeten i lager.

Precis, allt handlar om tillgång och efterfrågan Dom fulspelar så hårt, hoppas de förlorar på det när någon chysst android tablet snart lanseras med allt som ipad saknar

Permalänk
Medlem

det är ju rätt uppenbart att det finns ett apple hat här på swec apple kommer få skit oavsett vad de släpper. oavsett hårdvara osv.

visst saknar den vissa funktioner, multitasking är ju en sak, som dock o avhjälp innan sommaren i o med nya os:et. men det var ju samma sak med ipod, apple var inte först med mp3 spelare, de var inte heller de med mest funktioner. varför har de då sålt överlägset mest? kanske för att gemeneman inte vill ha 1000 olika funktioner, när de bara använder 10 st (räkne exempel). sen vill ju folk ha snygg design o snyggt/lätt gränssnitt, o det är apple rätt duktiga på.

även om jag personligen tror de kommer bli bland de större på denna sorts produkt, så kommer de få större motstånd med denna, än med ipod. det sa man ju i o för sig om iphone med och där vet vi ju hur det gått. och de kommer absolut inte sälja de mängder som de gör med iphone/ipod, men det är ju mer för att det är en helt annan produkt som är mer tveksam om folk verkligen behöver

sen den där microsofts produkten som länkats till tidigare i denna tråd, ja kommer konkurrera starkt på boksidan, men surfning, vem fan vill ha två skärmar med en kant i mitten när man surfar.känns lite som en lite mer nischad produkt

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Jag ska nog köpa en Wifi modell så man kan ha den när man är och och ska sova över hos någon eller om man vill bara slöa i sängen och soffan (:

Permalänk
Medlem
Skrivet av hakuni:

Det går väl om man verkligen försöker

Är det IPS-panel på skärmen? Det skulle kunna förklara priset, en vanlig IPS-skärm kostar runt 5k bara den (22" iförsig, men då är det utan touch)

Mig vetterligen säljer/sålde (i december) väl dell en ipsskärm på 22 tum för 2000 kronor?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Errek:

Så jävla patetiskt, plus att det är ett helvetes vågspel! Med alla brister som uppdagats hade jag om jag varit Stevan Jobbig spottat ut skiten, vem vill ha en jävla massa halvfungerande WIFI-delar hängande över sig? Näe, detta må vara det "billigaste" de släppt men inte fan är det funktionellt eller hållbart!

Patetiska slarvrar som vill ha sådan här skit! Köp något fint till eran fru/flickvän eller barn istället!
Pengar i sjön!

(Jag äter gäääärna (dock dricker jag hellre) upp det jag precis skrivit.)

Säljer man en halv miljon av en pryl några dagar efter lansering så är det väl inte så konstigt om det flyter upp några högljudda missnöjda kunder. När det gäller Apple verkar det dessutom oftast blåsas upp och helt utom proportion.

Själv gillar jag tanken på en större iPhoneOS-maskin. Bättre touchgränssnitt har jag aldrig använt och 1024x768 kan ju inte skada direkt. Något fullskaligt OS hör definitivt inte hemma på en surfplatta utan det ska vara nåt i stil med android eller iphoneOS. Riktiga datorer utan tangentbord har tillverkarna försökt med i tio år utan att nån har brytt sig nämnvärt.

Jag gråter mig inte till sömns över att min iphone inte har flash heller. Det är säkert lite mer irriterande på en ipad, men med handen på hjärtat så är det inte så värst ofta man behöver flash. I 99 procent av fallen är det ju reklam som man ändå helst slipper, och youtube funkar ju.

Permalänk
Medlem

Kan inte förstå att folk uttalar sig utan att ens ha sett produkten live. Som att sitta och säga att en bil är skitkass att köra bara efter att ha sett den på bild?!?!

Har nu haft nöjet att använda den i en vecka och jag blir mer och mer förtjust. Tycker inte heller att den är så dyr. Jämför med min Vaio Z21 som låg på lite över 21k. Den har jag förövrigt snart slitit ut efter att jag har släpat runt den överallt. Den kommer nu att få vila och iPaden tar över.

Det som retar mig mest är att det inte finns åäö an. Man får iof skylla sig själv när man köper något innan de har hunnit släppa den lokalt. Är även ganska less på att det inte finns någon multitaskning men det kommer ju även det.

I övrigt har jag inget att klaga på. Kör 64 GB men använder inte mycket av det. Använder Air video väldigt mycket och det är en fröjd att kolla på film och serier på skärman. Har inte heller haft några problem att sitta och läsa på den några längre strunder. Väntar på att Dropbox skall släppa en ipad app men fram tills dess använder jag GoodReader som fungerar kanon. Varför köra med usb minnen och skit när man kan ha saker i molnet?
Har kört en Acer A150 tidigare och en ipad vinner på alla plan.
- Snabbare
- Bättre skärm
- Nästan bättre tangentbord
- Man slipper en liten sketen jävla musplatta som knappt går att använda
- Man slipper det vinande ljudet från en minifläckt som går på högvarv för att kyla skiten, ändå blir den väldigt varm.
- Man får en batteritid som inte går att jämföra
- Man får en enhet som går att använda från standby läge på en sekund.

Klart att det inte går att jämföra den med min Vaio men det hoppas jag inte att någon hade trott heller. Jag är en ganska avancerad datoranvändare så jag skulle aldrig klara mig utan en stationär men det lär finnas massor med folk som klarar sig med en iPad. Kanske lite fördomsfull men det lär finnas mängder med tjejer där ute som skulle klara sig bra med en iPad. Skall man bara läsa lite bloggar, köra facebook, mail och lite msn fungerar den hur bra som helst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Perc:

Säljer man en halv miljon av en pryl några dagar efter lansering så är det väl inte så konstigt om det flyter upp några högljudda missnöjda kunder. När det gäller Apple verkar det dessutom oftast blåsas upp och helt utom proportion.

Själv gillar jag tanken på en större iPhoneOS-maskin. Bättre touchgränssnitt har jag aldrig använt och 1024x768 kan ju inte skada direkt. Något fullskaligt OS hör definitivt inte hemma på en surfplatta utan det ska vara nåt i stil med android eller iphoneOS. Riktiga datorer utan tangentbord har tillverkarna försökt med i tio år utan att nån har brytt sig nämnvärt.

Jag gråter mig inte till sömns över att min iphone inte har flash heller. Det är säkert lite mer irriterande på en ipad, men med handen på hjärtat så är det inte så värst ofta man behöver flash. I 99 procent av fallen är det ju reklam som man ändå helst slipper, och youtube funkar ju.

Skulle inte säga att någon brytt sig nämnvärt om iPad heller, Apple hade utan problem kunnat sälja 0.5 miljon netbook-tablets också. Grejen med de gamla låg-effektgrejerna var att de kostade 20 000:- +. Idag har du Atom och snåla C2D (CULV) varianter för småören.

Ingen mobil har flash ännu, Flash lite kan du inte köra vanliga flashsidor i och det dröjer fortfarande en stund innan Flash 10.1 släpps och alla nya telefoner kommer inte ens klara det. iPad är en MID med massor bolag som lovar att släppa apps även fast de kommer misslyckas stort med sina satsningar. Dvs intresse är det inga problem med. Men en Android/Tegra tablett klarar 1080p H.264 flash som youtube HD fint utan krångel. Det gäller bara att Adobe släpper det och visar att de klarar av plattformen, det finns bra mycket mer utvecklare för en flash/AIR kompatibel plattform. Det är som vanligt bara en sak som är rätt i tiden, men fortfarande ett segment bra mycket mindre än netbookmarknaden. E-ink enheterna testar de surf på också (innan vi visste att Apple skulle släppa någon MID, det är bara naturligt) så de här renodlade multimediaplattorna försvinner säkert när tekniken mognat. MID i sig är inget nytt och de blir av naturlig utveckling mobiler, precis som e-bokläsare naturligt kommer utvecklas till surfplattor och så småning om få produktivitetstillämpningar. Apples MID är dock inte mycket annat än en utvecklingsplattform för kommande iPhone. Mjukvarumässigt och hårdvarumässigt åtminstone. Apples nyskapande var dock att vara först med IPS-skärm i det här segmentet då de förut inte tillverkades. Men det är LG som ska tillskrivas innovationen. De har säkert andra tänkta som kunder. Mediaindustrin kommer hur som helst gilla Flash/AIR-kompatibla enheter bättre för det passar dessa stela företag bättre. iPad var dessutom inte i närheten av den totalitära walled garden de drömde våta drömmar om med sina helt orimliga förväntningar och tron på att de kan återliva sin gamla affärsmodell istället för att folk bara konsumerar deras vanliga webbvariant. Att uppfinna hjulet på nytt på ett sådant sett att ingen kommer komma i kontakt med den nya versionen kommer inte ge dom något. Varför återimplementera något vi redan har och vi ändå utvecklar. Nog för att det inte är vad Apple försöker med, de vet att det är en oviktig plattform som idag inte är mycket annat än en traditionell MID. En tablettdator för konsumenter har aldrig släppts, det är HP först ut med. För övrigt. Apple såg bara på sin mobilplattform.