Permalänk
Medlem

Den bästa gaming datorn!

Hej!

Märker att denna fråga i detta forumet inte ställs för sällan, men nu när det är min tur att införskaffa mig ett monster så vill jag se till att all information är lika ny som dagen och som alla vet, i datorvärlden så går utvecklingen i ljusets hastiget!

Jag är helt enkelt ute efter den bästa gaming-laptopen på marknaden för 10.000-20.000:-
Jag ska ha den till att spela alla nya spel och kommande spel!
Vet inte riktigt vad jag kan säga mer, eller vad ni mer behöver veta.
Enda krav jag egentligen har är att det ska vara 17"-skärm eller större.
Har suttit och kollat runt i forum och på företagens hemsida och stirrat mig blind på alla gx740(?!) och gddr1-gddr5, ska jag vara riktigt ärlig så säger detta inte mig mer än vad en debatt på tv gör!(erhm, ingenting för er som inte förstod).
Så alla blandningar av siffror och nummer på olika processorer, hårddiskar, RAM-minnen osv är inget jag förstår, därför har jag svårt att avgöra vad som är bra och dåligt när jag väl läser i en av dessa trådar.

Tack på förhand!
P.S: Hoppas jag har fått med den information ni behöver, och nu när jag ändå skriver en tråd.
Vilket Windows 7 är det jag ska ha för spel?Home Premium, Ultimate eller vilket?

//sAjt

Permalänk
Medlem

Varför bärbar för så mycket? Du kan få så mycket "riktig" dator för dom pengarna..
+ Att bärbara är väl inte det bästa för spel, om du inte lägger ut typ 10852823040240 miljard för den.

Permalänk
Medlem

edberg24 - Du kan också köpa en ny bil för varje sak du vill göra.. en för att åka i stan med, en för att åka på landet med, en som klarar vinterväglag osv...

Det är onekligen smidigt att ha en (1) dator med allt på och som du kan göra allt med. Jag själv satt med "problemet" att jag hade en "ok" bärbar och en snabb stationär.. slutade med att jag bara använda den bärbara ytterst sällan och då hade jag inte alltid allt som jag ville ha på den. Samt att man vänjer sig vid en dator, jobbar du på den stationära 90% av tiden kommer det kännas jobbigt att jobba på den bärbara resterande 10%.

Jag funderar själv på att byta ut min nuvarande setup mot en bärbar som ska göra allt men jag har budgeterat lite mer än vad sAjt har tänkt lägga.

Valet står mellan HP 8740w (slutar på ~30k) eller Alienware m17x (slutar på 25k) eller ev något clevo-baserat.

För 10-20 så är det väl ganska enstämmigt att det är MSI GX740 som gäller, eller usa-import av ASUS G73JH?

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag är supernöjd med G73JH-A2!!

Kommer nog aldrig gå tillbaka till stationära datorer när det finns så potenta laptops nuförtiden. Och det lär bara bli bättre!

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Skrivet av sAjt:

Hej!

Märker att denna fråga i detta forumet inte ställs för sällan, men nu när det är min tur att införskaffa mig ett monster så vill jag se till att all information är lika ny som dagen och som alla vet, i datorvärlden så går utvecklingen i ljusets hastiget!

Jag är helt enkelt ute efter den bästa gaming-laptopen på marknaden för 10.000-20.000:-
Jag ska ha den till att spela alla nya spel och kommande spel!
Vet inte riktigt vad jag kan säga mer, eller vad ni mer behöver veta.
Enda krav jag egentligen har är att det ska vara 17"-skärm eller större.
Har suttit och kollat runt i forum och på företagens hemsida och stirrat mig blind på alla gx740(?!) och gddr1-gddr5, ska jag vara riktigt ärlig så säger detta inte mig mer än vad en debatt på tv gör!(erhm, ingenting för er som inte förstod).
Så alla blandningar av siffror och nummer på olika processorer, hårddiskar, RAM-minnen osv är inget jag förstår, därför har jag svårt att avgöra vad som är bra och dåligt när jag väl läser i en av dessa trådar.

Tack på förhand!
P.S: Hoppas jag har fått med den information ni behöver, och nu när jag ändå skriver en tråd.
Vilket Windows 7 är det jag ska ha för spel?Home Premium, Ultimate eller vilket?

//sAjt

Du har två alternativ egentligen, msi gx740 eller asus g73. Asus g73 kostar nästan dubbelt så mkt i sverige men spelprestandan är likvärdig. Du kan importera en g73 från usa för ca 16-17k om du absolut vill ha en sådan.