Muskampen 2025 är igång! Varje dag 19:00

Gemensam beställning från www.case-mod.com

Permalänk
Avstängd

i värsta fall...blire ju en 500 per låda i frakt...+ tull om det skulle gå så illa

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Avstängd

Re: Group Buy to Sweden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Case-Mod.com
Hello SWEClockers.com forum member.

I am emailing from Case-Mod.com. Many of you have shown interest in our items. We usually do not ship overseas. We are, however, willing to ship to you and your friends in Sweden. Here is our idea...

We will be able to fulfill orders which total near US$400. I would suggest you and a few friends get together and order in 1 group. Once an order list is made, you may email it to sales@case-mod.com with your shipping address. Once we receive the order we will find a shipping estimate and give it to you with the final total. We will ask that you please do not order through your credit card on the website. We will require a Money Wire. Once we receive the funds from the bank, we will ship your order.

I have heard that lists are already being made amongst the members. Recently, we have received too many emails from Sweden. We are not able to keep up with 15-20 emails a day. It would be best if one person can coordinate and that person email us only. This will be much easier for us. We will try our best to answer any questions here, but we can not read your language

Sarfaraz
Case-Mod.com

I am Patrik Sandgren and I take care of the list I am going to send you the 12 september...:D

Klaga inte på min svengelska:)

//Patrik

Visa signatur

[size="1"]Chip-Con Prometeia || Xtreme DDR 512MB || EPoX 8K5A2+ || AMD 1700+@2860MHz || Creative Gf4 Ti 4400 || Gentoo linux
[/size]

Permalänk
Medlem

Måste bara säga at jag fic dessa 2 svar på mindre än en timme de är jävligt bra där tycker jag

Visa signatur

Gigabyte GA-7VRXP | AMD XP AGOIA 1800+@2000+ | Tyst luftkylare ;) | Samsung 256 MB DDR | GF 2 PRO | Seagate Barracuda IV 80 GB

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av L@dan
Måste bara säga at jag fic dessa 2 svar på mindre än en timme de är jävligt bra där tycker jag

Ja dom är fatalt snabba på att svara...jag fick svar på mina frågor på mindre än en timme plus att jag fick dom att skriva lite här på sweclockers så att alla ser att detta är seriöst!

Visa signatur

[/size]

Permalänk
Medlem

Det vore bra om någon moderator skulle kunna klistra denna tråd ett tag så att folk inte mailbombade Case-mod.com för mycket

I och för sig skulle man kanske lägga till det i köparens guide FAQ men jag är för trött nu..

Edit: Jag kan sammanfatta det viktiga om beställningar från casemod.com i en ny tråd om det är bättre. För att det är nog bra om folk får veta att beställningar ska vara på runt $400 för att de ska skicka till Sverige..

Visa signatur

Gigabyte GA-7VRXP | AMD XP AGOIA 1800+@2000+ | Tyst luftkylare ;) | Samsung 256 MB DDR | GF 2 PRO | Seagate Barracuda IV 80 GB

Permalänk
Avstängd

Ja så kan du göra om du vill...denna tråd är lite tillrörd...Men det går fortfarande hoppa på min beställning..bara så alla vet

Visa signatur

[/size]

Permalänk
Medlem

såg att dom har fått in en radiator nu också, flr en 120mm fläkt, den kostar 35$
"This 'Heater Core' Style Radiator has mounting holes for a 120mm Fan. The Radiator has Copper Tubing and Aluminum Fins to provide the best possible cooling for its size"

den verkar vara helt ok

Permalänk
Medlem

skcikar iväg en beställning till dig.. men om du bluffar kommer jag fan hem till dig riktigt rejält och spöar ner dig

men kan man inte skicka på något anant sätt?

kan skicka cashen till dig Via brev istället? har inget PG nr

Permalänk
Avstängd

Nej då du ska inte oroa dig för att jag bluffas...fan sånt är det värsta jag vet...ni kan få mitt telefonnummer hem och adressen här...

Om ni inte tror mig kan ni ju ringa mig:

Partik Sandgren
Syrenv 8
644 36 Torshälla

Tel: 016-343636

Är det nån som har nåra ideer om hur jag ska ta betalt av er så är dom givetvis välkomna

Men asså, det är fortfarande inte riktigt säkert att det blir nån beställning....jag har dessutom mailat handelskammaren och frågat vad som gäller när man importerar från USA

det är tullfritt att ta in datadelar till sverige från USA, men då är det ingen moms på dom...och momsen dras på fraktpriste oxå...så om vi beställer för 6000kr inkl frakt så kommer det att bli 7500 kr att betala för grejjerna totalt...

Men det är bara om paketet/paketen fastnar i tullen....jag har än så länge inte snackat med dom på case-mod.com om att skriva "happy birthdat Mr. Patrik Sandgren" på paketet....

Men vad fan ska dom tro när det kommer 5 paket från usa med datorkomponenter där det står "happy birthdat Mr. Patrik Sandgren"

Därför känns det som att vi kanske kommer att få lägga på den där jävla momsen...

innan jag jag skickar efter ordern kommer jag informera _ALLA_ om vad dom kommer få betala om det åker fast i tullen och om det inte gör det....

Så ni kan vara lugna..ni ska inte få betala mer än det kostar...jag ska föröka lyckas med att smita undan momsen....

EDIT:hoppas det inte finns nåra poliser på forumet....

EDIT2: Nu är beställningen uppe i 390$ så nu är det tillräckligt för att case-mod.com ska axeptera beställningen :D:D:D

Visa signatur

[/size]

Permalänk
Medlem

Nu är jag lite nyfiken, jag ska själv beställa men va ska ni beställa ?

Permalänk
Avstängd

jag ska beställa ett sånt silverchassi med fönster som visas högst upp i tråden...inga flera som ska ha chassin än så länge...förövrigt så är det mest fläktar och nåra psu mod och lite lysrör....

Visa signatur

[/size]

Permalänk

HEY YO!

du ska få ett mail snart. när som helst

Permalänk
Avstängd

Tack så mycket...jag hinner inte lägga di gi listan nu...du får ett ail i eftermiddag när du är tilllagd...

Visa signatur

[/size]

Permalänk
Hedersmedlem

Är det någon minimisumma man måste handla för? Är intresserad men jag kommer inte upp i mer än ~30dollar.

edit: felstavning

Visa signatur

"En gång ingen gång, två gånger en gånggång"

Permalänk
Medlem

jag handlade för typ 100 kr och det godkändes

Permalänk
Avstängd

Ähh, vaffan det spelar ingen rolla hur mycekt eran beställnin gligger på...

Just nu sp kan jag glatt meddela att vi lätt har kommit över 400$ grönsen...vi är nämligen uppe i 575$ vilket är mycket bra...ju mer vi köper för destom finare fraktpris kommer det med största sanorlikhet att bli...och ju fler som köper deto fler blir vi som delar på frakten...nu är vi 9 personer ikl mig

Jag har förövrigt efter många långa diskutioner med mina föräldrar kommit fram till hur mycket pengar jag kommer bli tvungen att få av er innan jag beställer...så här är det:

Om jag köper för 100$ så får jag betala ca 18% av fraktenvi antar att frakten ligger på ett tusen krono eller 100$... 100+20=120

det vill säga att det är 120$ som det ska läggas moms på om det fastnar i tullen... 120*1,25= 150$

Alltså, den som ska köpa för 100$ kommer att få skicka 1500 kr till mig + den frakten i sverige från mig hem till dig..om ni inte orkar komma hit och hämta era paket i eskilstuna...

Men om ni har nån av era förälrar har en firma så kan ni ju dra av momsen igen i firman och i sådanna fall kommer min pappas firma, SN DATA AB att skriva ut kvitton till er så ni kan bokföra det i företagen om ni har nåt sånt och dra av momsen igen...

Men vi kan även ha tur att slippa att tullen ser paketet o lägger på moms genom att jag försöker tvinga dom på case-mod.com att skriva happy birthday på paketet/paketen och kanske till o med slå in dom lite kanske...vad vet jag...bli beställningen tillräckligt stor så kommer dom nog kunna göra en del saker för att det ska bli så billigt som möjligt för oss...

Det är nu den sjätte september och jag ska skicka iväg listan den tolvte september för att jag skrivit det tidigare i tråden...men eftersom pengagränsen är passerad nu så skulle jag kunna förkorta slutdatumet och skicka iväg den idag eller imorron...vad tycker ni?

Puhh, detta blev lite långt...hoppas ni orkar läsa

///Patrik

Visa signatur

[/size]

Permalänk
Medlem

För mej får du gärna vänta några dagar till eftersom jag inte riktigt bestämmt mej än

så om jag köper för 50$ så får jag skicka 750:-?

Permalänk
Hedersmedlem

Om jag har fattat det rätt så skall vi sätta in ("antal dollar" *10)*1,5 på ditt konto? Och detta inkluderar ev. moms och tull men exkl. fakt inom sverige?

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

ja typ...men då har du inte räknat att 50$ är typ 8 procent av 575$ som ör hela beställningen så du kommer få betala 8% av frakten oxå...lär inte bli så mycket....

EDIT: Svarade på Dez

Visa signatur

[/size]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nizenco
Om jag har fattat det rätt så skall vi sätta in ("antal dollar" *10)*1,5 på ditt konto? Och detta inkluderar ev. moms och tull men exkl. fakt inom sverige?

Nej inte riktigt eftersom jag fortfarande inte vet vad frakten blir....det som jag räknade innan så beräknade jag frakten till 100$ totalt men eftersom jag inte vet vad frakten bli ännu så får vi vänta och se...kommer att kontakta samtliga som jag har på min lista innan jag vill ha betalt...för annars vet ni ju inte hur mycket ni ska betala...jag kommer att räkna ut alla kostander om paktet skulle fasta i tulle och om det inte skulle göra det och medela varje snubbe som jag har på min lista...

///Patrik

Visa signatur

[/size]

Permalänk
Hedersmedlem

Ok då är jag med, hur många är det som skall ha chassin? Jag är inte speciellt intresserad att beställa massor av små saker för ~30 dollar om det är fyra chassin som skall skickas eftersom frakten antagligen blir ganska stor då :/

Visa signatur

Permalänk

nizenco har en poäng. men vi kan ju babbla mer om det när han vet hur mycket frakten egentligen kommer att kosta.

Permalänk
Medlem

om skiten inte fasnar i tullen så får du ju massa extra pengar :+

Permalänk
Medlem

Sätt slutdatumet till 10:de eller nått ?
då kanke det har kommit in nått mer på sortimentet. Det kom ju t.ex in ett nytt chassi igår.

*Edit* föresten fanns dt inte en till tråd som handlade omm case-mod.com och isåfall kaningev va snäll och länka till den ?

Permalänk
Avstängd

Ja fan nu sätter jag slutdatumet till den 10onde för jag orkar inte heller vänta längre...ni som inte har skickat till mig ännu har 4 dagar på er-..sedan sammanställer jag listan och skickar den till cse-mod.com...jag kommer be dom att ta reda på två priser:

1. Airmail, kostar helvetes mycket...kommer hit på typ en vecka

2.Shipmail, mycket billigare, tar typ 20-30 dagar....

det är dom alternativen som finns...Priserna vet jag som sagt inte ännu...men jag har hört att det skulle tex kosta 70$ per chassi med airmail så vi lär ju få räkna med en saftig fraktkostnad om vi tar airmail...

nizenco: än så länmge är det bara jag som ska ha chassi....min beställnin gligger på hela 150$ så jag kommer ju oxå få betala en del på frakten....

Visa signatur

[/size]

Permalänk
Medlem

ta shipmail..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av T4nk
ta shipmail..

ja jag anser oxå att shipmail är ok...jag sparar hellre en massa pengar...

Visa signatur

[/size]

Permalänk
Hedersmedlem

nu när jag vet hur det ligger till blev det plödsligt välldigt lockande att beställa en låda

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

det låter ju bra...ju fler vi är desto fler får dela på frakten

Visa signatur

[/size]

Permalänk

lång tid det, men jag antar att det är bättre än att de som inte ska ha ett chassi får betala en del av den dyra frakten för de som ska ha ett.
Men om det bara är du snugglez som ska ha ett chassi kan det väl kanske vara värt det om vi får det fyra gångre fortare.