Vilken ska jag välja?! (budget: 8-10k)

Permalänk

Vilken ska jag välja?! (budget: 8-10k)

Nu är det dags att köpa mig en ny bärbar inför sommaren, och jag har tittat omkring lite på vad som verkar vara aktuellt just nu. Så som det ser ut nu har jag tänkt mig någon av dessa datorer och min budget är 8-10k.

alt.1 "MSI GX640"
DataOne

(har inte tänkt direkt köpa från sidan, utan dom verkade ha en bra detaljerad beskrivning.)

alt. 2 "ASUS X77JQ"
Komplett.se - ASUS X77JQ 17.3" WXGA HD+ LED

Jag har tänkt spela en hel del spel på datorn då alltså, bl.a Darkfall. och jag vill kunna lira det flera timmar utan att datorn ska bli allt för varm. kollade up system requirements på spelet

"Windows XP/Vista, Pentium 4 2.5GHz, 1 GB RAM, 12 GB hard disk space, PixelShader 2.0 compatible 128 MB graphics card"

samt länk om spelet, ifall någon undrar ;b
Darkfall - Wikipedia, the free encyclopedia

Jag vill då också att datorn ska klara av kommande spel med helst höga inställningar, samt så är jag öppen för fler alternativ då jag vet inte ifall det finns andra bärbara som kanske är bättre. Jag är ganska "noob" inom detta område och okunnig om vilka processorer/grafik-kort som gäller. Vill gärna att skärm storleken är så stor som möjligt, då detta är ett stort plus när jag sitter o game'ar.

Sen vet jag inte vad som en gaming-bärbar ska innehålla, och vore tacksam för tips och jämföringar om vad som är bättre för vad. Vill verkligen att den ska vara så bra som möjligt

Jag kommer också antagligen se en del filmer på den, fast det viktigaste är att den ska klara av spel med bra inställningar samt inte bli allt för varm.

Tacksam för alla svar!