Den 27 Juli klockan 18:00 då smäller det!

Permalänk
Medlem

Ser ut som någon hackat min skiva med en skruvmejsel på fem ställen, 9h kvar på Battle.net nedladdningen. -_-

Permalänk
Medlem

Jaha nu kom iaf mitt paket från WH... Typiskt att mitt Battle.net konto helt plötsligt slutat fungera, frugans konto går utmärkt att logga in på men inte mitt... Med min tur så har det säkert blivit hackat. Så nu ska jag bråka med blizz suporten innan jag kan installera spelet, hurray!

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk
Medlem

Åkte förbi mediamarkt på lunchen och köpte det för 299:-
Det där med en whisky o lira lite ikväll lät som en bra ide.
Ska nog ta bolaget på vägen hem

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azuricate:

Har ännu inte fått mitt paket och enligt posten så är det i Ånge, trots att Webhallen försäkrat mig om att det skulle komma idag (beställde CE i slutet av april)...

De kanske inte har uppdaterat än, men har inget hänt när klockan är 16:00 är det nog kört.
Sorteringsstället i Ånge har man irriterat sig på många gånger.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.7Ghz | 32Gb DDR4@3600 | AMD Radeon RX 9070 XT :: >

Permalänk

installerat och klart på ssd:n fick sms avisering jätte tidigt idag, känns väldigt skumt men jäklar vad cool box (CE) blir att se behind the scenes till middagen.

Visa signatur

| Silverstone raven rv02 | Intel Core i7 920 @ 3.5ghz + Corsair H50 | Kingston DDR3 HyperX 1333MHz 6x2GB | XFX Radeon 6870 | ASUS P6T SE | Chieftec Super Series 750W |

Permalänk
Testpilot
Skrivet av -Aspen-:

259:- på elgiganten i norrköping. Det var tjejen som köpte det till mig, hade inte tänkt köpa det själv.

Tack för tipset, de så kallade spelaffärerna i stan vill ju ha det dubbla för spelet.
Orkar man inte åka utanför centrum hittade jag det för 399 på Onoff, inte lika billigt med bättre än Gamestop iallafall.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av hunden:

Tack för tipset, de så kallade spelaffärerna i stan vill ju ha det dubbla för spelet.
Orkar man inte åka utanför centrum hittade jag det för 399 på Onoff, inte lika billigt med bättre än Gamestop iallafall.

Då hade det nästan varit värt att sätta sig i bilen och åka till Norrköping idag.

Nåja, leverans från Dustin i morgon eftermiddag får väl duga.. råkade bli lite andra välbehövliga uppgraderingar också

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk

HUr fan kan man ta 60€ för ett spel man köper online? det bör ju vara billigare än någon cd man köper. jag ska maila och gnälla att jag vill ha en leksak skickad till mig också. Detta är ju värre än grekland.

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk

Kommer aldrig mer köpa spel från Dustin. http://img185.imageshack.us/img185/8052/img0030de.jpg
Riktigt bra placering måste jag säga, idiotiskt. Jag har inte öppnat spelet, då måste väl ångerrätten gälla? Vill ha mina pengar tillbaka. Åker till närmaste Ica o köper skiten istället.

Permalänk

det där var ju inget att lipa över

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MIFFo_BEast:

det där var ju inget att lipa över

Det är väl olika om man bryr sig om lådan eller inte. Jag tycker om att spara lådorna och ställa dom vid resten av samlingen, men de har ju förstört skiten med en stor fet klisterlapp rakt i nyllet på Terran snubben.

Permalänk

ring dustin då, beroende på hur stor kund du är så skickar de säkert en ny åt dig gratis

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MIFFo_BEast:

ring dustin då, beroende på hur stor kund du är så skickar de säkert en ny åt dig gratis

Jag har inte öppnat spelet, så jag tänker utnyttja ångerrätten. Orkar inte vänta på att de ska skicka ett nytt, så jag ringde morsan som jag visste var i närheten av ett Siba, så hon köpte ett nytt åt mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndreasA88:

Kommer aldrig mer köpa spel från Dustin. http://img185.imageshack.us/img185/8052/img0030de.jpg
Riktigt bra placering måste jag säga, idiotiskt. Jag har inte öppnat spelet, då måste väl ångerrätten gälla? Vill ha mina pengar tillbaka. Åker till närmaste Ica o köper skiten istället.

Den där klisterlappen fick jag bort jättenkelt, gör inte en repa och inte heller lämnar den något klister kvar. Så bara att dra bort den!

Visa signatur

1: Lian Li PC60B PLUS aluminium | Corsair VX 550W 80+ | AMD PII 555 x2 3,2 ghz @ x4 B55 3,7 ghz | Asus Asus M4N75TD | Sparkle GeForce GTS 450 OC 1GB | A-Data DDR3 4GB 1600Mhz+ Series, CL8 | Samsung 830, 128 gb |Samsung F3 1 TB | Logitech MX518
2: Asus UL30VT-QX030V

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

HUr fan kan man ta 60€ för ett spel man köper online? det bör ju vara billigare än någon cd man köper. jag ska maila och gnälla att jag vill ha en leksak skickad till mig också. Detta är ju värre än grekland.

Fattar inte heller... blir ju nästan 580 spänn!
Och då har dom kapat:
* Fysisk tillverkning
* Transport
* Affärens del av kakan

Så man tycker ju att priset borde kunna närma sig iaf 250-300:- för en onlinekopia när det går att köpa för runt 400 i affär...?

Skrivet av AndreasA88:

Kommer aldrig mer köpa spel från Dustin.

Som redan sagts så brukar dom där lapparna inte klistra av sig så mycket, men ändå jävligt värdelöst. Vet inte vad som hänt med dustins "lagerhantering" men senaste halvåret har den gått käpprätt åt h-vete... Allt från sånna där idiotiska lappar, till långsammare lev-tider och sjukt dåliga paketeringar.

Men, angående lev-tid, var glad att du fick nått öht, har olika polare, som bokat både normal och CE där för en bra stund sen, som inte ens fick hem spelet idag

Permalänk
Medlem

Jag får bara felmeddelande när jag ska köpa spelet digitalt, någon fler som får det?

Visa signatur

| E8400 | MSI P35 Neo2 | 4Gb Corsair Dominator | HD3870 Ultimate | Benq 2200HD | Antec P160 |

Permalänk
Medlem

köpte mitt på mediamarkt for 199 kr i vasteras elg4anten hade det ocksa for 199

Visa signatur

Intel i7 930, Asus P6T Deluxe V2, Corsair Vengance 6GB DDR3, Asus GeForce GTX 560 Ti 448, Corsair TX 750W, Samsung 830 256 GB, Samsung Syncmaster P2350, Logitech G35, Logitech G9, Logitech Z-5500, Playstation 3 Slim

Permalänk
Medlem

Bra jobbat elgiganten inget spel idag heller utan fick ett mail om att mitt spel blivit skickat idag 15.30
Ska fan inte lägga en krona i någon av deras butiker.

Permalänk
Medlem

sket i min webhallen förhandsbokning och köpte det för 289 kr på mediamarkt istället:)

Permalänk
Skrivet av Fickis:

Den där klisterlappen fick jag bort jättenkelt, gör inte en repa och inte heller lämnar den något klister kvar. Så bara att dra bort den!

Ah där ser man, har dock redan ett nytt från Siba. Vågade inte börja pilla på den, om den inte går bort snyggt så kan man ju inte lämna tillbaka den sen. Skickar tillbaka mitt istället.

Permalänk
Medlem

Är det fler än jag som inte fått sitt ex från Webhallen idag?
Blir rejält irriterad på Webhallen i det här fallet, tycker dom skött sig bra tidigare men inte i det här fallet.
Har skickat mail till dom nu, får se vad dom svarar.
Men visst ska det väl inte vara så svårt att få ut spelet till sina kunder lagom till releasedagen? :S

Permalänk
Medlem

149:- på Media Markt, Erikslund i Västerås. Finns ingen begränsning på hur många du får köpa!

Permalänk
Skrivet av Molgorain:

149:- på Media Markt, Erikslund i Västerås. Finns ingen begränsning på hur många du får köpa!

Snacka om att jag blir less nu

Nu när jag laddar ner det får jag se att jag måste dela med mig av det också download ligger på 250kbs medans upload ligger på 350kbs

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

Nu när jag laddar ner det får jag se att jag måste dela med mig av det också download ligger på 250kbs medans upload ligger på 350kbs

Elgiganten och Media Markt hade priskrig, priserna började på 299:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

Du kan ju pilla ur torrent-filen som är inbakad i SC2-downloadern och köra den i utorrent istället, och öka på antalet connections per torrent en massa just när du laddar det. Gjorde jag och det funka fint med typ 3-4MB/s ner. Nackdelen är att Blizzard downloadern döper filerna med .temp eller nåt så man kan inte bara fortsätta på samma filer (går väl döpa om kanske).

Permalänk
Medlem

fan, nu har jag försökt i snart 3 timmar att kunna köpa det online. jag vill spela nu trots det sjuka priset

Visa signatur

| E8400 | MSI P35 Neo2 | 4Gb Corsair Dominator | HD3870 Ultimate | Benq 2200HD | Antec P160 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

Min skiva var obrukbar och Blizz-uppdateraren skulle ta 9h att ladda ned. Så jag fixade det på *host*annat sätt, fungerar bra, tog bara 2 h att tanka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klockans:

Min skiva var obrukbar och Blizz-uppdateraren skulle ta 9h att ladda ned. Så jag fixade det på *host*annat sätt, fungerar bra, tog bara 2 h att tanka.

Varför inte klaga på butiken du köpt den av?

Någon mer än mig som tycker att det är dåligt att man måste vara online för att spela single player delen offline? Liknar GTA IV där man måste vara inloggad på Microsofts Live konto för att kunna spela. Måtte Diablo III inte vara så för då kommer jag aldrig mer köpa ett spel från Blizzard

Permalänk

Fan vad billigt alla hittade det.
Själv fick jag kasta ut 529:- på gamestop.

Fick nyss ner hela installern från battle.net så nu ska jag väl nöta sönder kampanjen.
Var inte direkt intresserad av SC1 kampanjen men jag har läst tillräckligt mycket för att veta ungefär vad som händer. Får väl se om jag fattar 2an

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Akira_san:

Var inte direkt intresserad av SC1 kampanjen men jag har läst tillräckligt mycket för att veta ungefär vad som händer. Får väl se om jag fattar 2an

Här har du en fin sammanfattning av storyn i första spelet: IGN Video: StarCraft II: Wings of Liberty PC Games Video - StarCraft in 5 Minutes

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]