Permalänk
Medlem

Aldrig under 25% belastning!

Hejsan!
Igår testade jag att belasta min processor till hundra procent med programmet PC Wizard, jag överklockade även mitt grafikkort och körde några benchmarks. Efter det, senare på kvällen, märkte jag att processorn inte gick ner till 0 -5 % belastning i idle utan aldrig gick under 25 % och det är fortfarande likadant. (jag har inte överklockat processorn)

Mitt system:
Intel i5 750 2,66
MSI P55-GD65
Geforce 9400 GT
Fractal Design tesla 550 W
Corsair xms3 4 Gb
Samsung 320 Gb

Jag har:
< genomsökt datorn med mitt antivirus utan att hitta något.
< Ställt tillbaka grafikkortet till stockfrekvenser.
< Kollat alla processer i aktivitetshanteraren om det finns något som sitter och tar kraft men jag hittar inget.
Här är en bild i idle:

Processer:

Så om ni har några tips eller idéer får ni gärna komma med dem, all hjälp uppskattas.

Visa signatur

<i5 750 2,67> <MSI Geforce GTX 560 Ti"> <MSI P55 GD65> <Corsair 4 Gb> <Cooler Master 690 II Adv.> <Fractal Design Tesla 550 W>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvin:

Hejsan!
Igår testade jag att belasta min processor till hundra procent med programmet PC Wizard, jag överklockade även mitt grafikkort och körde några benchmarks. Efter det, senare på kvällen, märkte jag att processorn inte gick ner till 0 -5 % belastning i idle utan aldrig gick under 25 % och det är fortfarande likadant. (jag har inte överklockat processorn)

Mitt system:
Intel i5 750 2,66
MSI P55-GD65
Geforce 9400 GT
Fractal Design tesla 550 W
Corsair xms3 4 Gb
Samsung 320 Gb

Jag har:
< genomsökt datorn med mitt antivirus utan att hitta något.
< Ställt tillbaka grafikkortet till stockfrekvenser.
< Kollat alla processer i aktivitetshanteraren om det finns något som sitter och tar kraft men jag hittar inget.
Här är en bild i idle:

Processer:

Så om ni har några tips eller idéer får ni gärna komma med dem, all hjälp uppskattas.

Börja med att trycka på "visa processer för alla användere" i aktivitetshanteraren.

Permalänk
Medlem

Okej, tack för tipset! Problemet har faktiskt löst sig, det var mitt antivirus som var boven. Jag fick upp en ruta om att jag skulle starta om datorn för att säkerställa datorns säkerhet, och om rutan uppkom igen skulle man installera om programmet. Rutan dök upp igen efter en stund och när jag installerat om programmet var problemet borta!

Det är dock konstigt hur det uppkom :S

Mitt antivirus är Panda Internet Security 2010

Här är en bild på alla processer:

Visa signatur

<i5 750 2,67> <MSI Geforce GTX 560 Ti"> <MSI P55 GD65> <Corsair 4 Gb> <Cooler Master 690 II Adv.> <Fractal Design Tesla 550 W>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arvin:

Mitt antivirus är Panda Internet Security 2010

Förklarar saken , bland de sämsta anti virus applikationerna som finns

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Ja, av egna erfarenheter så blir det inte Panda på ett bra tag.
Jag minns hur jag försökte få det att fungera på Vista med en P4 på 1.5Ghz..

Permalänk
Medlem

Ladda ner kaspersky och sedan använd trial för att söka genom datorn

Visa signatur

<AMD R9 7950X3D> <Asus RTX 4090 ROG Strix OC> <ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIF> <G.Skill 64GB (4x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5> <Kingston Fury Renegade M.2 NVMe SSD Gen 4 4TB> <ASUS ROG Loki 1000W SFX-L> <Lian Li O11 Dynamic XL ROG Certified Silver>

Permalänk
Medlem

Hmm, det låter ju inte så bra. Synd att man betalat för ett år nu Jaja, vi får se hur det går, nu vet jag ju hur som helst vad som är problemet En fråga till förresten; Ser listan med processerna normal ut?

Visa signatur

<i5 750 2,67> <MSI Geforce GTX 560 Ti"> <MSI P55 GD65> <Corsair 4 Gb> <Cooler Master 690 II Adv.> <Fractal Design Tesla 550 W>

Permalänk
Medlem

Konstigt, använder Panda antivirus pro 2010, inte upplevt några som helst problem med det.

Blir dock ett annat antivirus till hösten då min sub går ut.

Visa signatur

Intel 2500k @ 4400MHz - Asus Maximus Gene IV - Noctua U12P - 8gb Corsair Vengence - EVGA 560Ti SOC - Corsair F60 - FD Define mini - Corsair 650W - BengQ E2400HD

Permalänk
Medlem

OT: Jag använder comodo nu men jag hade heller inga problem med Panda, fungerar hur bra som helst. Har du startat om datorn sedan problemet uppstod? Hade nämligen exakt samma problem med min gamla 940 efter att man hade benchat, den liksom låste sig på 25% tills man hade startat om datorn.

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du startat om datorn sedan problemet uppstod? Hade nämligen exakt samma problem med min gamla 940 efter att man hade benchat, den liksom låste sig på 25% tills man hade startat om datorn.

Aha, det var intressant att höra. Jo, jag startade om datorn flera gånger utan någon förändring. Det var först när jag installerade om programmet som det blev bra. jag får helt enkelt hoppas att det inte händer igen

Visa signatur

<i5 750 2,67> <MSI Geforce GTX 560 Ti"> <MSI P55 GD65> <Corsair 4 Gb> <Cooler Master 690 II Adv.> <Fractal Design Tesla 550 W>