Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacDaddy
ingen som vet?

Bästa alternativet efter coreplayer är:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=634951

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xrl
hittar inga bra abonnemang till denna mobil...

vill ha gratis sms, och fri surf minst 3-5GB och billig samtals kostnad

runt 300 kr imånaden

någon som vet?

Jag har TRE och betalar 299kr i månaden och då får jag ringa för 111kr, 5gb surf, och 3000sms och fick betala 3400 när mobilen kom.
Och då betalar man ju bara 3400 för hd2an vilket jag tycker är ett riktigt kap

Permalänk
Medlem

Hur installerar jag tex TCPMP spelaren på telefonen som jag laddat ner till datorn? ÖVerförde filerna till telefonen men någon installation gick inte igång.

Permalänk
Medlem

Internminnet minskar hela tiden på min HD2. Jag har ställt in så foton jag tar lagras på minneskortet, e-postbilagor lagras på minneskortet, cachen från Opera rensar jag kontinerturligt, likaså meddelanden och mejl etc. Jag har nu bara 100mb fritt kvar och har ej installerat några program. Jag misstänker att det är kartor från Google Maps som lagras på telefonminnet, och det vill man ju inte..

Någon som har koll på vad det kan vara?

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacDaddy
Hur installerar jag tex TCPMP spelaren på telefonen som jag laddat ner till datorn? ÖVerförde filerna till telefonen men någon installation gick inte igång.

I den ovan länkade tråden av mig finns en så kallad cab-fil (obs att det ej är någon zip/rar-fil).
Kopiera över cab-filen till mobilen och kör igång den där. Cab är motsvarigheten till setup-filer.

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umiss
I den ovan länkade tråden av mig finns en så kallad cab-fil (obs att det ej är någon zip/rar-fil).
Kopiera över cab-filen till mobilen och kör igång den där. Cab är motsvarigheten till setup-filer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHalle
Internminnet minskar hela tiden på min HD2. Jag har ställt in så foton jag tar lagras på minneskortet, e-postbilagor lagras på minneskortet, cachen från Opera rensar jag kontinerturligt, likaså meddelanden och mejl etc. Jag har nu bara 100mb fritt kvar och har ej installerat några program. Jag misstänker att det är kartor från Google Maps som lagras på telefonminnet, och det vill man ju inte..

Någon som har koll på vad det kan vara?

Det stämmer nog bra att google maps också fyller utrymmet. Sök runt på xda och du hittar säkerligen en lösning till detta.

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

Testade myspot idag men man behöver alltså ett premiumkonto för att man ska få tillgång till sina favoriter lr hur är det?

Permalänk
Medlem

Någon som sitter på Tele2 och kör den senaste ROMen?
Jag har problem med att få 3G-anslutning :S
Är det min lur eller är det kombinationen av Tele2 & nya Radion?

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

Jag testade SPB Mobile Shell på min HD2 igår. Funkar awesome! Jag kan inte bestämma mig om jag ska köra med det eller Sense. Däremot är det väldigt likt Android så jag har lite svårt för det. Flera startskärmar etc och man kan customatisera hur mkt som helst.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

Jag kommer inte längre in på min HTC HD2. Det är en nätverksikon som står och tuggar i statusfältet bara.
Vet att jag installerade ett prog innan det blev så. Ett prog jag laddade från inet men det har jag tagit bort nu oh minns inte namnet

Permalänk

http://gallery.mobile9.com/c/htc-hd2-softwares_2548/1/

Är de någon som laddat hem därifrån eller är de bara en skit sida ?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHalle
Internminnet minskar hela tiden på min HD2. Jag har ställt in så foton jag tar lagras på minneskortet, e-postbilagor lagras på minneskortet, cachen från Opera rensar jag kontinerturligt, likaså meddelanden och mejl etc. Jag har nu bara 100mb fritt kvar och har ej installerat några program. Jag misstänker att det är kartor från Google Maps som lagras på telefonminnet, och det vill man ju inte..

Någon som har koll på vad det kan vara?

Man brukar få gå in i filhanteraren o rensa massa filer manuellt som opera lagrar. hjälper alltså inte att rensa cachen o kakorna.

Visa signatur

Intel Core i5 Quad 750 2,66 GHz,Antec Three Hundred,ASUS P7P55D,Corsair TX 650W 80,Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHalle
Jag testade SPB Mobile Shell på min HD2 igår. Funkar awesome! Jag kan inte bestämma mig om jag ska köra med det eller Sense. Däremot är det väldigt likt Android så jag har lite svårt för det. Flera startskärmar etc och man kan customatisera hur mkt som helst.

om du tog det från market så är det bara en 15 dagars demo...

men SPB är helt ok - jag har kört med det tidigare på PDA

kostar 29.95 dollars...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RainesX
Skriv gärna en minirecension på den när du har fått den ^^;

Har nu fått min protector, här kommer mitt omdöme:

Notera här att jag köpte en matt och att man även kan välja mellan vanlig/shiny (?)

+ Passformen är bra
+ Enkel att sätta fast
+ Eventuella luftbubblorna lätta att trycka ut
+ Ej klibbig yta

- Låter lite när man drar fingret över, ungefär som när man drar fingret längs skrivbordet (iaf mitt skivbord (trä) ^^ )
- Väldigt genomskinlig, men ändå inte helt. Känns lite grumlig när man tittar på skärmen nu. Absolut inget hinder, men man ser absolut skillnad efter att man satt på den, och skillnaden är i detta fallet inte till det bättre.
- Känslan när man använder telefonen är nu lite "billigare". Ytan är väldigt matt och kanske lite för matt för min smak.

Jag tror att den andra modellen troligtvis är ett bättre alternativ. Ska köpa en sådan nästa gång jag beställer därifrån.

Vill även berätta att jag fick 2 st trots att endast 1 ingår. Om detta är en tabbe eller en ursäkt för att de skickade fel modell senast vet jag inte, men jag väljer att tro på det senare och ger butiken 10/10 gällande service! Inget krångel, de skickade ny produkt värd 10 kr till mig ända från kina eftersom de gjort fel samt att de antagligen även skickade med en extra som ursäkt. Bara frakten är mkt dyrare än produkten.

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
om du tog det från market så är det bara en 15 dagars demo...

men SPB är helt ok - jag har kört med det tidigare på PDA

kostar 29.95 dollars...

Japp jag vet att det är demo. Men $29.95 är småpengar om man är nöjd!

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacDaddy
Jag kommer inte längre in på min HTC HD2. Det är en nätverksikon som står och tuggar i statusfältet bara.
Vet att jag installerade ett prog innan det blev så. Ett prog jag laddade från inet men det har jag tagit bort nu oh minns inte namnet

någon som har en aning om detta? Ska jag göra en ominstallation av mobilen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacDaddy
någon som har en aning om detta? Ska jag göra en ominstallation av mobilen?

Ja, gör en hard reset.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MacDaddy
någon som har en aning om detta? Ska jag göra en ominstallation av mobilen?

Instämmer föregående post.

Har vi en tråd med fungerande program samt spel till HD2?
Kan inte hitta någon.
Hade vart roligt om vi kunde lägga in våra program som fungerar och dela med oss till andra som kanske söker något specifikt.
(menar inte dela som fildela nu...)

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Fick hem en drös med silikonskydd från www.netimes.com.

Tre stycken silikon och tre stycken av nån mjukare böjbar plast. Personligen gillar jag de i plast bättre då de ger bättre grepp samt inte fastnar i fickan som silkonet gör.. För övrigt sitter de som smäck!

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

Med mjukare plast, menar du de tre som är överst på första bilden?

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Umiss
Med mjukare plast, menar du de tre som är överst på första bilden?

Yes.

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk
Medlem

Håller med, har precis ett sådant längst upp till mitten. Visserligen ökar storleken en aning och mobilen känns inte lika snygg, men det kompenseras av att man får ett betydligt bättre grepp om mobilen, man vill ju inte tappa sötnosen ^_^

Enda nackdelen kan vara att lite damm ackumuleras, men det löser jag genom att ta av skalet en gång i veckan o rensa ^^

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk

Vart hittar man spel till telefonen? Windows marketplace var ju inte dirket utvecklat..

Vill ju ha nått kul spel där jag får använda tuchen och acceleratorn. Sen har jag sett att det finns Age of mempire 3 mobile till den, vart köper jag det? Googlat sönder mig men hittar bara torrents.

Permalänk
Medlem

Tja - man kan ju alltid spela PocketQuake och för skojs skull kan man hosta en server - min gamla PDA kunde hosta 4 spelare utan problem - HD2 bör kunna hosta fler då den har en lite snabbare CPU...

En klassiker är ju NutCracker som trots sin ålder (2001) är lysande (saknar också tilt/acc)

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=*ThE_cRoW*=-
Jao, men vart laddar jag tex http://wmpoweruser.com/?p=10711 ?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=588786&highl...

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk
Medlem

Varför får jag certifikatsfel när jag försöker installera SPB Keyboard?

Visa signatur

Samsung Omnia 7

Permalänk

http://www.youtube.com/watch?v=xvVcdX91lPk vad har den killen gjort med sin hd2? Oset ser ju jätte trevligt ut.

Permalänk
Medlem

Vad han har är SPB mobile shell med Android UI

http://www.youtube.com/watch?v=RIEGaYD-xuk

Visa signatur

i5 750 @ 4.0 GHz | GTX 680 | 8 GB Corsair Vengence CL9 | X25-M 80 GB SSD | Gigabyte GA-P55-UD3 | Fractal Design Newton 500W | Fractal Design R2 | BenQ XL 2410T 120hz

Permalänk

tex det här spelet --> http://pocketnow.com/software-1/spb-quads-game-an-amusing-add... vart köper jag det i sverige? finns ju inte på market place...

-edit: jag blir ju knäpp. tex spelen här länkar ju till windows marketplace men då man klickar dit via länken finns de inte.. http://www.bestwindowsmobileapps.com/category/app-store/games... Är det så att svenska inte får spela dem?