Permalänk
Medlem

Köpråd bärbar max 6000.

Halloj

Ska hjälpa en datorokunnig kompis att välja rätt bärbar för hennes behov. Då jag inte är insatt i vad som är bra i laptopvärlden så tänkte jag fråga om råd här.

Krav på den bärbara är 15.6" skärm. HDMI uttag för koppling till tv och prestanda som räcker för enklare användning som surfning och streama filmer till tv.

Budgeten ligger som sagt på max 6000 och jag har tittat runt lite och kommit fram till 2 olika val.

Alternativ 1 är en Acer för ganska exakt 6000 kr. Jag är rätt säker på att den kommer räcka och bli över för hennes behov men samtidigt kanske det är bra att lägga lite extra så man inte behöver köpa nytt efter ett år.

Alternativ 2 är en Compaq för endast 4.5k. Den har HDMI vilket är väldigt viktigt för henne men förutom det så verkar datorn klara av det hon behöver den till. Frågan är ju dock om det inte är värt att lägga lite extra för den bättre.

Vad tycker ni? Kom gärna med andra alternativ men motivera då gärna varför det är ett bättre val.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem

Såg att Komplett har lagerrensning med denna och den verkar vara lite i samma stil som den för 6000 hos inet. Jag rådde henne att köpa den nu när den finns för det priset. Hoppas det blir bra.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780