Permalänk
Inet
Skrivet av KKay:

Jag undrar om inet kanske inte är sveriges bästa butik för att handla datorkomponenter och dylikt.
Läst så mycket positivt om er, och det jag upplevt när jag handlat från er är bara positivt.
Good job!

Skrivet av kobb3:

Ännu ett lyckat köp av Inet. Denna gång en Hårddisk och lite annat krimskrams!

Tack för pingvinstången Inet!

Tack själva!

Skrivet av Xerbee:

Varför skickades mitt paket som "DPD Företagspaket 16.00" när jag valde Postpaket? Hade jag vetat om det hade jag ju skickat det till jobbet. Nu kanske någon tycker att jag istället borde vara glad då de förmodligen gick snabbare? Men inte! Nu skickades paketet nästan fram till mig tills de plötsligt inser att det är ett företagspaket som är adresserat till en privatperson. Och så kan man ju inte ha det tänkte posten och skickade tillbaka det till distributionsterminalen igen.

Då var helgen förstörd. Jag som tänkte bygga filserver...

(Kan det bero på den fria frakten via Swec?)

Om jag hittat rätt order beror företagspaket på att ditt chassi är fört stort/tungt för att hämtas ut genom deras servicepartners. Chassit kom fram till postens distributionsterminal runt lunch i fredags, men tyvärr är det brevavisering vilket gör att du bör få brevet idag.

Faktum är att företagspaket är dyrare för oss att skicka än vanligt postpaket, men tyvärr måste även vi följa postens regler.

Skrivet av REALIN:

Corsair höjde garantin på sina ssd's från 2 till 3 år någon gång i maj. Men det står fortfarande 2 år på eran hemsida!

Ändrat, tack!

Skrivet av lakristomte:

Tänk er att jag köper en dator för kanske 10 000kr hos er, en dator som ni bygger ihop åt mig.
Datorn skickas hem och allting är frid och fröjd. men efter kanske 3månader så får jag bluescreen, jag har själv ingen aning vad felet kan vara. Hur kommer jag bli bemöt av er på inet och vad kommer hända?

Först och främst försöker vi göra en felsökning via telefon eller mail för att se om problemet är mjukvarubaserat eller är av annan karaktär som går att lösa via telefon. Om inte så får du en förbetald fraktlapp på mailen för att skicka in datorn på reparation.

Mvh / Inet

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spongie:

Inte för att vara ohyfsad, men vore det inte lättare att googla det?

Frågan är vad det har med saken att göra. En support finns väll endå i syftet att hjälpa människor ? Klart man ska kunna använda sig av den då om man så föredrar. Har själv aldrig haft problem med Inet.se, tycker mest att detta låter som att någon hade en dålig dag på jobbet hos inet ;). Vi har alla det nån gång ibland.

Permalänk
Medlem

Detta måste väl vara en idiot fråga, men kan då inte hitta frakfritt för Swerock medlemmar grejen på inet sidan. Någon snäll person som kan länka den åt mig? :$

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av nakphud:

Detta måste väl vara en idiot fråga, men kan då inte hitta frakfritt för Swerock medlemmar grejen på inet sidan. Någon snäll person som kan länka den åt mig? :$

https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi... inet borde ha den som signatur

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Om jag hittat rätt order beror företagspaket på att ditt chassi är fört stort/tungt för att hämtas ut genom deras servicepartners. Chassit kom fram till postens distributionsterminal runt lunch i fredags, men tyvärr är det brevavisering vilket gör att du bör få brevet idag.

Yup, fick brev idag och det var inte på mitt vanliga ställe. Vad som däremot är intressant är hur posten hanterar paketet. 10:50 kom det till Ica Samköp där jag ska hämta ut det, 12:33 kom det åter till deras distributionsterminal och 16:17 skickar de ut en AVI.

Inte mycket ni kan göra åt det förstår jag, kanske en liten hint när man beställer något tungt att det går via företagspaket? I mitt fall hade det varit mycket enklare att få det till jobbet när ni ändå betalar extra för företagspaket.

EDIT: Fast gränsen verkar gå vid 20 Kg och mitt väger "bara" 19.8 enligt posten. Vad som är intressant att är det är samma krav på mått och vikt på postpaket som företagspaket (Längd 1,5 m, bredd 0,7 m, höjd 1,15 m och 20 Kg)

Permalänk
Skrivet av inet.se:

När vi får in en produkt utgår vi främst i från felbeskrivningen och försöker återskapa felet i vår testmiljö. När det gäller diskar har exempelvis tillverkarna testprogram, när det gäller grafikkort kan vi testa ihop med spel som kunden har problem med eller liknande etc.

Ni har möjligtvis inget ledigt jobb som dator spelare aka grafikkorts testare? ^^

Visa signatur

Stationär: [Intel i5 750 2,66Ghz]-[XFX Radeon HD5770 1GB DDR5]-[ASRock P55 Extreme]-[Corsair 2x2GB DDR3]-[WD Black 640GB]-[Corsair TX 650W]
Bärbar:  MacBook Pro 13" 2011 - Unboxing - Galleri
TV-spel: Playstation 3 40GB, Xbox 360 Elite, Wii, Gamecube, N64, NES

Permalänk

Tänker enbart handla hos inet nu när de snart har en av Sveriges bästa servicetekniker (nej jag syftar inte på mig själv utan en tomte från techsweden:))!

Edit: Tydligen gick en annan snubbe före, det var ju trist.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

"Din order (XXXXXXXX) håller nu på å plockas. Inga ändringar kan längre göras på ordern." Fasen ytterligare ett steg närmare att kolla på en livestream av lagerarbetarna plocka grejjerna, grymt härligt! (Vilken idé förresten, förstapersonskamera i kepsen? )

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slackr:

"Din order (XXXXXXXX) håller nu på å plockas. Inga ändringar kan längre göras på ordern." Fasen ytterligare ett steg närmare att kolla på en livestream av lagerarbetarna plocka grejjerna, grymt härligt! (Vilken idé förresten, förstapersonskamera i kepsen? )

Glömmer ta av sig kepsen när de drar på dass.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Handa:

Glömmer ta av sig kepsen när de drar på dass.

Glömmer avsiktligt ta av sig kepsen när de drar på dass.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newklear:

Glömmer avsiktligt ta av sig kepsen när de drar på dass.

i lol'd.

Visa signatur

#framtiden

Permalänk

Vill bara tacka Inet för utmärkt kundsupport, igen!
Lämnade in ett trasigt moderkort för felsökning i fredags, måndag förmiddag får jag ett SMS om att fel är verifierat och idag gick jag till Ringön och fick det nya. Trevlig och kompetent personal!

Visa signatur

Workstation: i7 6800k, nVidia GTX 1070 8GB, 32 GB Ram.
Bärbar: Dell XPS13, i7@2600Mhz, 8 GB, QHD+.
Filserver: Gammal U36SD i5. Inbyggd UPS :-P
Pad: Asus Vivotab Smart.
Battlefield 3

Permalänk
Medlem

När får ni detta chassi på lager?

Permalänk
Medlem

Skulle ni kunna ta in fler lösa mikrofoner? nu har ni två stycken, en som är lite väl billig och en som är ganska dyr, tillexempel logitechs version av den ni redan har fast som inte är usb? den finns på de flesta affärer och är nästan 100lappen billigare
MvH

Permalänk
Medlem

Vad bra att ni har gjort ett uppgraderingspaket med i7! Dock har jag en synpunkt på moderkortet. Det har varken USB 3.0 eller SATA 6.0Gbps och har dessutom inte stöd för SLI. Jag tycker att ni ska ta Gigabyte GA-X58A-UD3R i stället, jag är mycket nöjd över det moderkortet.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Antar att det inte är aktuellt med nya tillverkare, då som ni själva säger försöker hålla ett brett utbud från ett fåtal tillverkare. Men Point Of View's GTX 460 som det skrevs om här på Swec idag vore ju kanonintressant. Speciellt med tanka på att folk tenderar att köpa OC-modeller isället för att klocka själv. Är detta nånting som finns i åtanke eller planer, att ta in Point Of View alltså.
Och så, hur lång leveranstid är det om man bestället ett grafikkort som listas som besällningsvara?

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

hej jag håller på att bygga ihop en dator på inet och undrar hur man hittar ''fri frakt ifall man är medlem på sweclockers''?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FluXeN:

hej jag håller på att bygga ihop en dator på inet och undrar hur man hittar ''fri frakt ifall man är medlem på sweclockers''?

https://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vi...

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av FluXeN:

hej jag håller på att bygga ihop en dator på inet och undrar hur man hittar ''fri frakt ifall man är medlem på sweclockers''?

Har du ens prövat att söka?

Det frågas väldigt ofta, så svaret finns om du bara tar dig tiden att söka. Du bryter för övrigt också mot reglerna.

Skrivet av Reglerna:

§ 2.2 Använd sökfunktionen. Din fråga kan mycket väl redan vara ställd och besvarad.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kkay:

+1

Visa signatur

Många datorer.

Permalänk
Medlem

Hallå Inet.

Undrar om ni vet någon datum när ni får in -----> 1tb-samsung-spinpoint-f3-hd103sj

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Hallå Inet.

Undrar om ni vet någon datum när ni får in -----> 1tb-samsung-spinpoint-f3-hd103sj

Om jag inte minns helt fel så finns den i deras fysiska butiker, så beställer du den plockas den därifrån och det tar således inte så lång tid, ungefär 1 extra dag om jag inte minns fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av guos89:

Om jag inte minns helt fel så finns den i deras fysiska butiker, så beställer du den plockas den därifrån och det tar således inte så lång tid, ungefär 1 extra dag om jag inte minns fel

Ok! Tack så mycket för den infon, det visste jag inte.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Inget nytt angående EVGA?

Planer på att ta in billigare CrossFire moderkort till AM3? Kollade runt lite idag och insåg att 4 av de billigaste moderkorten stod det CrossFire på, men ingen av dem hade det (hur fan ska man trycka in 2 kort i en plats? ) ^^ Snackade med kundtjänst, skulle fixas.

Och ska Phenom II 925 vara dyrare än 945? 1366kr resp. 1326kr

Permalänk
Avstängd

jag köpte hela min dator på inte.se precis innan priserna steg..mycket nöjd med era priser och support etc. man hade kunnat önska mer information om de olika produkterna, men huvudsaken är att den informationen som finns stämmer

det är bra att man kan betala 900 kr(eller vad det var) för att få ni skall bygga ihop en dator(även om inte jag utnyttjade den möjligheten).

när det gäller färdigbyggda datorer så kanske ni skulle vinna på att ha med phenom1055t + 5850(eller 2 st 5770 eller bättre) grafikkort, även om jag skulle tro att man i ett sådant läge ofta (som jag) bygger skälv. ni har i dagsläge inte en enda färdigbyggd dator med vettig AMD processor(finns endast två stycken, athlon x3 samt athlon x2 med dåliga delar för övrigt som inte ni bygger)

nu kan det ju vara så att ni får nån rabbat från intel (intel blev som ni vet bötfällda för olagliga affärsmetoder) och då är vi i ett annat läge

Visa signatur

dator: amd phenom 965 C3 3616mhz. gigabyte 5850 @ 826MHZ. 4 GB xms3 ram 9-7-7-20. Gigabyte GA-790XTA-UD4. corsair TX 650W 80+. benq 2222hdl. logitech s220 speakers. 640GB Western Digital Caviar Blue SATA II. logitech. Logitech Deluxe 250 Keyboard Svart OEM.
os: genuine windows 7 ULTIMATE 64 bit + alla viktiga updateringar
Mobil: htc desire HD + telia max 25

Permalänk
Medlem

Inet är helt klart den bästa webaffären jag varit med om!
Jag beställde min F3 1Tb och lite annat, och när det var dags för att godkänna köpet fick jag error.
Jag klickade 4 eller 5 gånger innan det gick fram.
Och när jag var färdig så efter 30 sec ringer min mobil, och då är det Inets Kundtjänst som är jättetrevliga och undrar hur många ordrar jag ska ha.......

Jag förklarade problemet med errorköpet och allt var fixat!

Har aldrig varit med om något liknande.
Tur att man har uppgraderat sin profil hos Inet med mobilnr

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Avstängd

inet.se

hej kul att ser er här !. jag köper bara saker från er ni e jo bäst där

ska snart köpa en nu data .

Visa signatur

[indent]Intel Core 2 Duo E6850 3,0GHz, Corsair 6gb 1066mhz , Asus Maximus II Gene, XFX GeForce GTX 285 Black Edition, 500gb Hårddisk
Nätdel 750w Corsair[/indent]

Permalänk
Avstängd

det bästa med inet är att det är i göteborg

Visa signatur

[indent]Intel Core 2 Duo E6850 3,0GHz, Corsair 6gb 1066mhz , Asus Maximus II Gene, XFX GeForce GTX 285 Black Edition, 500gb Hårddisk
Nätdel 750w Corsair[/indent]

Permalänk
Medlem

Led Fläktar...

Tjena allesammans:)

Har dessa sakerna
Chassi CM Storm Scout Midi Tower Svart Fläktar: 1x 140mm Front, 1x 140mm Topp, 1x 120mm Bak, Röd LEDs, Fönster
Nätaggregat Chieftec Smart Series 550W PSU ATX 12V V2.3, Standard, 1x 6pin+1x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 120mm Fläkt
Moderkort ASUS P7H55-M PRO, H55, Socket-1156 DDR3, m-ATX, GbLAN, DVI, HDMI, PCI-Ex(2.0)x16
Processorer Intel Core™ i3 Dual Processor i3-540 Dual Core, 3.06Ghz, Socket 1156, 4MB, 73W, Boxed w/fan
Grafikkort Gainward GeForce GTS250 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, GDDR3, DVI, native-HDMI, Graphics Plus,"Deep Green", 675MHz

Och jag vill byta Led fläkterna till blåa.. (dessa) Revoltec 120mm Blå Transparent med Blå LED - Inet.se och även koppla in dom i Led svitchen som är på framsidan av chassit... Och frågan är hur i hel**** ska jag göra? och även hur jobbigt är det att göra själv? Jag är inte sämst på datorer men jag är inte experten heller

Ha de

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeGabbe:

Tjena allesammans:)

Har dessa sakerna
Chassi CM Storm Scout Midi Tower Svart Fläktar: 1x 140mm Front, 1x 140mm Topp, 1x 120mm Bak, Röd LEDs, Fönster
Nätaggregat Chieftec Smart Series 550W PSU ATX 12V V2.3, Standard, 1x 6pin+1x 6+2pin PCIe, 6x SATA, 120mm Fläkt
Moderkort ASUS P7H55-M PRO, H55, Socket-1156 DDR3, m-ATX, GbLAN, DVI, HDMI, PCI-Ex(2.0)x16
Processorer Intel Core™ i3 Dual Processor i3-540 Dual Core, 3.06Ghz, Socket 1156, 4MB, 73W, Boxed w/fan
Grafikkort Gainward GeForce GTS250 1GB PhysX CUDA PCI-Express 2.0, GDDR3, DVI, native-HDMI, Graphics Plus,"Deep Green", 675MHz

Och jag vill byta Led fläkterna till blåa.. (dessa) Revoltec 120mm Blå Transparent med Blå LED - Inet.se och även koppla in dom i Led svitchen som är på framsidan av chassit... Och frågan är hur i hel**** ska jag göra? och även hur jobbigt är det att göra själv? Jag är inte sämst på datorer men jag är inte experten heller

Ha de

De går inte... du behöver fläktar med LED's som har separat kontakt. Precis så som original fläktarna har.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]