Permalänk
Medlem

Asus X72VN - Windows 7 ?

Tjenixen!

Igår fick jag den briljanta iden att installera om min Asus X72VN från Vista till Windows 7
Inga problem till en början förstås. Men efter att jag börjar installera om prylarna insåg jag (smart nog i efterhand) att de drivrutiner som finns på Asus hemsida inte är kompatibla med Windows 7 för denna datorn.

Datorn startar och rullar på ett tag.. Sedan får jag antingen blåskärm, och den skall kolla Physical memory etc..
Eller så hänger den sig och det går inte göra annat än att stänga av på strömbrytaren och starta upp igen.

Det jag undrar är.. hur går jag tillväga om de drivrutiner som finns på Asus hemsida inte är kompatibla med Win7?

Finns det något sett att komma runt detta?
För jag gråter när jag sitter på Vista.
Hjälp uppskattas!

Ha det fint, / Alex

Visa signatur

FULL COUNTER

Permalänk
Avstängd

testat med att köra programmen i kompatibilitetsläget/Högerklickat och valt kompatibilitet, sedan valt att kryssa i rutan "Kör detta program i kompatibilitetsläge för:" och sedan valt Windows Vista med antingen Service Pack 1 eller Service pack 2?

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 1700, kylare: Noctua NH-L12, Mammabräda: Gigabyte AX370 Gaming-K3, RAM: Corsair LPX 3200Mhz @ 3066Mhz vid 1,35V stabilt, GPU: MSI 1080 Ti Gaming X, PSU: Corsair SF600, Lagring: 2xWD Red 3TB speglat, 1x Samsung Evo 960 256GB, Chassi: Inbyggt i skrivbordet, sörjer för sval lägenhet.

Permalänk
Medlem

vista drivrutiner fungerar med W7 då de är kompatibla