Permalänk
Medlem

Problem!!!

Hade beställt flytt på mitt bredband från bredbandsbolaget till min nya lägenhet, men när jag ringde dom idag så fanns det någon sorts blockering då nån gammal hyresgäst som blivit vräkt ej tagit bort sitt abonemang på antingen internet eller telefoni. Bredbandsbolaget kunde ej hjälpa mig med detta och jag avslutade därför deras tjänst. Ringde min hyresvärd och fick enbart fram ett namn, men inget övrigt på tidigare hyresgäst. Men den människan finns inte listad någonstans och är inte nåbar. Funderar på om hon kan vara hemlös. Detta betyder att blockaden kommer ligga tills hon tar och avslutar sitt abonemang.

Någon som varit med om detta? Pallar inte sitta på mobilt utan vill ha en snabb lina. ( Kan tillägga att jag måste köra igenom telejack då det inte finns något fiberuttag etc).

Ha det

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan

Permalänk
Medlem

Är det bredbandsbolaget son är eran ISP i huset du bor i nu?
Om abonemanget ligger hos dom borde dom faktiskt kunna göra någonting åt saken eftersom de är du som är skriven och boende på den andressen,
Alt kan du inte på nått sätt komma åt internet via hennes abonemang? (Fri surf:P Gjorde så själv en gång, förra hyresgästen hadde glömt säga upp sitt bredband så jag hade fri fiber i 2år, stängdes dock av 2v innan jag flytta:D)

Permalänk

Ja sådana situationer har jag råkat ut för många gånger då jag jobbat för en ISP och ett äldre abonnemang ligger kvar och blockar av olika anledningar. Det behöver inte vara samma ISP som blockar utan är mer vanligt att någon annan ISP håller i kopplingen då det inte avslutats ordentligt. Enligt reglerna ska den som äger abonnemanget avsluta det men inte alltid möjligt om personen inte kan nås.

Nu vet jag inte vad du har frågat BBB för frågor när du säger att de inte kan hjälpa dig men se om de kan få fram vilket bolag som blockar och sedan ring det bolaget och förklarar läget. Detta är ett problem och finns ingen bra lösning utan det gäller att vara påstridig och hamna hos rätt person hos rätt bolag tyvärr. Lycka till.

Visa signatur

The wheel of time turns, and Ages come and pass. What was, what will be, and what is, may yet fall under the Shadow.

Permalänk
Medlem

BBB kunde ej hjälpa mig ej heller hyresvärd. Glocalnet kunde så tog abbonemang hos dem ist:)

Visa signatur

Dator:Ryzen 9 3900X, MSI B450 Tomahawk, 16 GB Ram, RTX 2070 Super.
Kameror: Panasonic G80, Canon G7xmk2 Gopro Hero7 black mm.
www.youtube.com/c/ronniejossan