Permalänk
Medlem
Skrivet av Fractal Design:

Vi räknar med att Define mATX (exakt modellnamn TBA) kommer finnas tillgänglig på svenska marknaden i nov/dec i år.

Trevligt! Finns det någon preliminär information tillgänglig om detta chassi?

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Medlem

Borde ni inte släppa information om r3 på er hemsida snart?
Finns det något datum för när man kan tänkas börja förboka hos återförsäljarna?
Kommer alla färger den 15:e?

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av krillin:

Vi kommer släppa information och bilder på R3 inom ett par dagar.

Permalänk
Skrivet av krillin:

Du kan förboka den redan nu på inet.

Visa signatur

| Retina iMac - 2014 | Intel Core i7 Quad Core - 4,0 GHz | 32GB RAM (Crucial Ballistix Sport 1866 MHz SODIMM) | AMD Radeon R9 M295X 4GB GDDR5 | 1TB SSD | LaCie D2 Thunderbolt 4TB | ASUS BW-12D1S-U (Blu-ray-brännare) | Apple Time Capsule 3TB | Denon DA-300USB (DAC) | Denon AH-D7000 | Logitech Z2300 (2.1) |

Permalänk
Medlem

Tror nog att R3 Arctic White är det snyggaste chassit jag sett på sistone!
Blir garanterat ett köp

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD_PERAs Dator Galleri
Jag har försöker att hitta bra delar billigt: AMD, ASUS, MSI, Fractal Design, Corsair, Zalman, Noctua, Kingston, Seasonic, WesternDigital, Sapphire mfl.
Skitbra -sa Bill, Brakskit -sa Bull...
Det blir nog bra när det blir färdigt...Nu slipper jag intel, när RYZEN har kommit...

Permalänk
Medlem

När släpps det mer info om Fractal Design ARC?

Skrivet av Fractal Design:

Vi har testat olika varianter, men med täckt topp-plåt når vi absolut lägst ljudnivå. Och ljudnivån är det vi sätter främst i Define-serien. Möjlighet för mer ventilation och stöd för vattenkylning kommer finnas i kommande Arc-serien.

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att ni inte har satsat på USB3 med Define R3?

Visa signatur

i7 4770k 4.2 GHz delid | Asus Z97-E | 32GB 2133 MHz 12-13-12-37 1T DDR3 | Radeon 6600 | KC2500 2 TB + 840 EVO 1TB | Corsair AX860 Platinum | Define R4

"Once you go FLAC, you never go back!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av DarkAlf:

Hur kommer det sig att ni inte har satsat på USB3 med Define R3?

Finns inget uttag till moderkort än, och tror inte dom vill ha en kabel man måste dra till baksidan.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Fick precis hem mitt ARRAY R2 från inet.se

Alla skruvar saknas, inget större problem förutom när jag skulle börja montera diskar, har inga sådana hemma själv..

Så om fractal snubben kan höra av sig så vore jag evigt tacksam
Eller måste jag gå dom vanliga kontaktvägarna för att få hem en liten skruvpåse ?

PS. jag är utan server nu.. GAAAAAH... hehe skämtåsido, men lite panik iaf... DS.

Permalänk
Medlem

Jag är riktigt sugen på att byta mitt Antec 902 mot ett R3. Riktigt riktigt sugen.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jag är riktigt sugen på att byta mitt Antec 902 mot ett R3. Riktigt riktigt sugen.

Gör det - Allt är bättre än 900 (Jag hade 900, men 902 är inte så otroligt förändrad)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sasha:

Gör det - Allt är bättre än 900 (Jag hade 900, men 902 är inte så otroligt förändrad)

Jo, Antec 902 chassiet var okej när det stod på golvet utan delar i för sisådär 1½ år sedan. Nu är det mer av ett hatobjekt.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Hoppas att ni lanserar en sidopanel som man kan köpa till med fönster i. Lät som en bra idé!

Visa signatur

SpelDator: Ghost s1, Ryzen 5, RTX 2060 FE

Datorljud: O2+ODAC & Beyerdynamic DT990 250 ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Hoppas att ni lanserar en sidopanel som man kan köpa till med fönster i. Lät som en bra idé!

En anledning till det här chassits popularitet är nog att de som inte vill ha fönster köper det

Visa signatur

< iPad Pro > < Razer Blade >

Permalänk
Medlem
Skrivet av daweeeBD:

Fick precis hem mitt ARRAY R2 från inet.se

Alla skruvar saknas, inget större problem förutom när jag skulle börja montera diskar, har inga sådana hemma själv..

Så om fractal snubben kan höra av sig så vore jag evigt tacksam
Eller måste jag gå dom vanliga kontaktvägarna för att få hem en liten skruvpåse ?

PS. jag är utan server nu.. GAAAAAH... hehe skämtåsido, men lite panik iaf... DS.

På Sweclockers sedan 2007 men ändå missat?

"Denna forumdel är inte en ersättning för företagens ordinarie support. Enskilda ärenden som inte är av allmänt intresse ska således även i fortsättningen tas upp direkt med företaget ifråga och inte i SweClockers forum. Exempel på detta kan vara frågor om leveranstider, bearbetning av en order eller RMA."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ala_95:

Jo, Antec 902 chassiet var okej när det stod på golvet utan delar i för sisådär 1½ år sedan. Nu är det mer av ett hatobjekt.

Exakt som mitt 900, fick ångest varje gång jag kollar på det. Nu står det i delar med toppen avryckt och alla fläktar snodda, har inte ens satt ihop det igen, inte värt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av majje:

Tycker jag med skulle garanterat köpa då
Ni som inte vill ha fönster kan ju skita i å köpa sidopanelen med fönster

Permalänk
Medlem

Jag har gått och funderat på vad för chassi jag ska köpa och jag har helt missat Define XL! Om ni släpper tillbehör i form av dörr med fönster slår jag till direkt när det släpps!

Permalänk
Medlem
Skrivet av krillin:

På Sweclockers sedan 2007 men ändå missat?

"Denna forumdel är inte en ersättning för företagens ordinarie support. Enskilda ärenden som inte är av allmänt intresse ska således även i fortsättningen tas upp direkt med företaget ifråga och inte i SweClockers forum. Exempel på detta kan vara frågor om leveranstider, bearbetning av en order eller RMA."

ptjah... gjorde väl en chansning.. vet att det inte varit några problem från exempelvis inet och dustin att ta ta upp liknande problem i tråden.

Sen kan man väl säga att det är allmänt intresse att dom slarvar med packningen av sina chassin... möjligt att det är en engångshändelse.

Nåväl, men tack för tillrättavisningen, har skickat in det via webformuläret på fractal-design.se istället.

Detta var mitt första chassi från fractal och därav blev första intrycket lite dåligt, har alltid köpt Antec men dom har inget liknande chassi

Permalänk
Medlem

Av egen erfarenhet så är det både smidigare och snabbare att kontakta deras vanliga support daweeeBD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Handa:

Av egen erfarenhet så är det både smidigare och snabbare att kontakta deras vanliga support daweeeBD.

antar att du med "deras vanliga support" menar webformuläret på deras sida, för någon annan kontaktväg kan jag inte hitta :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av daweeeBD:

antar att du med "deras vanliga support" menar webformuläret på deras sida, för någon annan kontaktväg kan jag inte hitta :S

Ja, precis. Lite oklart skrivet kanske.

Permalänk
Medlem

När kommer den vita modellen finnas i lager runt om i landet Fractal Design? Alla de andra modellerna finns inne hos exempelvis inet men den vita är beräknad först den 26e?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stiga:

När kommer den vita modellen finnas i lager runt om i landet Fractal Design? Alla de andra modellerna finns inne hos exempelvis inet men den vita är beräknad först den 26e?

Det skulle jag också vilja få svar på.

I mail från Inet skriver de att preliminärt datum är 21/8 (det stod redan 26/8 på hemsidan vid denna stund).

Försöker hålla mig ifrån att byta till svart..

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Gramner:

Trevligt! Finns det någon preliminär information tillgänglig om detta chassi?

Jag kan tyvärr inte släppa någon ytterligare information i dagsläget, men kortfattat så kommer det vara en mindre variant av Define R3...

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Pewtah:

När släpps det mer info om Fractal Design ARC?

Det är lite osäkert i dagsläget, men så fort vi har lite mer konkret information klar kommer vi givetvis att ge det först till Sweclockers

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av Konichiwa:

Finns inget uttag till moderkort än, och tror inte dom vill ha en kabel man måste dra till baksidan.

Det stämmer, eftersom det inte finns någon standard än för interna USB 3.0-kontakter har vi valt bort den, enligt oss, rätt fula lösning med en förlängningskabel som måste gå ut från kabinettet på baksidan och kopplas in i moderkortets externa del. Lägg därtill ett rätt högt pris för USB 3.0 idag - inte värt det. Så fort det finns en standard kommer vi se till att det finns i alla våra kabinett.

Permalänk
Fractal Design
Skrivet av krillin:

Det skulle jag också vilja få svar på.

I mail från Inet skriver de att preliminärt datum är 21/8 (det stod redan 26/8 på hemsidan vid denna stund).

Försöker hålla mig ifrån att byta till svart..

Vi räknar med att den vita finns på lager runt 25-26:e augusti.

Permalänk
Medlem

Tror jag läste att Define XL kommer att släppas någon gång i september, kan ni bekräfta det? Kommer det finnas fönster som tillbehör?