Missa inte Amazon Prime Deal Days!
Permalänk
Medlem

T68i - Värt att köpa?

Tänkte nämnligen att jag skulle göra det imorrn om ingen överbevisar mig om att jag inte borde göra det

Permalänk
Medlem

Varför lägga ner så mycket pengar på en telefon ?

Permalänk

Jag har en T68m uppgraderad till i. Tycker den känns skönare i handen samt inte lika plastig.

Gav ca 2800:- för själva telefonen.

Är grymt nöjd! Dock lite slö och färgskärmen klarar "bara" 256 färger.
Röststyrningen är kanonbra! Speciellt om du kör handsfree i bilen eller sånt..

Permalänk
Medlem

Nu när den går att få för 4400 är det väl ganska ok.. Men!
Tänk på att det finns bättre telefoner nu (t.ex. Nokia 7650) eller varför inte Nokia 7210.. Den

T68an har ju hängt med i ett år nu, både på gott o ont.

Permalänk
Medlem

Kolla på Samsung T100 annars...grymt mycket bättre skärm!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ]P[
Kolla på Samsung T100 annars...grymt mycket bättre skärm!

grymt mycket sämre batteritid. typ 80 mins taltid å 50 timmar standby på den...

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder

Permalänk
Medlem

T68i är ruggigt bra, är ju själv T68 ägaren..
Visst, det är inte den snabbaste telefonen mjukvarumässigt, men man kan leva med det.. En kalastelefon är det iaf!

Visa signatur

T-bread 2000+@2200+ | MSI 745 Ultra | 512MB DDR CAS2 | 120GB HDD | GF4 64MB DDR TV-ut | 17" | Ljuddämpat chassi
Projekt: Kadett (nya leksaken)

Permalänk
Medlem

enda riktiga utmanaren nu i den storleken skulle jag se som nokia 7210 eller 6610! 7210:an ska komma denna vecka (finns redan i finland), det som talar mot den gentemot t68:an är väll att 7210:an inte har bluetooth, men å andra sidan har den en skärm som klarar 4066 färger istället för 256 som t68:ans skärm klarar!

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Bojkotta nokia.. det enda dom är bra på är att göra Galsosher..

Permalänk
Medlem

Jag bojkottar alla som inte sänker priserna på mobiler..

5000-6000 som T68 kostade innan sänkningen är FÖR MYCKET... en T39 kostade 2500-3000 när den fanns, alltså hälften så mycket som T68, det enda som skiljde - färgskärm! En fattig liten 256 färgskärm kostar väl inte 3000 att tillverka?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av w0x
Jag bojkottar alla som inte sänker priserna på mobiler..

5000-6000 som T68 kostade innan sänkningen är FÖR MYCKET... en T39 kostade 2500-3000 när den fanns, alltså hälften så mycket som T68, det enda som skiljde - färgskärm! En fattig liten 256 färgskärm kostar väl inte 3000 att tillverka?

Vill du ha en billig med färgskärm så väntar du på Ericsson T300 som kommer i slutet av året... Färgskärm, GPRS etc för ~2500-3000kr

Visa signatur

T-bread 2000+@2200+ | MSI 745 Ultra | 512MB DDR CAS2 | 120GB HDD | GF4 64MB DDR TV-ut | 17" | Ljuddämpat chassi

Permalänk
Medlem

T68i = en GRYM telefon!

Visa signatur

Vatten kyler bäst

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xtrem
T68i = en GRYM telefon!

Det tycker jag inte motiverar att den FORTFARANDE har så högt pris! den kostar idag, mer än 1 år efter den kom nästan lika mycket som när den var ny på marknaden! den pris sänkning som nu kommit är bra, men den är fortfarande för dyr i förhållande till vad man får!
extra tydligt när deras t300 kommer! den har exakt samma saker som t68i, bara det att den inte har bluetooth, ändå kommer det skillja 1500 kr i pris mellan dem, ska en sån liten sak som bluetooth innebära att man ska lägga ut 50% till gentemot t300?
jag tycker inte det!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag äger själv en T68m.. e riktigt nöjd med den.. ska dock uppgradera mjukvaran till i-programvaran inom en vecka hade jag tänkt.. så att man får lite snabbare menyer och andra godsaker..

Mitt råd till dig! Köp den!

Permalänk

min farsa fick en T68i av jobbet... allt är soft förutom att menyerna är sega så ini helvete... jag skulle inte palla med den... är mycket mer nöjd med min Panasonic GD 75

Visa signatur

Intel P4 Willamette 2020Mhz | Asus P4B | 512MB RAM | Seagate Barracuda IV 160GB | IBM 60GB 120GXP | GeForce 2 Titanium 64 MB DDR 260/420 | Soundblaster Live 5:1 Live! Player | Cambridge Soundworks DTT2200 | Memorex DVD | Memorex CD/RW 32X12X40 | Hansol 900P 19" | Onkyo TX-8211 | ((:: In Trance We Trust ::))

Permalänk
Medlem

Säger bara Nokia 6610 eller 7210.

Har aldrig använt en segare telefon än Ericsson T68i. Sen är ju inte 256 färger direkt "wow".

Visa signatur

Take care of what you love, before it becomes a memory.

Permalänk
Medlem

Lekte lite med en kompis t68 och jag fick krupp på de sega menyerna och den allmäna segheten. Kanske blir bättre om man byter mjukvara men jag hade nog väntat lite och köpt en fetar telefon med färgdisplay.

Permalänk
Medlem

Äh... Mamma får ju köpa abonnemang så Jag tar och köper den... 1 dag sent iofs men men

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens

extra tydligt när deras t300 kommer! den har exakt samma saker som t68i, bara det att den inte har bluetooth, ändå kommer det skillja 1500 kr i pris mellan dem, ska en sån liten sak som bluetooth innebära att man ska lägga ut 50% till gentemot t300?
jag tycker inte det!

Det är mer som skiljer har jag hört..
T300 ska inte ha Bluetooth, IrDa mm... en billigare variant helt enkelt...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

T300 har irDA

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

Rekomenderar en T68i nyss, och kan säga att det är den överlägset bästa telefonen jag nånsin har testat. Snygg, stilren, MYCKET funktioner, färgskärm, joystick, blåtand, blablabla..
enda nackdelen är att alla vill ta o kolla på den
DU ångrar dig inte, om du skulle överväga ett köp!

Visa signatur

//Mattias

Permalänk
Medlem

Nokias nya 3650 verkar rätt häftig, den kommer dock först i slutet av året, sen lär den väl inte vara direkt billig heller.
Här är en länk till den i allafall

http://nokia-s.igp.se/3650/default.html

Visa signatur

amd tb1400,abit kg7.256mb apacer ddr pc-2100 cas2. 75gpx 46,1gb,live 5.1,gf2gts/pro 64mb
bredbandsbolagets 10mb uppkoppling

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle väntat på T300

Blåtand saknar den och den är lite större, men som sagt halva priset!

Annars tycker jag det ser ut som Nokia har gjort ett bra jobb med 3510i, 4096färger = mumma

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

ni som väntar på 3650....varför inte en SE P800? yäääää! fet screen

Visa signatur

weeee

Permalänk
Medlem

kommer det ingen _billig_ telefon med Bluetooth och GPRS snart?

Visa signatur

"To invent, you need a good imagination and a pile of junk" -- Thomas Alva Edison (1847-1931)

Permalänk
Hedersmedlem

Tja, T68i är ett jävligt bra köp. 7650 går bort på studs - för stor och dyr för att vara värd att köpa.

Vill man prompt ha 4096 färger (vad man nu skall med det till i dagsläget) skall man imho köpa en Joey - den är 7650 fullständigt överlägsen...

IMHO är T68i - all things considered - fortfarande det bästa köpet. Lagom stor, många avancerade funktioner och finesser samt jävligt mycket snyggare än 7650 (snyggaste IMHO är mörka T68m och mörka T68i).

Visa signatur

Estne volumen in toga, an solum tibi libet me videre?
(Är det där en pergamentrulle i din toga, eller är du bara glad att se mig?)

Permalänk
Medlem

Tacka vet ja Ti83+...

Visa signatur

"Hm. I've lost a machine.. literally _lost_. it responds to ping, it works completely, I just can't figure out where in my apartment it is."
http://wiki.beyondunreal.com/wiki

Permalänk
Medlem

T68'an är kalasfin... lite seg i menyerna men det får man leva med. Och nu i.o.m att jag har bluetooth till datorn så finns det ju ingen tfn att ha med färgskärm
Samt att man med ett trevligt program nu kan styra winamp(+ hela windows faktiskt.. om än lite jobbigt) med hälp av tfn'n

Visa signatur

ASRock B650-HDV/M.2 - AMD Ryzen 7 9800X3D - ASUS Radeon RX9070 - 64GB Lexar CL32 DDR5 @6400MHz - WD Blue SN550 500GB SSD - Samsung 32" G80SD OLED 4K 240 Hz Linux Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fv02
ni som väntar på 3650....varför inte en SE P800? yäääää! fet screen

för att 3650 kommer kosta ca 4000 kr, priset som p800 kommer kosta är lite osäkert, men de priser som det spekuleras runt och som det lutar åt är nånstans mellan 7000-8500 kr! hehe, lite pris-skillnad mellan p800 och 3650!

Visa signatur

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimbo
Nokias nya 3650 verkar rätt häftig, den kommer dock först i slutet av året, sen lär den väl inte vara direkt billig heller.
Här är en länk till den i allafall

http://nokia-s.igp.se/3650/default.html

Jag tror inte den kommer vara allt för dyr, den är ju trots allt med i 3xxx serien.

Och att den verkar häftig kan jag inte hålla med om direkt

då jag skapade denna tråden för en vecka sen

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS