Varför flyter mina spel endast vid låg CPU prioritet?
Lite detaljer på min nuvarande dator:
Moderkort: Gigabyte GA-P35-DS3 Socket-775
CPU: Intel Core 2 Duo E6750 @ 2.66 GHz (Klockad till 3.12 GHz)
RAM: 4 GB (Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 1GB (CM2X1024-6400) -- 4 st)
Grafikkort: NVIDIA 8800GTS 512 MB
Windows 7 Professinal x64 bit.
Hårddiskar: SAMSUNG Spinpoint 250GB HD250HJ, Western Digital 1TB WD10EACS-65D6B0
Detta problem gäller de flesta spelen som kräver ganska mycket av datorn, exempel: Battlefield Bad Company 2, Team Fortress 2, Left4Dead1/2.
Har jag CPU prioritet på Normal eller högre så blir spelet extremt laggigt, min FPS ligger mellan 5-10 FPS och det är helt ospelbart. Sätter jag däremot prioriteten på Lägre än normalt eller Låg så flyter spelet på helt ok (runt 30-40 FPS på TF2 t.ex.)
Vad beror detta på? Borde inte min FPS öka när jag ökar prioriteten? Är det något fel på min CPU som inte verkar klara spel på normal prioritet?
Vet inte om det spelar någon roll men jag kör TF2 och L4D i windowed mode på min skärmupplösning så att jag ska kunna minimera snabbt. Detta gäller inte BFBC2 dock.
Tacksam för svar.. Ganska irreterande att behöva ändra prioriteten till låg varje gång man startar ett spel. (Jag vet att det går att göra med genvägar osv men det vore enklast om det kunde fixas så jag kan köra på normal prioritet).
EDIT. Gjorde lite snabba tester i TF2;
Ett relativt tomt ställe där man ska ha hög FPS:
Normal Prioritet: Står att jag har runt 50 FPS konstant, det känns som 5-10, ospelbart.
Låg prioritet: Står att jag har runt 140 FPS, flyter på perfekt.