Vilken av dessa budgetdatorer skall jag välja för att spela WoW?

Permalänk
Medlem

Vilken av dessa budgetdatorer skall jag välja för att spela WoW?

Jag har inte så stor budget, max 4.500:-

Jag har 4 stycken datorer som val:

Compaq CQ5340SC

Fujitsu Esprimo P2650

Packard Bell IMEDIA A4805NC

Packard Bell iMedia A3220 Stationär dator med 640 GB hårddisk! - Dator - Stationär dator - Desktop

Jag tänkte att jag kunde köpa en utav de 2 datorerna som kostar kring 3.900:- och köpa till ett grafikkort på det.

Datorn jag har nu klarar WoW, men då måste jag ha vissa grafikinställningar på lägsta, samt i Dalaran går min fps ner till 1 som värst och 18 som bäst. Samt att jag inte klarar att köra 10-manna instancer utan lagg, så datorn jag har måste bytas.

Jag har just nu i min dator:

Operativsystem: Windows XP
ramminne: 1gb
processor: Intel Pentium 4 cpu 2,8 ghz
grafik: Asus ah4650 hdmi 1gb

Jag kräver inte en superdator men jag skulle vilja slippa mindre lagg i storstäder och i raidinstancer samt att kunna höja grafiken något iaf.

Permalänk
Medlem

Den här hade jag kört på
Packard Bell IMEDIA A4805NC

Permalänk
Medlem

ok

Skrivet av cAWPer:

Den här hade jag kört på
Packard Bell IMEDIA A4805NC

Ok får jag fråga varför?:-D Processorn är väl svagare på den än de andra? är nyfiken på hur du tänkte:-)

Permalänk

Grafikkortet du har nu är vida överlägset de som sitter i dessa skräpburkar. Din processor oandrasidan är verkligen inte mycket att hurra för. På din budget skulle jag satsa på att köpa delar och bygga själv, samt återanvända ditt nuvarande grafikkort.

Permalänk
Medlem
Skrivet av defaultusername:

Grafikkortet du har nu är vida överlägset de som sitter i dessa skräpburkar. Din processor oandrasidan är verkligen inte mycket att hurra för. På din budget skulle jag satsa på att köpa delar och bygga själv, samt återanvända ditt nuvarande grafikkort.

Jag är inte så bra på att sätta ihop datorer själv, därför valde jag att köpet får bli en färdig dator.
Är min processor sämre än de datorerna som jag länkat till?
Finns det ingen utav dem som är bra, tex de 2 för 3.900:- och så köper man nytt grafikkort på det?

Permalänk
Medlem

Du kan ju få bra mycket bättre dator en dom där datorerna om du bygger sj. Dom där är verkligen INTE något att hurra för. Man brukar säga att att datordelarna i en ny dator brukar bli gamla efter ca ett år, dom här är redan oldschool TYVÄRR. Synd också att HP och alla märken sätter in typ 8 GB ramminne som ligger på typ 600Mhz bara för det ska se bra ut. MenMen. Om du verkligen inte kan bygga, titta då INET eller Komplett m.m efter gamerdatorer!
Lägg på 1000 kr så har du en mycket bättre dator än förslagen:
Komplett.se
EDIT: Vet inte om det blir så mycket mindre lagg med någon av dom här datorerna, kanske någon skillnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gladeern:

Du kan ju få bra mycket bättre dator en dom där datorerna om du bygger sj. Dom där är verkligen INTE något att hurra för. Man brukar säga att att datordelarna i en ny dator brukar bli gamla efter ca ett år, dom här är redan oldschool TYVÄRR. Synd också att HP och alla märken sätter in typ 8 GB ramminne som ligger på typ 600Mhz bara för det ska se bra ut. MenMen. Om du verkligen inte kan bygga, titta då INET eller Komplett m.m efter gamerdatorer!

Jag som inte är så bra med datorer, vad är det som gör mina tänkta val dåliga?
Kommer jag inte att slippa lagget med dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tamsen:

Jag som inte är så bra med datorer, vad är det som gör mina tänkta val dåliga?
Kommer jag inte att slippa lagget med dem?

Såg nu att du hade skrivit om lagg-frågan:-)

Blev lite ledsen, trodde det var ganska bra datorer. Men som sagt, är inte duktig på datorer och jag spelar ju som sagt bara WoW, så det är inte mycket jag kräver egentligen, bara slippa lagget lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tamsen:

Såg nu att du hade skrivit om lagg-frågan:-)

Blev lite ledsen, trodde det var ganska bra datorer. Men som sagt, är inte duktig på datorer och jag spelar ju som sagt bara WoW, så det är inte mycket jag kräver egentligen, bara slippa lagget lite.

Tyvärr, men har du nån budget? För om du lägger på 1 tusenlapp så har du en laggfri dator:
Komplett.se

Permalänk
Medlem

köp hellre Elektronikgruvan
eller så bygger ihop ett eget paket för 4-5k med montering och använd ditt gamla graffe.

Permalänk

Aha, du ska köpa till grafikkort. Det var en annan femma. Såg nu att du skrev det i TS till och med och jag bara läser obra.
Men nej, ingen av de för 3900 är nått att ha. PBn har en enkärnig processor, vilket verkligen inte är något man vill ha i dagsläget. Fijutsun är lite bättre, den har i alla fall två kärnor, men det är en superklen Celeron prolle, så det är inget att ha hur som helst.
Kolla på detta:

Mycket bättre processor, för mindre pengar. Denna med ditt nuvarande grafikkort bör inte ha några större problem med WoW om du inte kör med allra högsta settings. Om du dessutom lägger till ett HD5670 (ca 1000 kr) eller rentav 5750 (ca 1300 kr) så är saken biff.

Sen angående bygga själv; det är supersimpellt. Hur enkelt som helst, läs bara bruxanvisningarna och det kan inte gå fel. Kolla in datorbyggarskolan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tamsen:

Jag som inte är så bra med datorer, vad är det som gör mina tänkta val dåliga?
Kommer jag inte att slippa lagget med dem?

Processorerna är dåliga i alla datorer, wow är ganska processorkrävande vad jag vet. Och grafikkorten var inte så bra dom heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gladeern:

Processorerna är dåliga i alla datorer, wow är ganska processorkrävande vad jag vet. Och grafikkorten var inte så bra dom heller.

Oj mycket info på en gång:-D
Hur vet man om en processor är bra eller inte? Ni nämde kärnor. Så dessa datorer jag valt kommer inte ge mindre lagg?
Skall kika lite på det här "bygga-själv" alternativen.

Permalänk
Medlem

Komplett.se - PC i delar - AMD Athlon II X2 250 AM3
Är lite billigare att ta ett paket, du får ddr3 4gb ati 5670 och phenom x2, det borde räcka att spela wow på enklare uppkösningar

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem

den processorn jag har nu, hur många kärnor har den? Och är den sämre än de datorerna jag länkat till?

Permalänk

Bygga egen dator är inte svårare än att skruva ihop delarna, så det behöver du inte oroa dig för.
Det som du behöver är ett moderkort för nyare processorer, minnen och processor.
För egen del föredrar jag AMD då jag tycker att man får mer för pengarna.
Själv tycker jag att ett moderkort bör kosta minst en tusenlapp men det beror helt på vilka krav du har.
Har jag förstått dina krav rätt så är de inte så höga.

Förslag:
Komplett.se - ASUS M4A89GTD PRO/USB3, Socket-AM3
Komplett.se - AMD Phenom II X2 550
Komplett.se - Corsair Value DDR3 SO-DIMM 1333MHz 4GB
Till exempel.

Med detta exempel så kostar det ( 1490 + 1250 + 925 = ) 3665:-, men om du vill så kan det säkert kosta mer

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

En sista fråga; vilket grafikkort kan man ha till en nätverksdel på 250 w?

Permalänk

Det beror på vilket annat godis du har i burken, den här sidan kan ge en fingervisning:
eXtreme Power Supply Calculator

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tamsen:

En sista fråga; vilket grafikkort kan man ha till en nätverksdel på 250 w?

Beror på vad det är för nätdel. Väldigt olika vilken klass de håller. En bra nätdel på 250W klarar att driva en lättare speldator.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem

De där datorerna är inget specielt bra för spel. Jag hade köpt ngt annat. Det finns butiker som kan montera åt dig för en summa pengar. Hur mycket pengar har du/är beredd att lägga på datorn?

Permalänk
Medlem

Tackar för era svar:-)

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fyndade denna dator på elgiganten för 5.500:- :-D:-D

Permalänk

Kan ju inte säga att det var ett fynd dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tamsen:

Fyndade denna dator på elgiganten för 5.500:- :-D:-D

"Fynda" är kanske att ta i när du skulle fått mer för pengar om du byggt själv. Du kan ju hoppas att nätdelen verkligen levererar tillräckligt med ström för det grafikkortet kommer du definitivt vilja byta.

Tyvärr så lever alla OEMs på nybörjares okunskap och att lura av er pengar genom att sälja jättedåliga grejer dyrt. De förtjänar inte att sälja datorer så jag tycker man ska bojkotta dem lika nästan lika hårt som Ace.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

"Fynda" är kanske att ta i när du skulle fått mer för pengar om du byggt själv. Du kan ju hoppas att nätdelen verkligen levererar tillräckligt med ström för det grafikkortet kommer du definitivt vilja byta.

Tyvärr så lever alla OEMs på nybörjares okunskap och att lura av er pengar genom att sälja jättedåliga grejer dyrt. De förtjänar inte att sälja datorer så jag tycker man ska bojkotta dem lika nästan lika hårt som Ace.

Den nya datorn jag köpte är en 4-kärnig processor.:-)

Permalänk

Snacka går ju. Försök ni bygga en dator inklusive OS, tangentbord och mus för 5500 som är bättre än den han köpte. Jag lyckas i alla fall inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crillie90:

Kan ju inte säga att det var ett fynd dock

jo det var ett fynd, när det är en 4-kärning processor i datorn:-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

"Fynda" är kanske att ta i när du skulle fått mer för pengar om du byggt själv. Du kan ju hoppas att nätdelen verkligen levererar tillräckligt med ström för det grafikkortet kommer du definitivt vilja byta.

Tyvärr så lever alla OEMs på nybörjares okunskap och att lura av er pengar genom att sälja jättedåliga grejer dyrt. De förtjänar inte att sälja datorer så jag tycker man ska bojkotta dem lika nästan lika hårt som Ace.

det var ett bra grafikkort i, tycker jag. imed att det bara är wow som kommer att spelas:-) jag är nöjd.

Permalänk
Medlem

Nej det är ingen fynd du gjort Tamsen, men det lär funka hyfsat.

Defaultusername: Ditt eget förslag skulle väl ha varit betydligt mer intressant. Dessutom innebär "fynda" att han får trubbel ifall datorn pajar.