Sony Ericsson w890i massa fel

Permalänk

Sony Ericsson w890i massa fel

Hej!

Jag köpte en W890i i somras och den funkade bra i typ 2 månader, Sen började den strula. Skapar denna tråden mest för att varna och få lite feedback från andra som också haft/har denna modellen. Dessutom skulle jag gärna vilja veta hur jag klämmer snikna Telenor på en ny telefon.

Felen är följande:

Hänger sig och startar om efter vart annat sms man tar emot, ofta flera gånger på raken.

Vibrerar onormalt länge vid sms, ibland helt random

Stänger av sig själv när man lyssnar på musik

Åtgärder:

Återställt/uppdaterat mjukvaran, en gång själv och en gång hos telenor. Detta funkade de första 2 veckorna sedan börjar den muppa sig igen.

Har papper på att den har varit inne och blivit åtgärdad på Telenors service (som förövrigt var snabb).

Köpte telefonen förra sommaren och har ett års garanti. Har 199kr i månaden och betalar inget för själva telefonen.

Telenor gubben jag snackade med sa att han tyckte jag skulle KÖPA en ny telefon, men i hel*ete ska jag, så hur får jag dom att stå för en ny telefon? Jag köpte ju inte denna för att den skulle vara trasig, även om den var "gratis".

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Har haft exakt samma fel :S Köpte min hos Sony Ericsson Experience store eller va de heter. Lämnade in den 3ggr, sen en 4e för reklamation. Fick alla mina pengar tillbaka Han erbjöd mig en T700 också, men tackade nej (antingen pengar eller telefon då )

Lämna in skiten till telenor, tvinga dem att laga den. Är jag inte ute och cyklar är de skyldiga att laga den el. ge dig en ny.

MVH
Adyzz

Permalänk
Skrivet av Adyzz:

Har haft exakt samma fel :S Köpte min hos Sony Ericsson Experience store eller va de heter. Lämnade in den 3ggr, sen en 4e för reklamation. Fick alla mina pengar tillbaka Han erbjöd mig en T700 också, men tackade nej (antingen pengar eller telefon då )

Lämna in skiten till telenor, tvinga dem att laga den. Är jag inte ute och cyklar är de skyldiga att laga den el. ge dig en ny.

MVH
Adyzz

Ja jag får göra det nu inna garantin tar slut då:) För det är nog rätt klart att de inte kommer kunna fixa den...

Men frågan är om jag kan få pengarna tillbaka, eftersom jag fick telefonen "gratis" till abbonemanget... eller kan jag ha rätt till vad telefonen var värd att köpa lös hos telenor vid tillfället jag tecknade abbonemanget?

Tar gärna en nyare dyrare telefon och lägger till mellanskillnaden, bara jag får någon sorts kompensation för denna skiten...

Någon som har något förslag på en nice mobil om jag nu skulle få pengarna tillbaka? Är lite sugen på Htc Hero eller möjligen Sony Ericsson Vivaz

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av darkmoon:

Skittelefon

Skicka in den.

har gjort det två gånger nu, och det ända dom gör är fabriksåterställning av programvara, så behöver bara skicka in den för samma fel en gång till, sen blir det ny telefjån

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk

Hej igen, nu har den börjat byta tema själv iallfall så den kommer nog vara lagom jobbigt till bidraget kommer.

Nu är det så att telenorgubben sa att jag inte kan få några pengar tillbaka, men det stör mig inte så mycket. Då har jag två alternativ om jag reklamerar telefonen.

alternativ 1. Få en ny telefon som är värd 199kr/mån i 24 mån (typ W595, kostar 1995kr utan abbonemang) och sen sälja den i lådan och köpa nytt från någon vettigare försäljare än telenor.

alternativ 2. Om jag får en bra deal på en HTC legend hos telenor.

Vad tror ni?

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Hej igen, nu har den börjat byta tema själv iallfall så den kommer nog vara lagom jobbigt till bidraget kommer.

Nu är det så att telenorgubben sa att jag inte kan få några pengar tillbaka, men det stör mig inte så mycket. Då har jag två alternativ om jag reklamerar telefonen.

alternativ 1. Få en ny telefon som är värd 199kr/mån i 24 mån (typ W595, kostar 1995kr utan abbonemang) och sen sälja den i lådan och köpa nytt från någon vettigare försäljare än telenor.

alternativ 2. Om jag får en bra deal på en HTC legend hos telenor.

Vad tror ni?

Det du kommer få vid en reklamation är ett nytt saleskit med en W890i. Och eftersom den inte går att sälja för Telenor så är det den telefonen du kommer få. Om Telenor erbjuder sig att byta mot en annan modell så är det enbart kudos till dem. Däremot att du ska "få en ny telefon" med ett bundet abonnemang... går du på det så får du skylla dig själv

Permalänk
Skrivet av darkmoon:

Det du kommer få vid en reklamation är ett nytt saleskit med en W890i. Och eftersom den inte går att sälja för Telenor så är det den telefonen du kommer få. Om Telenor erbjuder sig att byta mot en annan modell så är det enbart kudos till dem. Däremot att du ska "få en ny telefon" med ett bundet abonnemang... går du på det så får du skylla dig själv

Så du tror att de har kvar nya w890? Det tror inte jag nämligen.

Antar att jag kommer få en w595, för det är den enda motsvarande de verkar ha. Om de inte vill erbjuda mig mellanskillnaden till en Legend så får de skylla sig själva. Då säljer jag den nya telefonen jag får och köper ny telefon någon annanstans

De tjänar ju på om jag köper telefon av dom och inte elgiganten tex.

Edit: Du får gärna förklara vad du menar med "Däremot att du ska "få en ny telefon" med ett bundet abonnemang... går du på det så får du skylla dig själv :P" Klart jag ska få en ny telefon gratis som motsvarar en w890i, bara för att jag fick den för 0kr till det abbonemanget betyder inte det att den inte är värd något.

En ny W890i kostar enligt prisjakt 2199kr som billigast.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Har du provat att uppdatera mjukvara själv?
Det är det fösta du skall göra om en mobil strular.

Det verkar som Telenor inte har ansträngt sig alls med att med att fixa din telefon, dom vill nog bara sälja en ny till dej.

Permalänk
Skrivet av yubi:

Har du provat att uppdatera mjukvara själv?
Det är det fösta du skall göra om en mobil strular.

Det verkar som Telenor inte har ansträngt sig alls med att med att fixa din telefon, dom vill nog bara sälja en ny till dej.

Japp, blir samma resultat.

Jag säger inte nej till en ny telefon, men om de inte kan fixa denna så reklamerar jag den. De likvärdiga telefoner de i dagsläget har inne till mitt abbonemang kostar runt 2000. Och eftersom jag har lite mer än ett år kvar på mitt abbonemang borde jag kunna köpa tex denna :

och dra av värdet av den telefon de slipper ge mig, frågan är bara vad de värderar den telefonen i detta sammanhang. De vinner på att göra den affären, eftersom annars har de inte kvar mig som kund på ny mobil.

Det är dom som sålt mig en kass mobil, och jag vill/ska bli ersatt. Även fast den kostade 0kr när jag köpte den så var det ändå till abbonemanget så dess kostnad var ju inräknat i ett 199kr 24mån abbonemang. Och den har verkligen inte rätt att krångla som den gör, i så fall hade jag ju aldrig köpt den.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Så du tror att de har kvar nya w890? Det tror inte jag nämligen.

Antar att jag kommer få en w595, för det är den enda motsvarande de verkar ha. Om de inte vill erbjuda mig mellanskillnaden till en Legend så får de skylla sig själva. Då säljer jag den nya telefonen jag får och köper ny telefon någon annanstans

De tjänar ju på om jag köper telefon av dom och inte elgiganten tex.

Edit: Du får gärna förklara vad du menar med "Däremot att du ska "få en ny telefon" med ett bundet abonnemang... går du på det så får du skylla dig själv :P" Klart jag ska få en ny telefon gratis som motsvarar en w890i, bara för att jag fick den för 0kr till det abbonemanget betyder inte det att den inte är värd något.

En ny W890i kostar enligt prisjakt 2199kr som billigast.

Tro mig, Sony Ericsson har fortfarande kvar W890i i saleskit just för såna här ärenden. De säljs inte, men de finns kvar. Telenor har inte ett skit att säga till om där om de inte väljer att faktiskt GE dig en annan telefon. För den telefon de kommer ersättas med är just en W890i eller nästföljande modell om den inte går att få tag på. Det är inte säkert att de får en modell som går att sälja med andra ord.

Det är vad en reklamation innebär med Sony Ericsson. Sen är det helt upp till återförsäljaren (alltså Telenor) om de vill vara godhjärtade.

Du kanske förstår problematiken för återförsäljarna? Att de får en modell som inte går att sälja och du vill att Telenor ska ge dig pengar som de omöjligen kan få igen.

Så det är helt upp till Telenor, som sagt, om de vill vara schyssta. Kan ju inte påstå att de bryr sig ett skit om de förlorar dig som kund eller inte.

Om de däremot får en säljbar telefon till sig från Sony Ericsson så kan ni ju börja diskutera andra alternativ.

Permalänk
Medlem

NJae min SE C905 har gått sönder typ 4 gånger fick en ny första gången sedan har det blivit lagning. inga problem telenor lagade den gång på gång Det verkar som många SE telefoner går söner. synd...

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Skrivet av nfskillen:

NJae min SE C905 har gått sönder typ 4 gånger fick en ny första gången sedan har det blivit lagning. inga problem telenor lagade den gång på gång Det verkar som många SE telefoner går söner. synd...

Jag tänker iaf reklamera min, sen får de bestämma om de vill tjäna på det eller inte.

Om jag får rabatt på en legend så kommer jag ju köpa till fri surf... Om jag får en ny likadan säljer jag den i lådan som sagt. Pallar inte med skittelefoner längre.

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk

Hittade en liten kul sak på expert....

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Albinfiskare:

Hittade en liten kul sak på expert....

http://i43.tinypic.com/9k5hlv.jpg

När var hur? Är det alldeles nyligen? I så fall tycker jag synd om dem som har den kvar i lager

Permalänk

Japp det var för typ en vecka sedan^^

Btw, Telefonen har börjat bugga igen nu efter senaste inlämningen dock inte lika frekvent som förr men tror det kommer. Så det blir en vända till telenor i veckan

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk

Tjoo, Nu händer det grejjor!

Var inne på telenor idag och reklamerade telefonen och säljaren jag snackade med verkade mycket förstående Han sa att de skickar in min telefon till telenors internetbutik och så skickar de tillbaka en ersättnings lur. Han sa även att min lur var värdera till 1995kr.

Dessutom sa han att om jag ville ha en bättre telefon istället, så får jag hela ersättningstelefonens värde i rabatt/tillgodo när jag köper en dyrare (telenorbutiken i lund "köper" ersättningsluren av mig). Dock kunde han inte säga om jag var tvungen att köpa en dyrare telefon för "löspris" eller billigare ( eftersom jag har ett år kvar på abbonemanget) men det verkade på honom som det blir det senare.

1418kr för en Legend är ju inte helt illa pinkat Får hoppas att de fattar att det är en fair deal, för lös kostar den fan 5000 hos telenor

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

*suck*

Jag har EXAKT samma problem förutom det där med vib. Jag har nu lämnat in min mobil för 3e gången och har gjort en skadeanmälan för efter ett antal snurriga telenorförsäljare så säger den trevliga killen att jag SKA kunna få ut en ny mobil efter tredje inlämningen. Skall hämta den på fredag, men e orolig att de bara lagat den där populära "vattenskadan", för då är ju de ursprungliga problemen kvar! Stod på telenorservice.se nämligen att reparationen är klar?
Jag har stått ut ett helt jävla år med en mobil som inte klarar av att man surfar, smsar, får lev.rapport samtidigt som man går in i t.e.x kontaktboken, SIM-inaktivt flera ggr på rad...får jag tillbaks samma skit mobil trots allt å jag lånat 600 spänn i onödan för självrisk, då ringer jag ett samtal och ger en fet utskällning för det här ska man inte stå ut med! Jag tvivlade i början då jag skaffade telenor, och nu inser jag att jag hade mina skäl! Saknar TELIA!

googlar man dessutom på modellen w890i så kommer det inte upp nåt annat än problem....Det om nåt är bevis på att det e fabrikationsfel på skiten.

Hmm, såg att det löst sig för dig.....*avis*

Permalänk

Både jag och en arbetskollega har liknande problem med våra SE G502'or. Rebootar när man får/skickar sms, ibland när man ringer eller blir uppringd osv osv...
Ofta hittar mobilen inte simkortet när den startat om...

Visa signatur

3570K, MSI Z77A-GD65, GTX670 WF3 OC, 16GB DDR3@1600MHz

2600x, ASUS ROG STRIX B450-F GAMING, GTX1070Ti, 16GB DDR4@ 2666MHz

Permalänk

Ja klart det är fel på skiten, om inte uppdaterad mjukvara hjälper.

Har inte hört något från telenor än, Men telefonen skulle in till deras huvudlager lr serviceställe och sen skulle de skicka ut en telefon till Lunds telenorbutik, och sen får jag välja att ta den telefonen eller få tillgodo/presentkort på vad den telefonen är värd i deras butik.

Och jag tänkte lägga till mellanskillnaden till en Htc legend, så skiten håller något år iaf...

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk

Så mina vänner!

Fick tillbaka en Sony Ericsson YARI (U100i) av telesnor och blev erbjuden att köpa Legend där för 3000kr... Icke så nicke sa jag. då köper jag den någon annanstanns där den är billigare (varpå telenorkillen sa "det kostar att ligga på topp" och " Det är liksom sony ericsson som gjort fel, så jag kan inte ge dig en bättre deal")

Så jag har låst upp yarin för 200kr, sålt den för 1700kr och beställde precis en Legend på pc city för 4190kr efter att ha blivit lovad att de hade den i lager

Tjänade 310kr jmf med telenors alternativ plus att man slapp sponsra dem när de inte vill ge ngn bra deal till en bra kund

Tack för mig!

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/