Asus N71JA istället för MSI GX740?

Permalänk
Medlem

Asus N71JA istället för MSI GX740?

Har bokat en MSI GX740 men nu har jag börjat fundera på om det verkligen är rätt för mig. Dom är ganska snarlika där den största skillnaden är grafikkortet. Har gjort en lista med i mitt tycke för och nackdelar.

MSI:
+Grafikkort
+Upplösning på skärmen

-Ljud
-Värme
-Ctrl-knappens placering
-Utseende
-Kvalitet?

Asus:
+Blu-ray
+Kvalitet?

-Skärmupplösning
-Grafikkort

Hur mycket sämre är egentligen grafikkortet? För nyare och mer prestandakrävande spel kommer jag använda min stationära.
Jag vill ha en bärbar för att kunna spela WoW bland annat när jag är hos flickvännen och slippa bära runt på heffaklumpen.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att dom kostar lika mkt och är snarlika i övrigt hade jag inte valt den med sämre grafikkort. Du kan ju inte uppgradera kortet efter inköp.

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk

Ska du spela något måste jag säga att jag tycker att det är ett VÄLDIGT osmart val att köpa Asusen, det är en jätte stor skillnad på Mobility Radeon HD 5730 och 5870! Köp MSI'n för fan just pga av att båda är i SAMMA prisklass

Permalänk
Medlem

Det skulle jag gjort men som jag skrev att anledningen till att jag börjar tveka är framförallt ljudnivån och värmen. Två saker som inte direkt folk talar väl om i MSI:n.

Det lutar mer och mer mot ASUS. Visst grafikkortet är mycket, mycket sämre. Får ca 5000 poäng mindre i 3dMark06 än 5870 enligt Notebookcheck men istället får jag en LED-skärm, 1TB hårddiskutrymme med möjlighet till RAID0 eller en SSD som systemdisk, Blu-ray och USB 3.0 för extern disk samt en dator som verkar ganska sval och tyst. PLUS en Ctrl-knapp som är där den ska vara.

Ska jag spela så har jag ju alltid den stationära att ta till.

EDIT: Ändrade nyss min order från MSI:n till Asus så nu kanske någon lycklig där ute slipper vänta lika länge på sin MSI.

Permalänk
Medlem

MSin har också Blu-ray ^^

Visa signatur

Intel E6600 @3,0GHz, GTX 260 SLI, 6 Gb DDR2 800MHz, Western Digital 1 Tb, win7, Xigmatek 850w, XFX 680i, Creative SB X-Fi xtreame