SweClockers drop!
Permalänk

Överklocka AMD 550

Hej! För cirka 5 månader sedan köpte jag processorn AMD 550 x2 från inet och börjar få lite låg fps i Battlefield Bad Company 2 så jag har bestämt mig för att överklocka den! Det jag är ute efter är lite hjälp med det och vilka program man behöver och hur man gör! Har även hört att processorn kan gå sönder medan man överklockar och hur stor chans är det? Har tänkt mig att få upp den till minst 3,3 ghz!

Tack på förhand!

MvH Adam Wallander

Permalänk
Medlem

Vad har du för moderkort? Du kan prova låsa upp kärnorna på processorn. BC2 kräver 4 kärnor och 200mhz gör väl ingen skillnad.

Visa signatur

5900X | 4060 | U14S |32 GB Vengeance | u2415

Permalänk

Jag har M4A785TD- V EVO, jag har prövat låsa upp den låst kärnorna, lyckades inte. Volten ligger på 1,35 utan överklockning. Jag kör med Win7 64, kan pröva installera XP om det hjälper... 0512 är min bios version...

Lägga till text
Permalänk
Medlem

Min 550 går i 4x Just nu överklockad 3564Mhz 52grader varm i Prime95 load, 230x15,5 1,392v. På ett Gigabyte GA-880GMA-UD2H
Antec 300 2 Nexus 120mm fram, 1 Fractal Design 120mm bak, 1 FD 140mm i toppen.
Thermalrtght TRUE med FD 120mm Push, Zalman fläktstyrning - hörs ingenting av fläktarna.
FD Newton 650w blåser kall luft ut käns det som:-)
Har doch inget grafikkort i än utan kör på det inbyggda sen får vi se det blir ju lite varmare med dtt grafikkort i.
Har jag tur eller är det en bra processor att låsa upp och klocka.
Eftersom jag inte har höjt volten manuellt så käns det som den kan mera.
Det är värt att prova denna processor även om den inte går att låsa upp så verkar den kanonbra.

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

Senaste Bios är Version 2103
Asus sidan ASUSTeK Computer Inc. - Motherboards - M4A785TD-V EVO
Prova att uppgradera Bios... busenkelt med Bios Tool

Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk

Nu är jag lite newbie i det här! Filen är en ROM fil, hur installerar man dem?

Permalänk
Skrivet av MrDogfight:

Nu är jag lite newbie i det här! Filen är en ROM fil, hur installerar man dem?

Lägg bios filen på C: sen så går du till EZ Flash2 eller vad det heter i bios och väljer den filen, skit lätt att flasha.

Visa signatur

i7 3930k | Rampage IV Gene | 32GB RAM | HD7950 | Silverstone SG10
Retina 15" | Sennheiser RS180 | Audioengine A5+ | Sound Blaster X-Fi HD

Permalänk

Tack för all hjälp, jag har överklockat till 3,6ghz. Flashade och prövade låsa upp kärnorna, lyckades inte....