Har inte uppgraderat min dator på 4-5 år nu och funderar på att snabba till den lite.

Permalänk
Medlem

Har inte uppgraderat min dator på 4-5 år nu och funderar på att snabba till den lite.

Hej alla glada,

Jag har som titeln säger en ganska gammal dator och funderar nu starkt på en uppgradering.
Efter att jag läst runt lite har jag kommit fram till följande setup:
ASUS Rampage III GENE, X58, S-1366
Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 6GB
Intel Core™ i7 Quad Processor i7-930
Gainward GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA
Crucial RealSSD C300 2,5" 128GB

Jag är inte ute efter den absolut dyraste värstingdatorn på marknaden som ni märker.
Tror ni denna setupen fungerar bra tillsammans eller är det något som ser snett ut?
Vad tror ni man behöver för W för att driva denna maskin?

Mvh Gusken

Visa signatur

Jag är ju inte dum egentligen, jag har bara otur när jag tänker.

Permalänk

Hej!

Vad är din budget och vad kommer du göra med datorn?

Om du vill kunna spela mycket spel ska du t.ex köra på ett bra grafikkort och om du vill ha en dator utan laddtider köper du en ssb osv.

Har du chassi och hdd sedan tidigare eller har du glömt det?

Mvh
Lukas

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Budgeten är väl egentligen absolut max 15000, det jag gör med datorn i huvuddel är att spela, men samtidigt sitter jag på ett 9600gt idag så jag tror inte jag behöver ett tyngre kort än 460 egentligen. Skillnaden kommer ju vara ganska stor ändå
Sedan känns det som om 460 kortet är ett av de absolut mest prisvärda korten idag. SSDn är ett måste då jag är kinkig när de gäller laddtider och jag har läst mycket gott om Crucials C300.
Chassi, lagringsdisk, dvdbrännare osv har jag sedan tidigare. Så är egentligen kärnkomponenterna som behövs bytas.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Sen är det ju alltid smidigt då jag kan dra in ett till 460 i SLi senare om jag blir sugen.

Visa signatur