Rätt lurig annons på Tradera.

Permalänk
Medlem

Rätt lurig annons på Tradera.

Kolla in denna auktionen.
Oöppnad Iphone 3gs 32g vit med kvitto 2 års garanti OLÅST på Tradera.
Killen är registerad idag, har 17 telefoner till salu och fått tio betyg inom loppet av 5min
Luktar det bedrägeri?

Permalänk

Ja, och alla de goda omdömena är skapade "2010-06-10 18:25 - 18:30"
Hade jag haft konto så hade jag anmält.

Visa signatur

Windows 10 Pro x64 | inwin A1 Plus White | AMD Ryzen 9 3900X | Asus ROG Strix X570-I Gaming | Corsair 3600MHz 16GB | Sapphire Radeon RX 5700XT | Samsung SSD M.2. 960 Pro. 1TB | LG 4K OLED55C9PLA

Permalänk
Medlem

Han har även 46 andra objekt till salu Anmälan är redan gjord.

Sökresultat från Jonas.Gustav - Tradera.com

Permalänk

Jag har också anmält honom, det känns bara för skumt för att vara sant. Vem fan köper en gammal iPhone när den nya kommer inom 1 månad!? HP laptops som kokar ihop på ett halvår : / Försöka går ju.. not

Permalänk
Medlem

Det här är ju helt sjukt, han lägger upp fler och fler annonser!

Permalänk

Riktigt skumt detta. Gjorde en anmälan också

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk

75 annonser.. vadfan, trodde Tradera kunde vara lite snabbare innan någon blir lurad.

Permalänk
Avstängd

10 + som köpare av saker för 100kr styck ungefär... för att skapa sig en bild av att vara en seriös säljare. Men det har man väl lärt sig vid det här laget? Att man INTE ska lite på omdömen... speciellt inte när det bara är småsaker som sålts.

Men anmälan gör vare sig till eller från eftersom säljaren inte gjort något mer än lagt upp några objekt till försäljning? Men skumt verkar det givetvis.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Jag har anmält honom för granskning.
Jag har själv råkat ut för en liknande bedragare på tradera för 1 år sedan.

Permalänk

Tycker också det är extra skumt då de personer som lämnat omdömen är "kändisar" på tradera.. dom KAN inte ha lämnat sina omdömen så tätt inpå varandra, utan jag tycker mer det verkar som att säljaren hittat nåt sätt att skapa fejkade omdömen för sig själv, och det, om något, är en anledning att bli bannad.

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Medlem

Diggar det faktumet att han endast har köpt saker xD hahaha, så jävla ful bedragare!

Ooh, nytt omdömme "VARNING! BEDRAGRE -buda el betala ej!! Tradera- gör nåt åt alla dessa bedragare!
104655723 Säljare: MissSmith.se(10053) 2010-06-10 20:42 "

Permalänk
Medlem

Nu kom första som skrev negativa inlägget..

VARNING! BEDRAGRE -buda el betala ej!! Tradera- gör nåt åt alla dessa bedragare!
104655723 Säljare: MissSmith.se(10053) 2010-06-10 20:42

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bluestreakfus:

Tycker också det är extra skumt då de personer som lämnat omdömen är "kändisar" på tradera.. dom KAN inte ha lämnat sina omdömen så tätt inpå varandra, utan jag tycker mer det verkar som att säljaren hittat nåt sätt att skapa fejkade omdömen för sig själv, och det, om något, är en anledning att bli bannad.

Luktar som han hackat flera konton.

Permalänk
Skrivet av Thxsen:

Precis min tanke. Verkar som det blir nån säkerhetslucka till konton så fort man köper/säljer av/till det kontot eftersom man måste köpa eller sälja nåt till någon för att lämna ett omdömme.
Eller så kanske han kommit runt hela systemet

Anmälan skickad

Visa signatur

EVGA G2 Supernova 750W, ... , 2x8GB Vengance, MSI GTX760 4GB Gaming Ed + GTX580 3GB Phantom (ej SLI).

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Thxsen:

Är nog inte så troligt. Han har ju bara helt enkelt köpt flera billiga småsaker ifrån flera av de större försäljarna på tradera. Och de brukar alltid lämna omdömena samtidigt.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Jag blev själv lurad av en person på Tradera för omkring 1 år sedan.
Den personen hade hackat kontot.
Den personen hade över 600 bara positiva omdömmen under 4år, fick sina första 30 negativa när folk började blåsas.
Självklart anmälde vi detta.
Fick svar ifrån polisen att personen dömdes för bedrägeri och flera andra åtals punkter.
Jag vet med 100% att det kontot var hackat.
Eftersom jag fått det bekräftat både från tradera och polisen.

Permalänk
Medlem

Sk powersellers har automatik på omdömen när de får sina pengar.
Det gör att om man köper massvis med prylar så får man massvis med omdömen, däför ska man alltid kolla upp vem de har fått omdömmen av.

Visa signatur

Nämns inget annat så menar jag denna maskinen:
ASUS G53SW - Intel i7-2630QM @ 2.00Ghz - 12GB RAM - Nvidia GeForce GTX460M 1.5GB
Intel 510 SSD 128GB - Seagate Momentus XT SSHD 500GB - Windows 7 x64 Ultimate SP1
Chrome v38/latest, Chrome Canary och Firefox for development / debug

Permalänk
Medlem

JAg är inte förvånad.. dyker upp mer och mer sånt.. ofta man ser nån som säljer nya oöppnade iphones för 2k 0 omdömen.. "pengar i förskott" .. man får ju bara hoppas ingen går på det.

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

han har köpt massa billiga skit för att få lite omdömen.. haha bjuder man en sådan här jävla åsna då är man född igår alltså.

Permalänk

Han är nu avstängd från tradera, we are winner!

"Det var bra att du hörde av dig om detta och vi är alltid tacksamma för de tips som våra medlemmar inkommer med.

Jag har kollat närmare på denna medlem och jag kan se att han har blivit avstängd från Tradera, exakt varför får jag inte gå in på men avstängd är han i vilket fall.

Jag hoppas att du får en fortsatt fin dag nu! "

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hmm han hade ju för fan 140 positiva omdömen i slutet? hur fan gick det till? .. har han haxxat? eller har han typ betalat några säljare för att ge han goda omdömen?

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Entusiast

Haha fina omdömen.
Alla positiva ser ut att vara av samma person.
Bedrägeri, Fyfan

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Hmm han hade ju för fan 140 positiva omdömen i slutet? hur fan gick det till? .. har han haxxat? eller har han typ betalat några säljare för att ge han goda omdömen?

Kolla tidpunkt och användarnamn på de som har skrivit positivt.
1. Säljare: GadgetBay(22858) 2010-06-10 22:10
2. Säljare: GadgetBay(22858) 2010-06-10 22:10
3. Säljare: GadgetBay(22858) 2010-06-10 22:09
skrivit flera sidor sen
Säljare: www.braoha.com(18243) 2010-06-10 21:49

Skrivit flera kommentarer
Alla säljare inom några dagar har skrivit positivt alla köpare negativt.
Han har fått 140 positiva omdömen på 3 dagar.

Permalänk

Så himla solklart fall...
Ska man hålla på med bedrägerier kan man väl iaf låtsas att man inte bara har sågspån där uppe.

Inte för att jag skulle vilja att han lyckades.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Tråkigt med sådana personer. Dock så måste man förstå att det där är en bluffare även om han har en del omdömen.

Visa signatur

eVett.se - Överlev på internet