Permalänk
Medlem

Här finns länken om du vill följa ^^ Spännande spännande:
[PROJ] Linux on HTC LEO / HD2 - xda-developers

Om du nu jämför senaste NRG och Artemis får du gärna dela med dig av dina erfarenheter.
Jag funderar som sagt på att köra in Artemis igen snart, men jag börjar desvärre bli bekväm med NRG oxå
Det enda jag vill ha bort där just nu är bg4all så klarar jag mig.

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

Tackar. kommer följas

Visst kan jag göra. så snart jag får fingrarna ur ***** att trycka in en ny rom XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

ROM: 512 MB
RAM: 448 MB

står det på htcs specifikationer över htc hd2an men i min enhet (som alltid är jävla full trotts att jag installerar allt som går på minneskortet) så står det att total lagring är 180,11mb (ledigt 6,8 och hittar inget att ta bort längre!) och för program så är det 336,93 mb. Vart är de 448 och 512 mb?

Permalänk
Medlem

RAM är arbetsminne likt datorns och där går inget att spara.
I ROM ingår själva systemfilerna + ledigt utrymme utöver detta vilket blir den såkallade "total lagring" om jag förstått allt rätt.
Jag gissar på att det som tar plats är cachefiler, såsom webläsare, facebook, google maps.

Installerar man en custom ROM brukar man få extra utrymme över, men 180 mb borde räcka långt.
Jag vet inte varför du inte kan rensa mer än så, jag har aldrig hamnat under 50 mb.
Om du inte hittar någon lösning kan du alltid köra en hard reset eller tom köra en en custom ROM om så önskas, prestandan ökar betydligt kan jag garantera (men tänk på garanti).

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk

64 och 128 kommer säkerligen fungera också

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av -=*ThE_cRoW*=-:

ROM: 512 MB
RAM: 448 MB

står det på htcs specifikationer över htc hd2an men i min enhet (som alltid är jävla full trotts att jag installerar allt som går på minneskortet) så står det att total lagring är 180,11mb (ledigt 6,8 och hittar inget att ta bort längre!) och för program så är det 336,93 mb. Vart är de 448 och 512 mb?

Kolla hur mycket utrymme som tas i HTC Album. Där skapas thumbfiler av alla bilder du tagit med kameran. ^^

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk

Funderar på att byta ut min Hero mot en HD2. Men det som hindrar mig är spotify. Som jag har förstått så funkar inte spotify till HD2. Stämmer detta?

Funkar spotify så byter jag direkt. Kan inte vara utan min spotify

Visa signatur

Will the great

Permalänk
Medlem
Skrivet av Will the great:

Funderar på att byta ut min Hero mot en HD2. Men det som hindrar mig är spotify. Som jag har förstått så funkar inte spotify till HD2. Stämmer detta?

Funkar spotify så byter jag direkt. Kan inte vara utan min spotify

Om du har ett premiumkonto så fiinns mySpot [APP] mySpot - a Spotify client for Windows Mobile [v0.85b 14-Apr-2010] - xda-developers

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk

Yes, jag har premiumkonto. Funkar det lika bra som de officiella klienterna till Android och iPhone?

Visa signatur

Will the great

Permalänk
Medlem

Måste säga att dropbox finns på xda till wm
[App][28 May 2010] DroppedBoxx - Windows Mobile Dropbox Client - xda-developers

funkar felfritt till min HD2

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk

Förstår inte det här med att ändra ROM. Vad händer? Ökar prestandan? Bör jag göra detta, fick mobilen igår. Kommer det jag sparat på mobilen att försvinna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axelssons:

Förstår inte det här med att ändra ROM. Vad händer? Ökar prestandan? Bör jag göra detta, fick mobilen igår. Kommer det jag sparat på mobilen att försvinna?

Sitter också och funderar på det. har haft min telefon i lite över tre månader nu och den ahr börjat sega ner sig eler hänger sig för det mesta och mitt internet fungerar inte alltid (gjorde det alltid i början, kan dock vara 3). Förutom detta så älskar jag telefonen men att den har blivit segare och hänger sig minst en gång om dagen stör mig.
Troligtvis så är det SlideIt som gör det men jag älskar det tangentbordet då Å, Ä och Ö fungerar plus xT9.

Så kommer jag att slippa dessa problem om jag ändrar ROM? Har de senaste uppdateringarna från HTC så det kanske vore på sin plats att jag ändrade ROM.
Sen skule någon vänlig person kunna skriva en utförlig beskrivning på hur man ändrar ROM till t.ex. Artamix eller vad det hette. Bättre att följa en steg för steg version på svenska än att göra det på engelska och man inte fattar allt så man tar sönder hela mobilen.

Permalänk

Efter att jag bytte ROM så är den mycket snabbare och stabilare, hänger aldrig sig. Jag använder okså slideIT och de fungerar fel fritt

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar starkt ChuckyROMs. Jag har installerat massa program och spel men har ändå över 240mb ledig. Glöm inte använda den nya Radio 2.11.50.20

Youtube: YouTube - Windows Mobile ROM Showcase: ChuckyROM HD2

Länk: [ROM][WWE][01.06.2010]ChuckyROM - 23121 ~ 23569 - 2.10.1 *Comes with Kitchen* - xda-developers

Ladda ner denna versionen för att den nya har lite problem:( http://www.vbnfiles.com/xda/birkoffsjunk/Chucky/Old%20Release...

Bilder:

Uploaded with ImageShack.us

Visa signatur

De du

Permalänk

Och glöm inte att ladda hem Omarket som liknar marketplace fast de är andra program

Permalänk
Medlem

telefonknappsats.

Jag har en liten liten fråga, vet inte om ämnet har behandlats tidigare, men jag vill ha telefonknappsats till min hd2a, 9 Stora knappar som funkar med xt9. Jag har vid några tillfällen fått in det, men då det senare bara försvunnit och varit omöjligt att hitta igen. Någon som har en tanke?
Jag är lite lost. Och jag måste skriva snabbare, annars gör tjejen slut! heh. SNABBT

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaschie:

Jag har en liten liten fråga, vet inte om ämnet har behandlats tidigare, men jag vill ha telefonknappsats till min hd2a, 9 Stora knappar som funkar med xt9. Jag har vid några tillfällen fått in det, men då det senare bara försvunnit och varit omöjligt att hitta igen. Någon som har en tanke?
Jag är lite lost. Och jag måste skriva snabbare, annars gör tjejen slut! heh. SNABBT

I mitten på skärmen ser du typ ett tangentbord, tryck upp tangentbordet som vanligt och så ser du en pil, tryck på pilen så väljer du vilken layout du vill ha.

Permalänk
Medlem

tackar så hemskt, givetvis hittade jag det när jag inte letade. Men fyfan vad liten knappen var. Trodde först det vart en indikator på att tangentbordet var uppfällt. Tackar så hemskt mycket !

Permalänk
Medlem

Angående CHT.

Jag har en liten liten fråga därtill, angående just CHT cookies Home tab editor.
Jag har installerat den nyare versionen, 1.8.5. Men den är inte speciellt snygg i texterna när man skall edita och använda den, det står bara IDS_CHT_QUICK_LINKS till exempel. jättestor och ful text, som om den inte hittar sina egna filnamn och bara sätter dit något själv. Någon som har en tanke?

Permalänk
Medlem

Ni som vill prova Android kan ladda ner det här. Lägg alla filar i minneskortet ser öppnar du haret. Kom ihåg att detta är bara ett test och den är inte stabil. De händer att man får bluescreen ibland men ta ut batteriet och då ska telefonen startas normal igen:)

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem

HIttade en demolur hos Telenorbutik (de har tydligen slutat tillverkas och säljas).

Jag får köpa mobilen med antingen:

Surfa Bas (obegränsad surf) - 249 kr x 24 månad (99 kr abonnemanget, 150 kr förhjd månadsavgift)
Total Privat - 849 kr x 12 månaden (699 för abonnemanget samt 150 kr förhöjd avgift)

Lutar mycket åt surfa bas och ringa via Skype.
Är det vettigt erbjudande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaschie:

Jag har en liten liten fråga därtill, angående just CHT cookies Home tab editor.
Jag har installerat den nyare versionen, 1.8.5. Men den är inte speciellt snygg i texterna när man skall edita och använda den, det står bara IDS_CHT_QUICK_LINKS till exempel. jättestor och ful text, som om den inte hittar sina egna filnamn och bara sätter dit något själv. Någon som har en tanke?

Hade oxå så när jag körde GTX-rom, sedan körde jag in energy-rom och då var menyerna ok!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Använder ni andriod på telefonen? isåfall vad tycker ni?

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem
Skrivet av zrra:

Använder ni andriod på telefonen? isåfall vad tycker ni?

Jag försöker få det att funka, dock utan resultat.
Så ni som fått det att funka berätta gärna hur.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quart:

Jag försöker få det att funka, dock utan resultat.
Så ni som fått det att funka berätta gärna hur.

Ladda ner senaste Android här. Sen extrahera med winrar eller vad du använder. Sen lägger du mappen Andriod i minneskortet. Tryck på Haret och då ska den boota

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem

Kört in nyaste HSPL och flashar till Radio_2_10_50_08_2.
Så nu klagar den på svarande modem har stängts ner men det försvann efter en stund.
Var det bara att alla data-anslutningar var borta eller var det nogot illa?
Testar köra Android nu och det ser ut att funka fint ännu så länge ^^
Funkar allt som det skall så slänger jag in Jmz Android Dual-Boot i hopp om att det funkar smidigare.

Hur får jag in Ring/meddelande/larm-signaler i andriod?
Finns det något sätt att ta sig in i "utforskaren"

Felmeddelande jag får upp vid start av winmo.
Något om Remnet?
Sen att slaget nummer inte var giltigt?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Kört in nyaste HSPL och flashar till Radio_2_10_50_08_2.
Så nu klagar den på svarande modem har stängts ner men det försvann efter en stund.
Var det bara att alla data-anslutningar var borta eller var det nogot illa?
Testar köra Android nu och det ser ut att funka fint ännu så länge ^^
Funkar allt som det skall så slänger jag in Jmz Android Dual-Boot i hopp om att det funkar smidigare.

Hur får jag in Ring/meddelande/larm-signaler i andriod?
Finns det något sätt att ta sig in i "utforskaren"

Felmeddelande jag får upp vid start av winmo.
Något om Remnet?
Sen att slaget nummer inte var giltigt?

Det är lugnt det där med data anslutningar. Har hänt mig med ibland Skit i Dual-Boot det gör bara så att WM Startar långsammare. Du måste ladda ner utforskare i android market. Sök på Astro det är den bästa utforskaren. Har du provat fullram zimage? det gör så att du får 570 ram och det gör mobilen blir ännu snabbare i Android

Visa signatur

De du

Permalänk
Medlem
Skrivet av zrra:

Det är lugnt det där med data anslutningar. Har hänt mig med ibland Skit i Dual-Boot det gör bara så att WM Startar långsammare. Har du provat fullram zimage? Mobilen blir ännu snabbare i Android Du måste ladda ner utforskare i android market. Sök på Astro det är den bästa utforskaren.

Kör på den du länkade till ^^;
Tycker mobilen svarar snabbt och så men om jag haft den låst länge så tar det kanske 30sec innan den kommer igång igen och sen ytterligare några sec innan jag kan dra ner låset (innan skärmen svarar på beröring)
Sen kommer den inte ihåg mina widgets (tex placerat ut fotoalbum)
Program kommer den ihåg som placerats ut.

Tack skall fixa Astro då.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av zrra:

Ladda ner senaste Android här. Sen extrahera med winrar eller vad du använder. Sen lägger du mappen Andriod i minneskortet. Tryck på Haret och då ska den boota

Tack nu funkar det ganska bra.
Men vilken radio rekommenderas ? folk klagar på att ljudet är dåligt just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quart:

Tack nu funkar det ganska bra.
Men vilken radio rekommenderas ? folk klagar på att ljudet är dåligt just nu.

Jag använder 2_12_50...... och jag har inget problem med ljudet:) Jag använder faktisk android varje dag nu. Allt funkar bra bara att batteriet tar slut för snabbt, kanske för jag använder mobilen för mycke

Visa signatur

De du