Permalänk
Medlem

Hp vs acer!!

Hp vs acer , vilket är bättre inom bärbara spel datorer!!

Behöver hjälp med att välja mellan dessa två märken!!!

Permalänk
Medlem

Acerdatorer har en ganska dålig stämpel på sin kvalitet. Men sen beror det på vilka komponenter som skiljer datorerna åt..

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Det där med att Acer skulle ha dålig kvalitet.. Well, det är kvalificerat skitsnack. Jag har ägt många datorer genom åren och de som känts bäst är faktiskt Acerdatorerna. Sant är att Acer hade en hel del problem vad gäller kvaliteten för 4/5/6 år sedan och det är vad som lever kvar samtidigt som t.ex Asus på den tiden hade bättre kvalitet och framförallt en överlägsen support och handläggning av reparationer. Acer har de senaste åren fått mängder med bra tester av välrenommerade sajter (notebookcheck, laptopmag osv) där kvaliteten berömts. De flesta som gnäller har aldrig ägt en Acer, och det finns inga belägg för att deras felfrekvens är högre än andra fabrikats.
Jag kan med gott samvete påstå att idag spelar inte fabrikatet någon större roll. Köper du en HP, Acer, Asus eller PackardBell (som ägs av Acer by the way..) så får du välbyggda grejer. Datorns maskinvara i förhållande till priset är vad som spelar roll.
Till Acers nackdel gentemot t.ex Asus är garantitiden som är 12mån kontra Asus 24mån men konsumentköplagen gäller såklart även Acer så i praktiken är det ett mindre problem.
Köp alltså den dator som uppfyller dina krav för ett så bra pris som möjligt och ta inte så stor hänsyn till vilket märke som sitter på locket.

Visa signatur

HP DV7-6140eo, 17,3", i7-2630QM, HD6770, 8gb ram, 640gb hd, BT, USB 3.0, Bluray
Acer TimelineX 4830TG, i5-2410, GT540 2gb, 8gb ram, 128gb SSD, BT, USB 3.0
Htpc silverstone, Q9400, 4gb ddr3 1333, 1TB WD, HD4550

Permalänk
Medlem

Håller med föregående talare, har aldrig haft problem med mina Acer, det enda jag kan tycka brister lite är tillgång och uppdatering av drivrutiner.
Ingenting är bättre än hur man behandlar dem!

Visa signatur

Dator: i3-4150 • 270X • H87M-G43 • EVO 840 • Bitfenix Phenom
HTPC: Asus E35M1-I Deluxe Fusion • WD Green • Silverstone SG05BB